| Krótka droga hamowania Redukcja prędkości z 80 do 8 km/h odbywa się na dystansie zaledwie 36 m. W przypadku innych opon tej klasy może to być nawet 41 m. Tak dobre wyniki możliwe są dzięki specjalnej mieszance z wysoką histerezą, z której wykonany jest bieżnik opony, a która zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni (zwiększa powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią). Carat Progresso gwarantuje najkrótszą w tej klasie opon drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Odporność na aquaplaning Kierunkowy wzór rzeźby bieżnika z głębokimi rowkami obwodowymi powoduje szybkie odprowadzenie wody spod powierzchni opony, dzięki czemu opona jest odporna na aquaplaning. Również gęste pokrycie bieżnika rowkami promieniowymi gwarantuje bardziej efektywne odprowadzanie wody i w rezultacie lepsze trzymanie na mokrej nawierzchni. Jazda bez poślizgu! Podczas ulewnego deszczu opona musi odpompować kilkadziesiąt litrów wody w ciągu sekundy, przy czym ilość ta zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości pojazdu. Jeżeli opona nie zdoła uporać się z tym zadaniem, narażona jest na zjawisko aquaplaningu. Między bieżnikiem a powierzchnią drogi powstaje klin wodny, który powoduje utratę przyczepności i niebezpieczny poślizg na cienkiej warstwie wody. Przeciwdziałają temu kierunkowy wzór bieżnika Carat Progresso oraz szerokie rowki obwodowe i promieniowe zaprojektowane tak, aby szybko odprowadzać jak największą ilość wody. Pewniej na zakrętach Poprawie bezpieczeństwa służą solidne klocki bieżnika w strefie barkowej opony, które gwarantują lepszy kontakt z nawierzchnią podczas wchodzenia samochodu w zakręty. Środkowa część bieżnika opony, z solidnym żebrem centralnym, zapewnia z kolei precyzyjną reakcję na ruchy kierownicą, dzięki czemu samochód wyposażony w Carat Progresso prowadzi się dużo pewniej. Ciszej i dłużej Oprócz parametrów zapewniających bezpieczne prowadzenie, Carat Progresso to również trwałość i niski poziom hałasu. Wysokie przebiegi to zasługa nowej mieszanki o zaawansowanym technologicznie składzie. Dzięki niższej emisji ciepła bieżnik wolniej i bardziej równomiernie się zużywa. Za redukcję głośności odpowiedzialne są natomiast różne rozmiary klocków bieżnika w barkowej i centralnej części opony oraz ich przesunięcie względem siebie. Powoduje to redukcję hałasu o najwyższej częstotliwości, dzięki temu poziom hałasu jest bardzo niski. |
|