W kadrze. Rozważania na temat wyobraźni fotografa autor: David duChemin wydawca: Galaktyka rok wydania: 2009 numer wydania: 1 ilość stron: 268 isbn: 978[zasłonięte][zasłonięte]57909 format: 205x233 mm oprawa: miękka cena katalogowa: 54,90 zł nasza cena: 43,90 zł
David duChemin jest miłośnikiem fotografii i doświadczonym podróżnikiem przez duże P. W swojej książce W kadrze przedstawia zbiór własnych zdjęć oraz przemyślenia, które przybliżają temat kadrowania w fotografii. Znajdziemy tutaj nie tylko informacje o sprzęcie czy parametrach ustawień, ale również bardzo interesująco potraktowane kwestie inspiracji w fotografii oraz opowiadania historii w jednym ujęciu. David przypomina o zasadach kompozycji, ale też pokazuje, jak je łamać, aby uzyskać nowe, oryginalne spojrzenie. To bardzo przydatna wiedza dla osób, które chcą bawić się fotografią i tworzyć własny, niepowtarzalny styl. Niezwykle ciekawie zarysowany jest wątek o portretowaniu. David potrafi dotrzeć do fotografowanych ludzi i świetnie o tym opowiada. Gorąco polecam W kadrze wszystkim podróżującym i fotografującym. Książka zagląda, podobnie jak oko fotografa, w zakamarki naszego świata i stanowi kwintesencję fotografii podróżniczej. Dodatkowa pochwała należy się za przejrzystość składu i przyciągającą wzrok szatę graficzną tej książki! Krystian Bielatowicz Spis treści: Przedmowa, Joe McNally Wstęp ROZDZIAŁ PIERWSZY Liczy się pomysł Szukając stylu ROZDZIAŁ DRUGI Wewnątrz kadru Fotografuj to, co dla ciebie ważne Wzrusz mnie Co pokazać w kadrze Czego nie pokazywać Moment niezbyt decydujący Wszystko jest względne Egzotyczne iluzje Pokazać płynący czas Długość czasu Wybór chwili ROZDZIAŁ TRZECI Artysta i rzemieślnik Sprzęt jest dobry, dobre pomysły- lepsze Prawidłowa ekspozycja Najlepszy cyfrowy negatyw Zobaczyć światło Wybór odpowiedniego obiektywu Teleobiektywy Patrzeć szeroko Złoty podział Nie wszystko da się poprawić Szukając inspiracji ROZDZIAŁ CZWARTY Opowiadanie historii Tematy uniwersalne Konflikt wewnątrz kadru Fotograficzne eseje Relacje i zależności Kierowanie uwagą Niedopowiedzenie i tajemnica ROZDZIAŁ PIĄTY Fotografowanie ludzi Zawieranie znajomości Bariera językowa Najważniejsze są oczy Pokazać emocje Dając i biorąc Zdjęcia, których lepiej nie robić Fotografowanie dzieci Fotografowanie osób starszych Zdjęcia uliczne a portrety Dlaczego fotografuję sceny uliczne? Ludzie jako abstrakcyjne elementy kadru Problemy ze światłem poza studiem Cztery mądre rady ROZDZIAŁ SZÓSTY Fotografowanie miejsc Przygotowania Poszukiwania Nie oczekuj zbyt wiele Bądź gotowy na wszystko? Coś więcej niż pocztówki: o korzyściach z błądzenia Zwolnij Odczuwanie miasta: badanie za pomocą zmysłów Bądź obecny: wrażliwość emocjonalna Być we właściwym miejscu... ...we właściwym czasie ...we właściwym nastroju Fotografując znane miejsca Znaczące zdjęcia w zwykłych miejscach Tworzenie zdjęcia Czekaj Szukaj Wydobywaj Element ludzki w kadrze Wprowadzanie skali Krajobrazy Tworzenie głębi za pomocą warstw Fotografuj duże rzeczy Fotografuj detale ROZDZIAŁ SIÓDMY Fotografowanie kultury Otwarcie na innych Szukaj i pytaj Wartości i tabu Szacunek: obce nie jest złe Wszyscy jesteśmy różni, wszyscy jesteśmy tacy sami Fotografowanie historii i narodowych bohaterów Fotografowanie jedzenia Fotografowanie świąt i uroczystości Fotografowanie sztuki Fotografowanie języka Fotografowanie religii Znajdź najgłębszy motyw i sposób jego pokazania Okaż szacunek ROZDZIAŁ ÓSMY Podsumowanie Posłowie autorstwa Vincenta Versacego Indeks
|