Witam Wszystkich Allegrowiczów!Serdecznie zapraszam do udziału na moich innych aukcjach:oto moje warunki sprzedaży:1.Nie wysyłam za granicę2.Nie wysyłam za pobraniem3.Wpłata tylko na konto,w którym należy podać swój login4.Przesyłki wysyłam w ciągu 96 godzin5.Komentarz wystawiam jako drugi6.Zgadzam się na udział w aukcjach, osób które nie mają w pełni aktywowanego konta7.Przedmioty staram się pakować bardzo bezpiecznie aby nie zniszczyć przesyłki; 8. Zgadzam się na odbiór osobisty;9.Wszystko wysyłam paczką poleconą priorytetową i ekonomiczna wyłącznie na terenie kraju (Polska).10. UWAGA nie ponoszę odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe z winy Poczty Polskiej oraz opóźnień w dostawie;. 11. PROSZĘ O ROZWAŻNE LICYTOWANIE - NIE ODWOŁUJĘ OFERT!!!________________________________________________________________________________________ 1.Cyprian - Fotografia , technika, technologia 2.Rossing - Fotografia barwna Wydawnictwo i rok wydania: WNT 1966 poprawione i uzupełnione / WNT 1976 Okładka: twarda /miękka Stron: 524 /83 Stan: db-t (podniszczona obwoluta, zagięcia okładki, zabrudzenia strony przedtytułowej ) _________________________________________________________________________________________ SPIS TREŚCIR*xdział I. Rozwój techniki i sztuki fotograficznej.............1. Technika fotograficzna.......................2. Sztuka fotograficzna........................3. Fotografia w Polsce........................4. Najważniejsze daty z historii fotografii..............Keidzial II. Wstępne wiadomości o aparacie fotograficznym i fotografowaniu1. Obraz fotograficzny ........................2. Aparat fotograficzny........................3. Migawka..............................4. Zdjęcie...............................5. Wywoływanie ...........................6. Utrwalanie.............................7. Kopiowanie.............................8. Powiększanie............................9. Wykańczanie odbitek........................Rozdział III. Podstawowe wiadomości z optyki...............1. Światło...............................2. Ciemnia optyczna z otworkiem...................3. Załamanie światła.........................4. Załamanie i rozszczepienie światła przez pryzmat..........5. Pryzmat prostokątny........................6. Pryzmat pentagonalny (pięciokątny)................7. Falowa natura światła.......................8. Soczewki..............................9. Położenie i wielkość obrazu utworzonego przez soczewkę......10. Soczewki grube i układy soczewek.................11. Pomiar ogniskowej soczewki i układu soczewek..........12. Błędy obrazów utworzonych przez układy optyczne........a. Aberacja chromatyczna (barwna)................b. Aberacja sferyczna.......................c. Koma ..............................d. Astygmatyzm ..........................e. Krzywizna pola.........................f. Dystorsja ............................Rozdział IV. Obiektywy fotograficzne....................1. Przeznaczenie obiektywów i ich korekcja..............2. Ogniskowa obiektywu.......................3. Pole i kąt obrazu.........................4. Przysłona, otwór względny i jasność obiektywu..........5. Otwór względny i jasność obiektywu przy zdjęciach przedmiotów bliskich ..............................6. Głębia ostrości...........................7. Zdolność rozdzielcza obiektywu..................8. Rozjaśnianie obiektywów powłokami przeciwodblaskowymi ....9. Obiektywy miękkorysujące.....................10. Oprawa obiektywu.........................11. Przysłony automatyczne ......................12. Konserwacja obiektywów .....................13. Rodzaje obiektywów........................14. Teleobiektywy ...........................15. Obiektywy szerokokątne......................16. Obiektywy składane........................17. Obiektywy o zmiennej ogniskowej.................Rozdział V. Aparaty fotograficzne .....................1. Podział aparatów..........................2. Przegląd różnorodnych typów aparatów fotograficznych......a. Niestandaryzowane aparaty małoobrazkowe...........b. Aparaty małoobrazkowe 24 X 36 mm na film perforowany 35 mm3. Główne tendencje w budowie aparatów małoobrazkowych.....4. Automatyzacja...........................5. Zasadnicze typy aparatów małoobrazkowych............a. Aparaty ze skalą odległości, bez matówki i dalmierza......b. Aparaty ze sprzężonym dalmierzem...............c. Aparaty lustrzane z pryzmatem