| Autor: M. Keaney Wydawca: ABE Dom Wydawniczy Rok wydania: 2008 Okładka: Twarda Wymiary: 255 x 255 Ilość stron: 176 ISBN:[zasłonięte]978-83380-36-8
Cena detaliczna: 89,00 V | Opis: Książka Fotografia w modzie to połączenie praktycznych porad i zachwycających zdjęć z osobistymi wskazówkami uznanych mistrzów fotografii. Znajdziemy w niej eklektyczny wybór prac światowej sławy praktyków fotografii cenionych zarówno za umiejętność posługiwania się technikami specjalistycznymi, jak i za estetykę oraz stylistykę zdjęć. Wnikliwe, obszerne wywiady przybliżają filozofię poszczególnych fotografów, ich metody pracy, odsłaniają tajniki wiedzy praktycznej, jaką zdobyli przez lata doświadczeń z fotografią. Magdalene Keaney, kustoszka i pisarka, zajmowała się fotografią zarówno komercyjną, jak i artystyczną. Pracowała jako kustosz w National Portrait Gallery /Narodowa Galeria Portretów/ w Canberze w Australii, potem otrzymała badawcze stypendium doktoranckie /Research Fellowship/ w Londynie, gdzie badała kolekcje fotografii znajdujące się w Victoria and Albert Museum /Muzeum Wiktorii i Alberta/, a następnie pracowała w słynnej agencji fotograficznej MAP (Management and Production). Obecnie jest asystentką kustosza ds. badań w National Portrait Gallery /Narodowa Galeria Portretów/ w Londynie.
* W książce swoje prace prezentują następujący fotografowie: * John Akehurst Akty i praca z ciałem * Richard Bush Fotografowanie urody * Elaine Constantine Kompozycja * Warren Du Preez i Nick Thornton Jones Platformy cyfrowe * Jason Evans i Adam Howe Fotograf i stylista * Dan Holdsworth Pejzaże,Alexi Lubomirski Pracując z gwiazdami * Toby McFarlan Pond Fotografowanie przedmiotów * Slve Sundsb Kompozycje studyjne * Paul Wetherell Naturalne światło
Akty i praca z ciałem, kompozycje studyjne, kreatywna relacja fotograf - stylista, zastosowanie technologii cyfrowych, fotografowanie gwiazd kina, pejzaży, przedmiotów - to kilka wybranych zagadnień, które porusza niniejszy przewodnik po fotografii modowej i reklamowej, oparty na wywiadach z uznanymi w branży wirtuozami obiektywu. Wydawnictwo łączy praktyczne wskazówki dla zainteresowanych pracą z aparatem, z osobistymi wypowiedziami współczesnych artystów, publikujących zdjęcia w magazynach takich jak "Vogue", "Harper's Bazaar", czy "Pop", tworzących kampanie reklamowe najsłynniejszych marek i projektantów. Dziesięć rozmów, m.in. z Johnem Akehurstem, Alexim Lubomirskim, Elaine Constantine i Richardem Bushem, na temat ich filozofii artystycznej, ulubionych technik, systemów oraz warsztatów pracy. Plus znakomite zdjęcia, dające wgląd w różnorodność stylów. Dodatkowo wybrane fotografie rozpracowano pod kątem specyfikacji (aparat, światło, film, naświetlanie), zamieszczono także spis lektur rekomendowanych przez mistrzów. Estetycznie wydany album z pomysłem - pozycja polecana szczególnie zainteresowanym fotografią komercyjną. |
|
|