Fury jest nastawioną na walkę między graczami grą z gatunku MMO. Wcielamy się w niej w rolę „Wybranych” – starożytnych herosów, którzy przesz setki lat walczyli w niezliczonej ilości bitew. Świat uległ rozpadowi dzieląc się na wielką ilość dryfujących w próżni dziedzin. Ich mieszkańcy muszą walczyć ze sobą o przetrwanie.
Lokacje w Fury dzielą się na dwa rodzaje. Pierwszy stanowią sanktuaria, miejsca gdzie gracze spotykają się, dokonują zakupów, przyjmują wyzwania i formują się w grupy. Drugim rodzajem lokacji są pola bitew, gdzie wirtualni bohaterowie ścierają się ze sobą w niezliczonych walkach.
Gra nie posiada tradycyjnego dla RPG podziału na klasy postaci. Zamiast tego wprowadzono system wcieleń (inkarnacji). Bohater może wybrać do danej walki rolę, która najbardziej mu odpowiada, czy to wojownika czy też kleryka. Każda postać może nauczyć się dowolnej umiejętności i używać wszystkich przedmiotów w grze. Wraz z kolejnymi walkami bohaterowie uzyskują dostęp do coraz większej liczby inkarnacji. Strategia walki daną postacią zależy od dokonanego przed ruszeniem do bitwy wyboru inkarnacji, umiejętności i wyposażenia.
Rozwój postaci odbywa się za sprawą pokonywania wyzwań, które z pewnym uproszczeniem można nazwać questami typu PvP. Wykonywanie tych zadań prowadzi do odkrywania pochodzących z poprzedniego życia wspomnień bohatera. W ten sposób gracze zdobywają dostęp do nowych inkarnacji i umiejętności.
Gra ma ciekawą budowę serwerów i rywalizacji światów. Otóż, poza walkami w obrębie swojego serwera (np. gildia vs gildia, drużyna vs drużyna etc) w Fury występują wspomniane już pola bitew, gdzie mogą zmagać się ze sobą gracze z rożnych światów (serwerów). Bohaterowie zwyciężając w kolejnych bitwach zdobywają sławę nie tylko dla siebie, ale też podnoszą rangę swojego realmu.