Sztuka fotografii nie ogranicza się do kupienia aparatu i pstrykania fotek. Dobry fotograf musi mieć przekrojową wiedzę z różnych dziedzin - musi być nie tylko artystą, ale także matematykiem, chemikiem, fizykiem, a przede wszystkim całkiem niezłym psychologiem, aby umieć sobie radzić z modelkami, agencjami, zleceniodawcami i asystentami o najróżniejszych osobowościach. Książka ta poświęcona jest fotografii pozowanej oraz technikom oświetleniowym wykorzystywanym podczas robienia zdjęć modelkom. Przybliży Ci ona proces myślowy towarzyszący tworzeniu fotografii, z uwzględnieniem wszystkiego, co należy wziąć pod uwagę.
Od autora książki, Billy’ego Pegrama, dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby umieć przedstawić modelki w korzystnym świetle. Nauczysz się tuszować ewentualne niedostatki urody i eksponować osobowość — wszystko po to, by zdjęcia idealnie trafiały w gust przyszłych zleceniodawców. Zapoznasz się z przekrojowymi analizami i opisami prawdziwych sesji zdjęciowych. Ta niezwykła książka, po brzegi wypełniona przyciągającymi wzrok zdjęciami, poprowadzi Cię przez cały proces powstawania fantastycznie oświetlonych fotografii, dzięki którym Twoje modelki (i Twoja praca!) z pewnością zostaną dostrzeżone.
O czym przeczytasz?
- Wyzwania związane z fotografowaniem modelek, z uwzględnieniem różnic dzielących ten nurt fotografii od innych jej rodzajów
- Ocena umiejętności modelki i akcentowanie jej największych atutów oraz najbardziej wartościowych cech za pomocą odpowiednio dobranego oświetlenia
- Projektowanie interesujących efektów świetlnych w studiu i poza nim
- Dopasowanie rodzaju oświetlenia do rynku zleceń, jakie planuje modelka, w kontekście różnych rodzajów fotografii - reklamowej, katalogowej, kostiumów kąpielowych, mody itp.
- Praca w kreatywnym zespole i skuteczna komunikacja jako warunek powodzenia sesji
- Praktyczne przykłady, przedstawiające proces tworzenia zdjęć do portfolio dla zawodowych modelek
- Wskazówki dotyczące pracy z modelkami oraz aranżowania zdjęć, które ułatwią im osiągnięcie zamierzonych celów