Frontlines: Fuel of War jest wojenną grą akcji/FPS stworzoną przez zespół KAOS Studios, składający się głównie z byłych pracowników Trauma Studios, któremu zawdzięczamy znakomitą modyfikację gry Batllefield 1942 pt. Desert Combat. W żadnym stopniu nie dziwi więc, że nowa produkcja tych panów do pewnego stopnia stylem rozgrywki przypomina właśnie pierwszą grę z serii Batllefield. Walczymy na rozbudowanych polach bitew, wykorzystując we własnych celach zdobyte pojazdy. Duży nacisk położony jest na tryb multiplayer, choć gra pozwala również na rozgrywkę w trybie single-player.
Autorzy ze studia Kaos postanowili umieścić akcję gry w roku 2024. W oparciu o pesymistyczne przewidywania niektórych futurologów przedstawiono nam wizję nowego konfliktu, który podzieli świat. Wojny o paliwo. W dobie kryzysu energetycznego, ten kto będzie miał dostęp do ropy, ten będzie miał władzę.
W grze korzystać możemy z nowoczesnego, futurystycznego sprzętu bojowego (ponad sześćdziesiąt rodzajów czołgów, zdalnie sterowanych kamer-robotów, broni palnych, itp.). Ważnym elementem rozgrywki jest dynamiczna linia frontu, która przemieszcza się wraz z naszymi postępami (bądź porażkami) w grze. Misje zostały tak skonstruowane, żeby zmuszać graczy do działania w kooperacji ze swoimi wirtualnymi kompanami.
Sposób działania zależy od tego, jaką rolę wybierzemy dla naszego żołnierza oraz w jakiego rodzaju sprzęt go wyposażymy. Dzięki temu każdą misję możemy ukończyć na różne sposoby. Na przykład grając żołnierzem działającym w wywiadzie (rola) i zaopatrzonym w sprzęt snajperski możemy wyszukiwać ukrytych wrogów za pomocą szpiegowskiego robota, a następnie „zdejmować” ich z karabinu snajperskiego.