Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GĘBAL Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu jęz

28-01-2012, 5:27
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2065539706
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 17-02-2012 20:27:19

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Przemysław E. Gębal

Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców. Podejście porównawcze


 

    - Wydawnictwo: Universitas
    - Rok wydania: 2010
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: miękka

    - Ilość stron:
232





   Nasza cena:  25,00 PLN

 

 

 

OPIS:

SPIS TREŚCI

 

Od redaktora serii

0. Wstęp

1. Kultura jako integralna część praktycznej nauki języka

1.1. Dziesięć założeń koncepcyjnych i dydaktycznych pracy

1.2. Rozważania terminologiczne

1.2.1. Kultura – realia

1.2.2. Dydaktyka – metodyka – glottodydaktyka dydaktyka  kultury

2. Nauczanie kultury i realiów w dydaktykach języków światowych

2.1. Niemiecka Landeskunde

2.1.1. Tezy ABCD

2.1.2. Koncepcja D-A-CH(-L)

POWIĄZANIA

W  STRONĘ PODRĘCZNIKÓW REGIONALNYCH

Tübinger Modell einer integrativen Landeskunde

2.1.3. Profile Deutsch

POWIĄZANIA

NIEMIECKIE PROPOZYCJE PROGRAMOWE

Rahmenrichtlinien für den Mittelstufenunterricht am Goethe-Institut

2.2. Francuska civilisation  

2.2.1. Leksykultura w ujęciu Roberta Galissona 

2.3. Standardy europejskie nauczania kultury według ESOKJ

2.4. Podsumowanie

3. Kultura i realia w polskich pracach neofilologicznych

3.1. Rozważania teoretyczne i metodologiczne

3.2. Propozycje programowe

3.2.1. Curriculum für Fremdsprachenlehrerkollegs

3.2.2. Rahmencurriculum für Fremdsprachenlektorate Deutsch als Fremdsprache

3.3. Podsumowanie

4. Kultura i realia w glottodydaktyce polonistycznej.

Prace teoretyczne i metodologiczne

4.1. Racjonalny empiryzm pierwszych prac

4.2. Podejście komunikacyjne

4.2.1. Grundbaustein Polnisch

4.3. Prace monograficzne poświęcone nauczaniu kultury

4.3.1. Świat języka polskiego oczami cudzoziemców

4.3.2. Przestrzeń kulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego

4.3.3. Jakże rad bym się nauczył polskiej mowy

4.3.4. Kompetencja komunikacyjna Niemców w polskich aktach grzeczności językowej

4.4. Komunikacja międzykulturowa

4.4.1. Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się

cudzoziemców przyswajających język polski

4.4.2. Kurs komunikacji międzykulturowej jako element studiów polskich

4.4.3. Etnocentryzm, polonocentryzm, wielokulturowość, wielogłosowość

POWIĄZANIA

METODY UŁATWIAJĄCE BADANIE KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNEJ

Analiza konwersacji oraz analiza dyskursu jako metody przydatne

w określeniu kompetencji komunikacyjnej

4.4.4. Opis pedagogiki zorientowanej na rozwój kompetencji

i wrażliwości interkulturowej

4.5. Kultura polska oczyma socjologów kultury

4.6. Kultura w procesie certyfikacji języka polskiego jako obcego

4.6.1. Kanon wiedzy o Polsce

4.6.2. Kompetencja socjokulturowa

4.7. Pierwsze propozycje programowe

4.7.1. Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego.

Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne

4.8. Podsumowanie

5. Od faktografii do perspektywy zadaniowej. Etapy rozwoju koncepcji nauczania kultury i realiów

5.1. Podejście faktograficzne

5.2. Podejście komunikacyjne

5.3. Podejście międzykulturowe

POWIĄZANIA

Kurs komunikacji międzykulturowej GRAŻYNY Zarzyckiej

a podejście międzykulturowe

5.4. Bilans podejść

5.5. Ujęcie eklektyczne

5.6. Perspektywa zadaniowa

POWIĄZANIA

Portfolio kulturowe

6. Kultura i realia w podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego

POWIĄZANIA

Analizy podręczników i materiałów dydaktycznych

do języka polskiego jako obcego

6.1. Podejście faktograficzne

6.1.1. Uczymy się polskiego

6.1.2. Chcę mówić po polsku

6.1.3. Podręczniki dla zaawansowanych

6.2. Podejście komunikacyjne

6.2.1. Cześć, jak się masz?

6.2.2. Hurra!!! Po polsku

6.2.3.Spotkania

6.2.4. Witam! Der Polnischkurs

6.2.5. Kurs wideo Uczmy się polskiego

6.3. Podejście międzykulturowe

6.3.1. Coś wam powiem

6.3.2. Tandem językowy...

6.3.3. Cześć, jak się masz? (wydanie dwuczęściowe)

POWIĄZANIA

REGIONALIZACJA PODRĘCZNIKÓW POLSKICH

Cześć, jak się masz? Polonês para iniciantes (wersja brazylijska)

6.3.4. Polski bez tajemnic. Język polski dla studentów niemieckojęzycznych

6.4. Materiały pomocnicze prezentujące kulturę i realia polskie

6.5. Ewaluacja treści kulturowych w materiałach glottodydaktycznych

6.6. Podsumowanie

POWIĄZANIA

Nowe media w nauczaniu kultury i realiów polskich

7. Podstawy autorskiego programu nauczania kultury i realiów

w ramach praktycznej nauki języka 

7.1. Założenia glottodydaktyczne programu

7.2. Podstawy glottodydaktyczne

7.3. Cele ogólne 

7.4. Cele szczegółowe

POWIĄZANIA

METODA OPRACOWANIA PROGRAMU

7.5. Warunki realizacji programu

7.5.1. Lektorzy

7.5.2. Profil uczących się

7.6. Treści nauczania i kryteria ich doboru

7.6.1. Katalog tematyczny

7.6.1.1. Poziom podstawowy: A1 (Breakthrough) i A2 (Waystage)

7.6.1.2. Poziom średni: B1 (Threshold) i B2 (Vantage)

7.6.1.3. Poziom biegłości językowej (C1 i C2)

7.7. Realizacja programu

7.7.1. Metody i formy pracy

7.7.2. Typologia zadań

7.7.2.1. Przykładowe formy zadań

7.7.3. Nauczanie zorientowane na działanie

7.8. Kontrola i ocena wyników nauczania

7.9. Podsumowanie

8. Zakończenie

Bibliografia

1. Prace teoretyczne i metodologiczne

2. Podręczniki i materiały pomocnicze do nauki języka polskiego

jako obcego

Aneks

 


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

GĘBAL Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu jęz