Wysyłka:
W trosce o szybkość realizacji zamówień, uprzejmie prosimy o wypełnianie formularza dostawy, w celu odpowiedniej klasyfikacji zamówień.
Przy zakupie kilku przedmiotów za wysyłkę zapłacisz raz.Jeżeli przy zakupionych produktach widnieje różna cena przesyłki, obowiązuje najwyższa z podanych kwot przy odpowiedniej opcji wysyłki.
Dane do wpłaty:
62 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 721181
W tytule przelewu prosimy wpisać swój login Allegro.
Regulamin:
Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z regulaninem dostępnym na stronie "o mnie"
Franciszek Wesołowski ZASADY MUZYKI
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Rok wydania: 2008
Wersja językowa: polska
Ilość stron: 180
Format: B5 stoj. 170x240
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-0461-4
Przedmiot „zasady muzyki” jest pierwszym z przedmiotów teorii muzyki wykładanych w szkołach muzycznych II stopnia. Celem nauczania powyższego przedmiotu jest przygotowanie ucznia do dalszych studiów muzycznych. Uczeń rozpoczynający naukę zasad muzyki zdobył już dość pokaźną sumę elementarnych wiadomości z teorii muzyki w latach poprzednich studiów w szkole muzycznej I stopnia. Winien on teraz rozszerzyć ich zakres, usystematyzować je oraz zdobyć sprawność w posługiwaniu się nimi.
Zasady muzyki winny być w pierwszym rzędzie przygotowaniem do n a u k i h a r m o n i i. W tym celu uczeń winien opanować dokładnie gamy majorowe i minorowe we wszystkich odmianach, interwały, rozwiązywanie dysonansów, trójdżwięki na wszystkich stopniach, a zwłaszcza na trzech głównych, akord septymowy i nonowy na V stopniu. Do nauki figuracji melodycznej konieczne jest dokładne opanowanie rytmiki.
W celu przygotowania ucznia do nauki instrumentoznawstwa należy opracować choćby bardzo pobieżnie podstawowe wiadomości z akustyki (powstawanie dźwięku, szereg tonów naturalnych, cechy dźwieku) oraz dużo czytać - oprócz czytania w kluczu skrzypcowym i basowym - w kluczach altowym i tenorowym.
[Franciszek Wesołowski]
Kierunek lansujący przypadkowość w muzyce otrzymał nazwę aleatoryzmu (alea po łacinie znaczy kostka do gry). Przypadkowość w komppozycji alearotycznej polega najczęściej na tym, że kompozytor ostateczny kształt dzieła powierza wykonawcy; a więc pewne z góry przewidziane szczegóły dzieła są każdorazowo inne.
[Fragment książki]
Podręcznik zatwierdzony do użytku szkół muzycznych II stopnia przez ministerstwo Kultury i Sztuki.