Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Fryderyk Chopin (Anna Brożek, Jacek Jadacki)

03-06-2014, 20:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42 zł     
Użytkownik Semper_pl
numer aukcji: 4211527539
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 03-06-2014 20:00:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Rodzaj: pozostałe
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Anna Brożek i Jacek Jadacki

Fryderyk Chopin
Środowisko społeczne – osobowość – światopogląd – założenia twórcze

ISBN: 978–83–7507–087–3
Format 215 na 205 mm, s. 248 s., 234 barwne ilustracje w tekście, indeks nazwisk

Spis treści 

Wstęp Katarzyny Chałasińskiej–Macukow
Wstęp Andrzeja Jasińskiego
Przedmowa
Część I. Środowisko społeczne 
Rozdział I. Dom
1. Ojciec
2. Matka
3. Rodzeństwo
3.1. Ludwika
3.2. Izabela
3.3. Emilia
Rozdział II. Miasto
1. Nauczyciele i uczeni
1.1. Muzycy
1.1.1. Wojciech Żywny 
1.1.2. Józef Elsner
1.1.3. Wenzel Wilhelm Würfel
1.2. Filologowie, historycy, teoretycy literatury i sztuki 
1.2.1. Chrystian Piotr Aigner
1.2.2. Samuel Bogumił Linde
1.2.3. Feliks Bentkowski
1.2.4. Kazimierz Brodziński
1.2.5. Józef Jakub Tatarkiewicz
1.3. Biologowie, ekonomiści, medycy 
1.3.1. Feliks Paweł Jarocki
1.3.2. Fryderyk Skarbek
1.3.3. Ferdynand Dworzaczek
1.4. Filozofowie
1.4.1. Józef Kalasanty Szaniawski
1.4.2. Adam Ignacy Zubelewicz
1.4.3. Krystyn Lach–Szyrma 
2. Działacze i pisarze 
2.1. Stanisław Kostka Potocki
2.2. Katarzyna i Józef Sowińscy
2.3. Klementyna z Tańskich Hoffmanowa
3. Rówieśnicy i przyjaciele
Rozdział III. Ojczyzna 
1. Kraj 
1.1. Mazowsze 
1.2. Ziemia Dobrzyńska
1.3. Ziemia Chełmińska i Pomorze
1.4. Małopolska i Wielkopolska
1.5. Śląsk
2. Dziedzictwo
2.1. Tradycja muzyczna
2.1.1. Antoni Radziwiłł
2.1.2. Maria Szymanowska
2.2. Tradycja literacka 
2.2.1. Adam Naruszewicz
2.2.2. Franciszek Karpiński
2.2.3. Antoni Malczewski 
2.3. Tradycja filozoficzna
2.3.1. Feliks Jaroński
2.3.2. Józef Bychowiec 
2.3.3. Bronisław Ferdynand Trentowski 
3. Za granicą
3.1. Filozofujący eseiści
3.1.1. Hugues Félicité Robert de Lamennais
3.1.2. Ralph Waldo emerson 
3.2. Filozofujący poeci 
3.2.1. Adam Mickiewicz
3.2.2. Cyprian Kamil Norwid
Część II. Osobowość 
Rozdział IV. Postać
1. Wygląd
2. Zdrowie
3. Sposób bycia 
Rozdział V. Umysłowość
1. Zdolności
1.1. Talent lingwistyczny
1.1.1. Doświadczenia dziecięce
1.1.2. Wrażliwość językowa
1.1.3. Języki obce 
1.2. Talent aktorski
1.3. Talent malarski 
2. Usposobienie
2.1. Temperament 
2.1.1. Trzeźwość czy marzycielskość 
2.1.2. Pogoda czy żal
2.1.3. Przyzwyczajenia czy nowości 
2.2. Sfera emocjonalna 
2.2.1. Obojętność czy wrażliwość 
2.2.2. Powściągliwość czy uraźliwość
2.2.3. Oschłość czy czułość
2.2.4. Oziębłość czy kochliwość 
2.3. Sfera wolicjonalna
2.3.1. Opanowanie czy porywczość
2.3.2. Cierpliwość czy kapryśność 
2.3.3. Doskonałość czy bylejakość
2.3.4. Stanowczość czy chwiejność
2.4. Styl
2.4.1. Wyniosłość czy skromność 
2.4.2. Otwartość czy skrytość 
2.4.3. Wspaniałomyślność czy pamiętliwość
3. Upodobania
3.1. Predylekcje artystyczne
3.2. Predylekcje witalne
3.2.1. Skłonności opiekuńcze
3.2.2. Upodobania «domowe» 
3.2.3. Upodobania «gospodarskie» 
Rozdział VI. Postawa 
1. Życzliwość 
2. Przyjaźń
3. Miłość
3.1. Miłość «czysta» 
3.2. Miłość rodzinna
3.3. Miłość namiętna
 
