Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FUZJE I PRZEJĘCIA DLACZEGO KOŃCZĄ SIĘ (NIE)POWODZE

16-05-2014, 19:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32 zł     
Użytkownik bazar-wiedzy
numer aukcji: 4159956057
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 3   
Koniec: 16-05-2014 18:49:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Polecamy książki dla fachowców w najtańszych cenach na Allegro

Pamiętaj zawsze możesz do nas zadzwonić
533 [zasłonięte] 038
/ w dni powszednie od 10 do 17 / lub napisać
[zasłonięte]@ksiegarnia-fachowa.pl

 

 

 

FUZJE I PRZEJĘCIA DLACZEGO KOŃCZĄ SIĘ (NIE)POWODZENIEM

BARBARA ROZWADOWSKA


 

STUDIO EMKA ,218 stron  ,
Format: 15,5x22,5 cm

 

Fuzje i przejęcia to często spektakularne wydarzenia. I choć nie są już nowym zjawiskiem  dopiero  Barbara Rozwadowska podjęła się próby ujarzmienia wiedzy na ich temat. 

Książka Fuzje i przejęcia. Dlaczego kończą się (nie) powodzeniem jej autorstwa jest cennym zbiorem najważniejszych zagadnień związanych z procesem łączenia firm.

Autorka odpowiada na pytanie jak właściwie przeprowadzić działania oraz jak postępować po ich zakończeniu aby umożliwić odnalezienie się w nowej sytuacji pracownikom połączonych firm. 

Autorka jako pierwsza zgłębia temat wpływu tego typu transakcji na społeczeństwo. Zauważa, że wiele z nich ma wymiar międzynarodowy i zachodzące zmiany, mające wpływ na społeczność lokalną, posiadają wymiar globalny.

Fuzje i przejęcia dają możliwość realizacji strategii wzrostu przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać że oprócz aspektu ekonomicznego niosą one ze sobą również psychologiczno - socjologiczne konsekwencje, które dotykają osoby najmniej zaangażowane w całe zdarzenie.

Ze względu na zgłębienie tematu integracji pofuzyjnej, książka ta będzie interesującą lekturą dla osób, na których spoczywa obowiązek zespojenia świeżo połączonych organizacji. Natomiast studenci i wykładowcy znajdą podczas lektury tej pozycji ciekawe analizy teoretyczne, w pełni wyczerpujące bogaty temat fuzji i przejęć.


Spis treści:

Wstęp

1. Wprowadzenie do tematyki fuzji i przejęć
1.1. Fuzje i przejęcia - systematyka pojęć
1.2. Fuzja jako strategia rozwoju przedsiębiorstwa
1.3. Klasyfikacja rodzajów powiązań między firmami
1.4. Cele i motywy połączeń firmowych
1.5. Analiza historyczna rynku fuzji i przejęć
1.6. Charakterystyka współczesnego rynku fuzji i przejęć

2. Przygotowanie transakcji
2.1. Fazy fuzji
2.2. Uczestnicy procesu transakcyjnego
2.3. Rozwiązania organizacyjne dotyczące transakcji
2.4. Konsultanci zewnętrzni a fuzja
2.5. Klimat przejęcia

3. Zarządzanie procesem fuzji
3.1. Planowanie strategiczne a fuzja
3.2. Modele integracji po fuzji
3.3. Transformacja po fuzji
3.4. Wprowadzanie zmian w firmie
3.5. Pierwsze 100 dni

4. Psychologiczne aspekty łączenia firm
4.1. Emocje towarzyszące połączeniom firmowym
4.2. Merger syndrom
4.3. Potrzeby informacyjne pracowników
4.4. Ludzie a zmiana
4.5. My kontra oni

5. Zarządzanie zasobami ludzkimi po połączeniu
5.1. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście fuzji
5.2. Zatrzymanie kluczowych pracowników po fuzji
5.3. Obsadzanie stanowisk w nowo powstałej firmie
5.4. Zwalnianie pracowników
5.5. Rola zarządu i kadry kierowniczej w okresie scalania firm

6. Integracja pofuzyjna - planowanie i realizacja
6.1. Integracja jako proces
6.2. Integracja działalności operacyjnej
6.3. Integracja międzyludzka
6.4. Integracja w czasie
6.5. Rola i zadania menedżera integracji i zespołów integracyjnych

7. Komunikacja w czasie fuzji i przejęć
7.1. Funkcja i fazy komunikacji w procesie łączenia firm
7.2. Analiza otoczenia i grupy docelowe strategii komunikacji
7.3. Planowanie i warunki skutecznej komunikacji
7.4. Ogłoszenie fuzji
7.5. System komunikacji wewnętrznej po fuzji

8. Kultura organizacyjna po połączeniu
8.1. Istota i elementy składowe kultury organizacyjnej
8.2. Klasyfikacja i metody identyfikacji kultury organizacyjnej
8.3. Dynamika kultury organizacyjnej
8.4. Zarządzanie kulturą organizacyjną połączonych przedsiębiorstw
8.5. Zmiana kultury organizacyjnej po fuzji - metody i narzędzia
8.6. Różnice kulturowe jako bariera integracji i przyczyna niepowodzenia fuzji

9. Warunki (nie)powodzenia fuzji i przejęć
9.1. Kryteria oceny fuzji i przejęć
9.2. Bariery powodzenia
9.3. Czynniki sukcesu

Bibliografia