FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE
KARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NI
EPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ – Lato
Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną. Teczka 3: LATO to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć.
Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną znajdują się także:
Teczka 1: JESIEŃ,
Teczka 2: ZIMA,
Teczka 4: LATO.
Teczka 4: LATO to ćwiczenia tematyczne dotyczące:
• ważnych świąt przypadających na okres lata,
• miejsca Polski w Europie i Unii Europejskiej,
• polskich miast i ich zabytków,
• domu, pomieszczeń i sprzętów domowych,
• budowy ciała człowieka, zmysłów i emocji,
• cech charakterystycznych lata,
• bezpieczeństwa i telefonów alarmowych,
• wakacji i podróżowania.