Przedmiotem oferty jest kultowy samochód rodzimej produkcji w trakcie renowacji, zobrazowany na zamieszczonych zdjęciach. Od 13 lat jestem trzecim właścicielem. Syrenę nabyłem od mechanika samochodowego, diagnosty ze stacji kontroli, który posiadał ją 20 lat. Syrena była przez cały czas eksploatacji garażowana, a zimą nie była z niego wyprowadzana. Czynności serwisowe, naprawy i użyte części zapisywane były w skoroszycie stylem kaligraficznym. Samochód w trakcie renowacji był składany śrubka po śrubce dużą pieczołowitością i innowacyjnym podejściem do niektórych rozwiązań, lecz bez naruszania oryginalnych rozwiązań. Myślę ze kolejne trzydzieści lat pojeździ bez problemu. Znaczą część renowacji opisuje i dokumentuje zdjęciami na forum tematycznym: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245 (chcąc zobaczyć zdjęcia trzeba się zarejestrować). Blisko dwudziestoletnie doświadczenie w „obcowaniu” z Syrenami nauczyło mnie, że z racji niskiej jakości niektórych materiałów użytych do produkcji i słabej jakości montażu, NIE MA ORGINALNYCH SYREN W IDEALNYM STANIE! Pełna dokumentacja, współczesny dowód rejestracyjny z umową kupna, dowód opłaconego OC. Pierwotna faktura zakupu, książka gwarancyjna, karty gwarancyjne na podzespoły, rachunki, stare polisy OC, kartki na paliwo itp.. Dla początkujących entuzjastów polskiej motoryzacji nie lada gratka. Kompendium (chyba) wszystkich publikowanych instrukcji napraw, obsługi oraz katalog części, które jest elementem oferty. Jakie składniki stanowią o wartości oferowanego „przedmiotu”: -setki godzin włożonej pracy -koszt usług podwykonawców oraz koszty towarzyszące (godziny rozmów telefonicznych, transport podzespołów) -koszt zużytych części -zużyte materiały Co zyskujesz korzystając oferty niezakończonej renowacji: - możliwość lepszej weryfikacji dokonanych prac - możliwość wyboru technologii lakierniczej i samego koloru - możliwość postawienia kropki nad „i” Co oszczędzasz korzystając z tej oferty: - czas potrzebny na: szukanie części, śledzenie ofert sprzedaży w sieci - rozczarowań przy odbiorze części zakupionych wysyłkowo - zdrowie Lista wyposażenia dodatkowego: - hak holowniczy - radio safari z anteną i instrukcją montażu - dedykowane pokrowce na tapicerkę - oryginalny pokrowiec na cały samochód (niebieski) Nadwozie. Nowe: błotniki 4 szt., drzwi 2 szt., fartuchy przednie, wlot powietrza, pokrywa bagażnika, tylni pas, progi zew. i elementy poszycia podłogi kabiny. Silnik praktycznie nowy. Złożony z fabrycznych nominalnych części: blok, wał, sworznie, pierścienie tłokowe i dławic, tłoki, głowica, kolektory i koło zamachowe. Używane są jedynie oryginalne śruby. Po złożeniu, bez dolewania oleju na wszystkich trzech cylindrach po 7 bar. Odpalany na chwilę. Film zamieszczę i podam link. Skrzynia przekładniowa: Oprócz obudowy, śrub, wałka głównego z kołem talerzowym wszystkie części nowe. Sam komplet nowych markowych łożysk kosztował ok. 300 zł.(!). U. napędowy od kompletnych przegubów krzyżakowych, po przez półośki, przeguby homokinetyczne, czopy, łożyska (3szt.!) i piasty kończąc na nakrętce, cały nowy. U. hamulcowy praktycznie nowy: pompa, czujnik STOP, trójniki, przewody (miedziane, polakierowane), przewody elastyczne, łączniki ze śrubami, cylinderki, szczęki i sprężynki. Jedynie oryginalne bębny zostały „zabielone” z racji solidnego wymiaru nominalnego. U. kierowniczy: Przekładnia kierownicza, nowe: wał główny z rolką, łożyska, uszczelniacze. Końcówki drążków k. 4szt.. Zawieszenie. Nowe: amortyzatory 4 szt., resory 2 szt.( przekładki z tworzywa), górne sworznie zwrotnic rzemieślnicze na łożyskach tocznych i ślizgowych, dolne oryginalne, tuleje metalowo-gumowe 9 szt., drążki reakcyjne, wszystkie łożyska piast, zespół ślizgacza, łożyska piast t. kół 4 szt., czopy tylnej osi niewybite, sprawdzone w kłach, idealnie proste. U. zasilania. Nowe: korek wlewu paliwa, wlew, czujnik paliwa, pompa paliwa. Gaźnik umyty. Powierzchnie styku wyrównane, zawór iglicowy sprawdzony i ustawiony poziom, oś przepustnicy uszczelniona. Z elementów, które nie wymieniłem w opisie, wszystkie są w stanie dobrym lub bardzo dobrym jak na ten wiek, niektóre można zobaczyć na zdjęciach i samemu ocenić.
Samochód dokończony na równie wysokim poziomie jak dotychczasowy, będzie miał wymierną wartość i będzie stanowił niezłą lokatę kapitału. Ponadto istnieje możliwość zakupu nowych części, np.: uszczelka szyby tylnej, szyby „trójkątne” z uszczelkami, zderzak. Na szczegółowe pytania i prośby o dodatkowe zdjęcia będę odpowiadał indywidualnie. W razie potrzeby udostępnię prywatny numer tel.. Zastrzegam prawo do wycofania aukcji przed czasem.
Link do filmu z pomiaru ciśnienia i pierwszego odpalenia silnika: https://youtu.be/P0kqYyJQ2qQ
Po analizie rozmów z osobami zainteresowanymi, modyfikuje ofertę obniżając cenę i WYMIENIAJĄC niektóre części na nowe, których wartość na wolnym rynku wyniesie przynajmniej 1,5 t. zł.. Skład zestawu: uszczelka szyby tylnej( po skróceniu może być na przód), szyby trójkątne z uszczelkami oraz nieużywany tylni zderzak.
|