Część III. Światopogląd 
Rozdział VII. Los
1. Życie 
1.1. Niepewność 
1.2. Przemijanie
1.3. Nadzieja
2. Wiara
3. Śmierć 
3.1. „Wadzenie się z Bogiem” 
3.2. Lęk przed śmiercią
3.3. „Dni przedostatnie”
Rozdział VIII. Człowiek
1. Jednostka
1.1. Szacunek i spolegliwość 
1.2. Pamięć i sumienie 
1.3. Kobieta i żona 
2. Społeczeństwo 
3. Naród 
3.1. Wspólnota narodowa 
3.2. Miłość do ojczyzny
3.3. Stosunek do obcych
3.3.1. Rosjanie
3.3.2. Czesi 
Rozdział IX. Wartości
1. Dobro 
2. Cnota 
3. Szczęście
 
Część IV. Założenia twórcze
Rozdział X. Twórczość 
1. Przemyślenia 
2. Twórca
3. Odbiór
Rozdział XI. Wykonawstwo 
1. Samoocena i świadectwa 
1.1. We własnych oczach
1.2. W ocenie innych
2. Znamiona i wyróżniki 
2.1. «Skromność»
2.2. «Łagodność» i «barwność» 
2.3. «Uduchowienie» 
3. Zasady i wskazówki
3.1. Reguła metodycznego treningu
3.2. Reguła optymizmu dydaktycznego 
3.3. Reguła adekwatności techniki 
3.4. Reguła prymatu anatomii 
3.5. Reguła optymalnej motoryki 
3.6. Reguła skrupulatności tekstowej
3.7. Reguła stymulowania intuicji 
3.8. Reguła hartowania charakteru
Rozdział XII. Dzieło
1. Wzorce 
1.1. Proces komponowania
1.2. Kunszt kompozytorski
1.3. Ideały i antyideały
1.3.1. Johann Sebastian Bach i Georg Friedrich Händel 
1.3.2. Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart i Ludwig van Beethoven 
1.3.3. Luigi Cherubini, Giacomo Meyerbeer i Franz Schubert
1.3.4. Felix Mendelssohn–Bartholdy i Robert Schumann
1.4. Prototypy gatunkowe
1.5. «Minimalizm» fortepianowy 
2. Piękno 
3. Treść 
3.1. Język muzyki 
3.2. Funkcje semiotyczne symboli
3.2.1. Ekspresja w muzyce 
3.2.2. Ewokacja w muzyce
3.3. Programy i asocjacje
3.4. Zadania katarktyczne
3.5. Polskość muzyki
3.5.1. „Sercem Polak”
3.5.2. Nurt szlachecki i ludowy
3.5.3. Polonezy i mazurki
3.5.4. Piosnki i pieśni
3.5.4.1. Narodziny i zmierzch miłości
3.5.4.2. Radości i smutki życiowe
3.5.4.3. Walka o wolność ojczyzny
3.5.5. „Dusza narodu”
Posłowie
Piśmiennictwo 
Wykaz rycin 
 
Wykaz nazwisk