Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.
Full Spectrum Warrior to zespołowa taktyczna gra akcji, oparta na specjalnym programie szkoleniowym piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty (Alpha i Bravo - każda złożona z czterech żołnierzy) z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach, dokładnie takich, w jakich często walczą autentyczni żołnierze (m.in. opanowane wojną miasta). Przez większą część rozgrywki akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, dzięki czemu możemy szybko reagować na zmieniającą się sytuację i natychmiastowo wydawać podwładnym stosowne rozkazy. Jest też możliwość widoku z oczu danego żołnierza, która służy równie praktycznym celom - wyznaczaniu obszaru do obserwowania, lub ostrzelania przez dany oddział.
Z racji tego, iż gra bazuje na programie, który został zaaprobowany przez Armię Amerykańską jako „program szkoleniowy”, wszystko z czym mamy tu do czynienia, odznacza się sporą autentycznością i zgodnością z dzisiejszymi realiami pola walki. Drużyny którymi dowodzimy mają taki sam skład jak rzeczywiste amerykańskie formacje tego typu, tj. w każdej znajduje się grenadier, żołnierz obsługujący ciężki karabin maszynowy, zwykły strzelec i dowódca. Każdy z nich pełni określoną rolę w oddziale. Wszyscy ubrani są w autentyczne amerykańskie mundury, używają autentycznej broni i wyposażenia Armii Stanów Zjednoczonych oraz poruszają się jak prawdziwi żołnierze (ruchy odtwarzał aktywny sierżant wojsk U.S.A. o długim stażu - weteran).
Na szczególne uznanie zasługuje sztuczna inteligencja odpowiadająca za zachowanie się naszych podkomendnych i ich przeciwników. Żołnierze wykorzystują do ochrony różne przeszkody terenowe, dynamicznie reagują na to, co widzą, czy słyszą, rozpraszają się podczas ostrzału, współdziałają ze sobą zarówno w obronie jak i ataku na pozycje zajmowane przez wroga.
Twórcy ogromną wręcz uwagę poświęcili systemowi sterowania i można stwierdzić, że jest on niezwykle intuicyjny. Wystarczy kilka misji treningowych by zorientować się jak dowodzić żołnierzami i przy pomocy jednego ruchu myszką wydawać im polecenia. Na największe uznanie zasługuje również trójwymiarowa grafika. Otoczenie wygląda realistycznie, każdy jego element może zostać wykorzystany w boju. Modele żołnierzy, broni i innych obiektów odznaczają się dużą szczegółowością.