Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FRYDERYK CHOPIN FANTAZJA F- MOLL MELODYKA - STUDIA

20-05-2014, 0:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.50 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 4227572087
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 19-05-2014 22:56:04

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy          11,00 zł

     

     




    Oferta - wyślij e-mail - kliknij


     
    Przewiń do spisu treści

    SŁOWO WSTĘPNE
    Oddając w ręce polskiego czytelnika wybór prac o Chopinie jednego z najwybitniejszych współczesnych muzykologów radzieckich, Lwa Mazela, przyznać musimy, iż czynimy to ze znacznym opóźnieniem. O wiele wcześniej należało zaznajomić polski świat muzyczny i muzykologiczny z pracami tego wybitnego teoretyka, tym bardziej iż twórczość Chopina od lat stała w samym centrum jego zainteresowań. Od 35 lat Lew Mazel publikuje swoje wnikliwe i odkrywcze prace, i od 35 lat podstawowym materiałem, na którym opiera i buduje swoje nowatorskie koncepcje z zakresu teorii form muzycznych, teorii melodyki, metodologii analizy muzycznej itp., jest właśnie — oczywiście obok dzieł rosyjskich i radzieckich kompozytorów -— twórczość Fryderyka Chopina.
    Tylko nieliczni czytelnicy w Polsce mogli w minionych dziesięcioleciach zapoznać się z wręcz kapitalnymi pracami Lwa Mazela z zakresu teorii form muzycznych, z jego wnikliwą i subtelną, precyzyjną a zarazem zróżnicowaną metodą analizy dzieł muzycznych, z ważkimi wnioskami ogólnoestetycznymi i historycznymi z tych analiz wypływającymi.1
    Toteż obecne pierwsze wydanie wybranych prac chopinologicznych Lwa Mazela należy chyba uważać za jaskółkę: niewątpliwie za przekładem prac z tego zakresu, najbardziej interesującego dla polskich czytelników, pójdą przekłady innych jego dzieł, reprezentujących wysoki poziom radzieckiej teorii muzyki i mogących wywrzeć wy-
    1 Z prac L. Mazela w Polsce przedrukowany był tylko jeden rozdział jego książki 0 miełodii, a to 0 mielodikie Chopina. K woprosu o sintieticzeskom tipie miełodiiw„Annales Chopinu. T, IV, 1959; s. 51—61. (Przekład polski w niniejszym tomie na s. 219.) Pozostałe prace z rzadka docierały do Polski, rozchwytywane natychmiast po ich ukazaniu się w ZSRR. Tylko czytelnicy czasopisma „Sowietskaja muzyka44 mogli zapoznać się z niektórymi artykułami autora tam publikowanymi. 
     
                studia chopinowskie 00

    studia chopinowskie 01

    studia chopinowskie 02

    studia chopinowskie 03

    studia chopinowskie 04


    print screen windows xp

       
     
          Oprawa:  
    miękka
         Format: 
    12,5x19,5
                    cm               
              Ilość stron: 
    336
       str. 
        Nakład: 
    1133
    egz.
     Stan: 

    -bdb/+db przytarcia obwoluty
                 
                 Tytuł, autor i wydawnictwo 

    LEW MAZEL
    Studia chopinowskie
    POLSKIE    W YDAWNICTWO    MUZYCZNE
    1964 Wyd. I  


         Spis treści: 

    SPIS TREŚCI
    Słowo wstępne  (Z. Lissa)................       5
    FANTAZJA F-MOLL CHOPINA............      17
    Przedmowa autora...................      19
    Wprowadzenie.....................      21
    I. Schemat formalny, tonacja i plan modulacyjny Fantazji
    1.  Schemat Fantazji.................      40
    2.  Tonacja i  plan modulacyjny  Fantazji.......      54
    II. Prolog   i   wstęp
    1.  Pierwszy   czterotakt   Fantazji...........      66
    2.  Dalszy rozwój prologu..............      78
    3.  Wstęp.....................      86
    III.  Ekspozycja Fantazji
    1.   Główna grupa tematyczna..........   .   .      94
    2.  Rozwój od głównej grupy tematycznej do tematu pobocznego właściwego.................     109
    3.  Temat poboczny właściwy............     115
    4.  Temat końcowy i  ekspozycja jako  całość.....     125
    IV.  Przetworzenie,   repryza   i   koda
    1.  Przetworzenie   do   centralnego   epizodu    ......     135
    2.   Centralny epizod................     146
    3.  Repryza....................     153
    4.  Koda......................     162
    V. Wnioski i uzupełnienia
    1.  Kilka wniosków o strukturze i treści Fantazji  ....     170
    2.  Wnioski o zasadach rozwoju tematycznego u Chopina .     184
    3.  Kilka  porównań  z  sonatami  Chopina  i  z  utworami innych  kompozytorów..............     ^
    4.  Wnioski    o    właściwościach    języka    harmonicznego Chopina....................     208
    336
    O   MELODYCE   CHOPINA   .   .   .   ..........   .    219
    O PEWNYCH CECHACH KOMPOZYCJI W SWOBODNYCH   FORMACH   CHOPINA...........    239
    Z publikacji radzieckich o Chopinie (wg B. Jagolima
    Indeks    utworów    Chopina...........
    Indeks   nazwisk   i   utworów   .
    Spis   ilustracji..........
    m             4
    *             +
    .
    327 335 

     


         Ilustracje:

     


     

    SPIS ILUSTRACJI
    Na obwolucie: fragment autografu Fantazji f-moll Chopina. Przed kartą tytułową: Fryderyk Chopin. Fragment rysunku
    ołówkiem M. A. Wrubela.  W zb. Zarządu  Głównego
    Archiwum przy Radzie Ministrów ZSRR. Autograf Fantazji f-moll Chopina.
    Karta tytułowa. Po s.  32.
    Odwrotna strona karty tytułowej. Przed s. 33.
    T.  1—16. Po s. 48.
    T.   17—42. Przed s. 49.
    T. 43—63. Po s. 80.
    T. 64—80. Przed s. 81.
    T. 81—100. Po s. 96.
    T.  101—122. Przed s. 97.
    T.  123—146. Po s.  128.
    T.  147—166. Przed s.  129.
    T.  167—185. Po s.  144.
    T.  186—212. Przed s.  145.
    T. 213—234. Po s.  176.
    T. 235—253. Przed s.   177.
    T T
    T. 254—271. Po s.  192
    T. 272—293. Przed s.  193.
    T. 294—315. Po s. 224.
    T. 316—332. Przed s. 225. Autograf Poloneza-Fantazji op.  61.
    T.  1—35. Po s. 240.
    T. 141—193. Przed s. 241. Autograf Ballady As-dur op. 47.
    T.  1—23. Po s. 272.
    T. 47—73. Przed s. 273.
    T.  124—145. Po s. 288.
    T. 213—234. Przed s. 289.


    Przejdź na górę strony





    Strona o mnie

    Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


    Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

    jadsbfjbafhebbhabhabk13x08x



    [DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]48[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]