Wprowadzenie ... 5
Irena Ozimek
Rozdział 1. Finansowanie rozwoju turystyki w Polsce ze środków publicznych ... 7
Katarzyna Gralak
Rozdział 2. Wpływ wybranych współczesnych trendów w turystyce i rekreacji na planowanie rozwoju turystyki w gminie ... 19
Agata Cieszewska, Renata Giedych
Rozdział 3. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu w turystyce ... 35
Agnieszka Bobola
Rozdział 4. Instytucje i organizacje zajmujące się ochroną konsumentów na rynku usług turystycznych ... 51
Irena Ozimek, Julita Szlachciuk
Rozdział 5. Od turystyki aktywnej do ekstremalnej – miejsce turystyki kwalifikowanej na współczesnym rynku ... 63
Joanna Adamczyk
Rozdział 6. Stan obecny i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce ... 89
Longina Chojnacka-Ożga, Wojciech Ożga
Rozdział 7. Społeczne uwarunkowania rekreacyjnego zagospodarowania lasów ... 109
Emilia Janeczko
Rozdział 8. Oddziaływanie turystyki i rekreacji na faunę ... 119
Jarosław Skłodowski
Rozdział 9. Turystyka konna osób niepełnosprawnych ... 143
Jacek Łojek, Natasza Chabinowska, Anna Łojek
Rozdział 10. Turystyka wiejska i agroturystyka – stan obecny i perspektywy rozwoju ... 165
Katarzyna Karbowiak
Rozdział 11. Wybrane tendencje rozwojowe współczesnego hotelarstwa ... 179
Beata Sawicka, Monika Świątkowska, Ewa Świstak
Aneks – Globalny Kodeks Etyki w Turystyce ... 200
Informacje o autorach ... 208