Alina Górniok-Naglik
ZAŁOŻONE A RZECZYWISTE FUNKCJE NAUCZYCIELA W PROCESIE EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
W książce szczegółowym badaniom poddane zostały kwestie realizowania przez nauczycieli założonych funkcji edukacji wczesnoszkolnej. Zastosowane metody badań pozwoliły autorce pracy sformułować tezy dotyczące spełniania zadań w procesie nauczania początkowego oraz wyprowadzić istotne wnioski w zakresie reform programu nauczania i kształcenia nauczycieli. Przedmioty, które zostały poddane badaniom, to: język polski, matematyka, środowisko społeczno-przyrodnicze, plastyka, muzyka, praca-technika i kultura fizyczna.
I. PODSTAWY TEORETYCZNE BADAŃ NAD FUNKCJĄ NAUCZYCIELA
O podjęciu funkcji i o ich kwalifikacji
Język - podstawowe narzędzie pracy w procesie kształcenia
Specyfikacja procesu kształcenia w klasach I - III
Poglądy na funkcje nauczycielskie w świetle badań pedentologicznych
Systemy i koncepcje kształcenia a funkcje nauczania w procesie dydaktycznym
Pytania i polecenia nauczyciela jako wskaźnik jego funkcji
II. ZAŁOŻONE FUNKCJE NAUCZYCIELI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Funkcję nauczyciela w świetle analizy literatury przedmiotu
Cechy osobowościowe ucznia w programie nauczania i literaturze przedmiotu źródeł funkcji nauczyciela
III. RZECZYWISTE FUNKCJE SPEŁNIANE PRZEZ NAUCZYCIELA W PROCESIE KSZTAŁCENIA
Komunikaty, pytania, polecenia jako wskaźnik funkcji
Deklaratywny i obserwowany wymiar funkcji kształcenia
IV. ZAŁOŻONE A RZECZYWISTE FUNKCJE NAUCZYCIELA W PROCESIE KSZTAŁCENIA W KLASACH I-III
Syntetyczny obraz spełnienia przez nauczyciela funkcji w odniesieniu do funkcji założonych
Wpływ specyfikacji nauczanych przedmiotów na spełnianie przez nauczyciela funkcje edukacyjne
V. MODEL FUNKCJI NAUCZYCIELA W PROCESIE KSZTAŁCENIA W KLASACH I-III
Kodowanie i dekodowanie komunikatów mowy w procesie kształcenia
Związek dwóch poziomów funkcji motywacyjno - stymulującej z organizacją i przebiegiem kształcenia
Pozostałe funkcje i ich miejsce w modelu
Uwagi ogólne o modelu funkcji nauczyciela w klasach I-III
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
Rok wydania: 2003, wyd.I
Stron: 206
Okładka: miękka
Stan ogólny: BDB, zdjęcie poniżej
Dodatkowe uwagi: książka nowa