Land Rover Freelander II przebieg 45 tys. km
rok prod. 2011 Halewood UK silnik diesla 2.2 150KM 420Nm (!) skrzynia manualna 6 biegowa
wersja wyposażenia S + pakiet Design + dodatki
Jestem pierwszym właścicielem . Auto było zakupione i serwisowane w JLR Centrum. Auto jest zadbane, w pierwotnych planach miało pozostać w rodzinie. Niestety sytuacja się zmieniła i jestem zmuszony je sprzedać. Auto nigdy nie uczestniczyło w wypadku ani kolizji z innym pojazdem.
Wyposażenie tego egzemplarza:
napęd 4x4 z systemem Terrain Response
systemem kontroli zjazdu HDC z regulacją prędkości
system start-stop (który dodaje nam m.in. wodne chłodzenie turbiny, mocniejszy rozrusznik itp)
odpalanie z przycisku start; kluczyk ładowany indukcyjnie podczas jazdy
niezłej klasy fabryczny system audio Alpine 8 głośników + subwoffer , czytnik CD z obsługą MP3, wejście AUX dla telefonu komórkowego
nawigacja 7” z Automapą (transmisja FM, internet, bluetooth)
dwustrefowa automatyczna klimatyzacja (bardzo wydajna i cicha)
fabryczne czujniki parkowania tył (z automatycznym wyciszaniem radia)
felgi aluminowe 17”
podgrzewane, elektrycznie składane i el. sterowane lusterka boczne
system antykradzieżowy ochrona pojazdu DNA (niewidoczne znakowanie kilkudziesięciu elementów samochodu)
spojler
klamki, lusterka, progi, zderzaki itp w kolorze nadwozia (pakiet design)
spalinowy podgrzewacz paliwa
lampy przednie projektorowe ze spryskiwaczami; światła przeciwmgielne
funkcja podobna do „follow me home” - światła mijania zapalane i gaszone na odległość kluczykiem
metalowe ozdobne dodatki we wnętrzu
dwa komplety opon - fabryczne Goodyear na lato i Vredstein na zimę
skórzana kierownica ze sterowaniem audio i tempomatu
kanapa tylna dzielona, uchwyty do mocowania ładunku w bagażniku, roleta bagażnika, szyba tylna podgrzewana, chlapacze przód, gniazdo 12V w bagażniku
7 poduszek powietrznych (kolana kierowcy, głowa kierowcy i pasażera, poduszki boczne przód, kurtyny boczne przód i tył), napinacze pasów bezpieczeństwa
system przeciw zatankowaniu złego paliwa (zabezpieczenie mechaniczne)
elektroniczne systemy bezpieczeństwa: EBD, EBA, CBC, ETC, DSC, RSC, ABS
Freelander 2 to najbardziej bezawaryjny model w całej gamie Land Rover/Range Rover ostatnich lat. Mój egzemplarz jest co prawda dość młody, ale warto powiedzieć, że przez 4 lata użytkowania nie dotknęła go żadna istotna awaria .
Na co dzień jeżdżę dynamicznie, ale najmniejsze spalanie jakie uzyskałem na trasie na dobrym paliwie bez stosowania zasad eco-drivingu (zwykła spokojna jazda) to 6,5 litra na 100km z włączoną klimatyzacją więc możliwe, że da się zejść jeszcze ciut niżej (producent podaje 5,5l co jest raczej nierealne)
Auto posiada zarysowanie parkingowe na tylnym prawym nadkolu niewidoczne na zdjęciu z powodu odbicia światła. Po oględzinach auta przez ewentualnego nabywcę, zlecę naprawę na swój koszt metodą "lakierowania spot”. Poza tym lakier zachowany jest w niezłym stanie. Jest to kolor Stornaway Grey z bardzo dużą głębią - efekt pomiędzy lakierem „metalik” a „perłowym”.
Cena sprzedaży teraz - 90 900zł
Sprzedaż w listopadzie - 80 900zł (umowa przyrzeczenia kupna)
W roku 2011 jak i w roku 2014 cena katalogowa nowego Freelandera II TD4 S wynosiła 170 tys. zł.
Pytania - tel. 790 [zasłonięte] 344
PS. Po lifcie w 2011 oprócz zmian wizualnych nastąpiły istotne zmiany techniczne:
wyższa kultura pracy silnika, mniejsze spalanie, 20Nm wiecej
lepsze wyciszenie, mniejszy o 2dB hałas
system start-stop działa od 0 stopni Celsjusza
zredukowany czas rozruchu w systemie start/stop do 0,7sek
lampy przednie projektorowe (z soczewkami)
dyferencjał Haldex 4 generacji zamiast 3 gen
nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii
kompatybilność z biodiesel 7-10% (wcześniej 5%)