Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego SGGW

15-03-2015, 10:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.98 zł     
Użytkownik infoksiazka
numer aukcji: 5149515246
Miejscowość Bytom
Wyświetleń: 3   
Koniec: 15-03-2015 10:00:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Informacje


UWAGA!
Odpowiadamy w dni robocze w godzinach
8:00 - 16:00

Telefon:
32[zasłonięte]750-02

napisz do nas

67 1090 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0110001 [zasłonięte] 036112


Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego
Hanna Górska-Warsewicz, Ewa Świstak (red.)
wydawnictwo: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]58316
data wydania: 2009
38,98
*cena z VAT

rok wydania: 2009
stron: 304
format: B5
oprawa: miękka


Celem monografii "Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego" było dostarczenie podstawowej wiedzy dotyczącej problematyki funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego. Zamierzeniem autorów było skierowanie publikacji do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych teorią oraz praktyką funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego. Monografia polecana jest studentom kierunku turystyka i rekreacja oraz innych kierunków, na których realizowane są specjalności turystyczne, hotelarskie i gastronomiczne. W szczególności kierowana jest do studentów Międzywydziałowego Studium Turystyki i Rekreacji SGGW w Warszawie (m.in. do przedmiotów: hotelarstwo, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, finanse przedsiębiorstw i podstawy rachunkowości, logistyka w turystyce), Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji na opcji dydaktycznej rynek i konsument (m.in. do przedmiotów: rynek usług - hotelarstwo, restauracje, catering oraz organizacja hotelarstwa) oraz słuchaczy studiów podyplomowych organizacja turystyki i agroturystyki (m.in. do przedmiotów: hotelarstwo, usługi hotelarsko-turystyczne).


SPIS TREŚCI:

Wstęp ... 7

1. Przedsiębiorstwo hotelarskie – wiadomości ogólne ... 11
1.1. Historyczny rozwój hotelarstwa w Polsce i na świecie ... 11
1.2. Podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa oraz przedsiębiorstw hotelarskich ... 18

2. Wybrane aspekty prawne funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 21
2.1. Kategoryzacja obiektów hotelarskich ... 21
2.2. Prawo w hotelarstwie ... 28
2.3. Zasady działalności promocyjnej oraz uwidaczniania cen przez przedsiębiorstwa hotelarskie w świetle regulacji prawnych ... 32
2.4. Przepisy prawne dotyczące zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy ... 40
2.4.1. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe obiektu hotelarskiego oraz BHP ... 40
2.4.2. Przepisy prawne związane z bezpieczeństwem żywności – system HACCP ... 44
2.5. Przepisy ochrony środowiska ... 47

3. Otoczenie przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 53
3.1. Ogólna charakterystyka otoczenia przedsiębiorstwa ... 53
3.2. Współczesne trendy rozwojowe hotelarstwa ... 56
3.2.1. Systemy hotelowe i grupy marketingowe ... 60
3.2.2. Organizacje hotelarskie na świecie i w Polsce ... 65
3.3. Baza noclegowa w Polsce ... 70

4. Współpraca przedsiębiorstwa hotelarskiego z podmiotami rynku usług turystycznych ... 76
4.1. Rodzaje umów między hotelami a biurami podróży ... 76
4.2. Kodeks Postępowania Praktycznego ... 81
4.3. Globalne i lokalne systemy rezerwacji miejsc hotelowych ... 85

5. Usługi hotelarskie ... 93
5.1. Definicje, cechy i podział usług hotelarskich ... 93
5.2. Usługi podstawowe i dodatkowe ... 98
5.3. Charakterystyka wybranych usług dodatkowych ... 100

6. Organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 102
6.1. Formy organizacyjno-prawne ... 102
6.2. Struktura organizacyjna hotelu i dokumenty organizacyjne ... 108
6.3. Organizacja i funkcjonowanie wybranych zespołów obiektu hotelarskiego ... 114
6.3.1. Ogólna charakterystyka strukturalna obiektu hotelarskiego ... 114
6.3.2. Budynek hotelowy i jego otoczenie zewnętrzne ... 115
6.3.3. Recepcja i służba parterowa ... 120
6.3.4. Zespół mieszkalny i służba pięter ... 131
6.3.5. Zespół gastronomiczny ... 138
6.3.6. Zespół wielofunkcyjny ... 145
6.3.7. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy ... 149

7. Procesy zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim ... 153
7.1. Zarządzanie zmianą w organizacji ... 153
7.1.1. Kultura organizacyjna (znaczenie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie hotelarskim) ... 154
7.1.2. Negocjacje w przedsiębiorstwie ... 158
7.1.3. Nowoczesne formy zarządzania przedsiębiorstwami hotelarskimi ... 161
7.2. Strategiczne aspekty zarządzania marką w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 169
7.2.1. Ogólne strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 169
7.2.2. Strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego na podstawie marki ... 173

8. Specyfika zawodu hotelarza ... 177
8.1. Predyspozycje osobowościowe do pracy w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 177
8.2. Kultura i etyka w pracy hotelarza ... 182
8.3. Sylwetka wzorowego hotelarza ... 187

9. Jakość usług w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 190
9.1. Pojęcie jakości ... 190
9.2. Zarządzanie jakością ... 192
9.2.1. Ewolucja zarządzania jakością ... 192
9.2.2. Norma ISO 9001 w zarządzaniu jakością ... 194
9.3. Pomiar i ocena jakości usług hotelarskich ... 200
9.4. Standardy hotelowe jako element kształtowania jakości usług ... 204

10. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 207
10.1. Majątek trwały i obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 207
10.1.1. Charakterystyka majątku ogółem przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 207
10.1.2. Wykorzystanie majątku trwałego przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 208
10.1.3. Majątek obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 210
10.2. Źródła kapitałów przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 212
10.3. Inwestowanie w majątek przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 214

11. Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 220
11.1. Operacyjno-ekonomiczna ocena efektywności działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 220
11.1.1. Ocena efektywności usług noclegowych przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 220
11.1.2. Ocena efektywności usług gastronomicznych przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 228
11.2. Finansowa ocena efektywności działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 230
11.2.1. Analiza płynności finansowej przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 230
11.2.2. Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 232
11.2.3. Analiza zadłużenia przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 235
11.2.4. Analiza rentowności przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 235

12. Koszty jako obszar decyzji operacyjnych w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 239
12.1. Koszty i ich klasyfikacja ... 239
12.2. Próg rentowności przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 241
12.3. Ocena kosztów pracy przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 245

13. Logistyka w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 246
13.1. Logistyka usług hotelarskich ... 246
13.2. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 254

14. Segmentacja rynku usług hotelarskich ... 263

15. Marketing w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 275
15.1. Działalność promocyjna ... 276
15.2. Marketingowa rola ceny ... 279
15.3. Dystrybucja usług ... 285

Bibliografia ... 293