|
Wydawnictwo - SGGW Rok - 2009 Stron - 304 Oprawa - LAKIEROWANA Format - B5 STAN - NOWA Hotelarstwo jest jednym z podstawowych obszarów sektora usług turystycznych, stanowi integralny składnik większości produktów turystycznych. Na rozwój wszystkich produktów turystycznych znacząco wpływają zmiany w preferencjach turystów, różnicowanie się oferty usług hotelarskich oraz strategie przedsiębiorstw, włączając strategie konkurencji i strategie marketingowe. Świadczenie usług hotelarskich odbywa się w przedsiębiorstwach hotelarskich, bazujących na trzech rodzajach zasobów: (1) materialnych (rzeczowych), dotyczących posiadania odpowiedniego majątku (nieruchomości, wyposażenia), (2) finansowych (kapitałowych) w zakresie dysponowania określonymi zasobami pieniężnymi oraz przede wszystkim (3) personalnych (ludzkich), związanych z odpowiednim doborem kadry na stanowiska pracownicze i zarządcze. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego wymaga spełnienia wielu wymogów dotyczących obowiązujących przepisów prawnych w zakresie kategoryzacji obiektów hotelarskich, możliwych form organizacyjno-prawnych, zapewniania właściwych warunków w aspekcie bezpieczeństwa i higieny pracy, zabezpieczenia przeciwpożarowego, ochrony środowiska itp. Istotna jest również wiedza z zakresu nowoczesnych technik zarządzania, oceny efektywności funkcjonowania, zapewnienia odpowiedniej jakości usług oraz działań marketingowych. Celem monografii „Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego" było dostarczenie podstawowej wiedzy dotyczącej problematyki funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego. Zamierzeniem autorów było skierowanie publikacji do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych teorią oraz praktyką funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego.
|