pentagonalnym.........d. Urządzenia małoobrazkowe w aparatach większych formatów . .e. Uwagi o szczegółach konstrukcyjnych aparatów małoobrazkowychf. Ocena obecnych tendencji w budowie aparatów małoobrazkowych6. Aparaty na film zwijany 4 X 6,5 cm................7. Aparaty na film zwijany o szerokości 6 cm.............a. Aparaty skrzynkowe, tzw. ł;boksy"...............b. Aparaty składane 6 X 9 cm...................c. Aparaty 6X9 cm z dalmierzem.................d. Aparaty lustrzane jednoobiektywowe na film zwijany 6 X 9 cm . .e. Aparaty lustrzane dwuobiektywowe 6 X 6 cm..........8. Aparaty na płyty i film cięty...................a. Aparaty amatorskie składane na płyty...............b. Aparaty lustrzane na płyty...................c. Aparaty na płyty do celów specjalnych.............d. Aparaty stereoskopowe .....................9. Aparaty dające pozytyw.....................,10. Wybór aparatu .........................11. Kupno używanego aparatu....................12. Aparaty fotograficzne na polskim rynku.............Rozdział VI. Wyposażenie aparatu....................1. Migawka.............................a. Nowoczesne typy migawek...................b. Wężyk spustowy .......................2. Celownik...............,............a. Celownik ramkowy......................b. Celownik lustrzany .....................c. Celownik optyczny (Newtona).................d. Celownik lunetowy .....................e. Celownik uniwersalny....................f. Celownik — dalmierz.....................g. Celownik pryzmatyczny...................3. Dalmierz............................a. Dalmierz z ruchomym zwierciadłem.............b. Dalmierz z obracającymi się klinami............c. Dalmierz z ruchomym klinem................d. Dalmierz dwupolowy ....................e. Lupa nastawcza.......................f. Dalmierz w celowniku.....................4. Kasety.............................a. Kasetki filmowe do aparatów małoobrazkowych.......b. Kasety na film zwijany...................c. Adaptery płytowe do aparatów fotograficznych na film zwijanyd. Kasety na płyty oraz filmy płaskie.............e. Ogólne uwagi o kasetach..................Rozdział VII. Sprzęt pomocniczy....................1. Filtry fotograficzne.......................a. Filtry korekcyjne......................b. Filtry kompensacyjne....................c. Zastosowanie filtrów ....................d. Filtry polaryzacyjne.....................2. Osłony przeciwsłoneczne....................3. Tablice czasu naświetlania i światłomierze...........a. Tablice czasu naświetlania...................b. Światłomierze optyczne...................c. Światłomierze fotoelektryczne................4. Lampy błyskowe i elektronowe................a. Lampy błyskowe ......................b. Lampy elektronowe......................c. Synchronizacja lampy z migawką..............0. Statywy ............................6. Futerały............................Rozdział VIII. Materiał negatywowy..................1. Obraz utajony.........................2. Swiatłoczułość materiałów negatywowych...........3. Metody oznaczania czułości materiałów negatywowych.....4. Gradacja (stopniowanie zaczernienia) .............5. Gamma ............................6. Barwoczułość materiału negatywowego.............7. Zdolność rozdzielcza emulsji..................8. Odblask ............................9. Solaryzacja ..........................10. Tolerancja w naświetlaniu...................11. Trwałość materiałów negatywowych..............12. Podział filmów.........................Rozdział IX. Zasady kompozycji obrazu...................1. Motyw i format..........................2. Układ elementów motywu.....................3. Jedność i prostota motywu.....................4. Ujęcie plastyczne i dekoracyjne..................5. Motyw rysunkowy i malarski....................6. Reportaż artystyczny........................7. Nowe drogi twórczości artystycznej................8. Barwa...............................Rozdział X. Technika zdjęcia........................1. Nastawianie na ostro.......................2. Naświetlanie............................3. Uwagi o technice zdjęcia......................4. Błędy przed zdjęciem........................5. Błędy w czasie zdjęcia.......................Rozdział XI. Zdjęcia przy sztucznym świetle ,..............1. Zdjęcia przy świetle elektrycznym................a. Obliczanie czasu naświetlania przy użyciu zwykłych żarówek elek trycznych ...........................b. Tablica czasu naświetlania przy świetle elektrycznym.....c. Czas naświetlania przy użyciu lamp przewoltowanych.....2. Zdjęcia przy innych źródłach światła...............3. Zdjęcia przy świetle błyskowym.................a. Magnezja ...........................b. Lampy błyskowe i elektronowe................4. Portret przy sztucznym świetle..................a. Metoda pracy.........................b. Tło zdjęcia ..........................c. Reflektory...........................5. Zdjęcia na ulicy.........................6. Zdjęcia w teatrze........................7. Światłomierz fotoelektryczny...................8. Wybór filmu...........................Rozdział XII. Negatyw..........................1. Ciemnia, jej urządzenie i wyposażenie..............2. Przebieg wywoływania .....................3. Wywoływacze ..........................a. Substancja wywołująca....................b. Substancja konserwująca..................c. Substancja przyspieszająca .................d. Substancja opóźniająca ...................e. Woda .............................4. Sporządzanie wywoływaczy ..................5. Wywoływacze normalne do płyt i papierów..........6. Wywoływacze drobnoziarniste .................7. Wywoływacze do filmów cienkowarstwowych.........8. Doczulanie filmu po naświetleniu...............9. Narkoza płyt i filmów.....................10. Kąpiel przerywająca......................11. Utrwalanie........................12. Przebieg utrwalania...................13. Płukanie negatywów...................14. Suszenie negatywów...................15. Wadliwe negatywy....................16. Wzmacnianie.......................17. Osłabianie ........................18. Retusz negatywowy...................19. Przechowywanie negatywów...............20. Błędy ..........................a. Błędy w czasie wywoływania.............b. Błędy w czasie utrwalania..............c. Błędy w czasie płukania................d. Błędy w czasie suszenia................21. Usuwanie plam .....................Rozdział XIII. Pozytyw......................1. Wybór papieru......................2. Sporządzanie odbitek ............... . . .3. Wykańczanie odbitek ..................4. Barwienie ........................5. Błędy w czasie kopiowania ...............6. Przeźrocza ........................7. Techniki specjalne....................Rozdział XIV. Powiększanie ...................1. Powiększalniki i sprzęt do powiększania.........2. Światło w powiększalniku................3. Format i granice powiększenia..............4. Oświetlenie przy powiększaniu..............5. Powiększenie a perspektywa...............6. Technika powiększania..................7. Ustalanie czasu naświetlania...............8. Wywoływanie, utrwalanie i płukanie...........9. Specjalne gatunki papierów...............10. Poprawianie obrazów przez powiększanie.........11. Błędy w czasie powiększania...............Rozdział XV. Wykańczanie zdjęć.................1. Prostowanie i retusz odbitek...............2. Obcinanie i naklejanie obrazów.............3. Lakierowanie obrazów..................Rozdział XVI. Fotografia w barwach naturalnych.........1. System odejmowania barw (subtraktywny)........2. Główne metody produkcji filmów barwnych.......a. Metoda z komponentami barwnymi w wywoływaczachb. Metoda z komponentami barwnymi w emulsji filmu .c. Metoda Polacolor Landa................3. Temperatura barwy ...................4. Technika laboratoryjna w kolorowej fotografii......a. Wywoływanie barwnych filmów odwracalnych ORWO .b. Wywoływanie barwnych filmów negatywowych ORWOc. Wywoływanie barwnych radzieckich filmów odwracalnych ....d. Wywoływanie barwnych radzieckich filmów negatywowych . . .e. Wywoływanie barwnych polskich filmów negatywowych Fotoncolor5. Barwne pozytywy na papierze...................a. Sporządzanie barwnych powiększeń w pracowni amatora.....b. Addytywna metoda korekcyjna.................c. Subtraktywna metoda korekcyjna................6. Technika powiększania barwnych obrazów.............7. Kąpiele do obróbki papierów barwnych...............a. Kąpiele do obróbki barwnych papierów ORWO.........b. Kąpiele do obróbki barwnych papierów radzieckich.......c. Kąpiel do obróbki barwnego polskiego papieru Fotoncolor ....8. Ogólne uwagi o barwnych obrazach................a. Barwa, nasycenie i czystość...................b. Zestawienie barw w fotografii kolorowej............c. Trwałość obrazów barwnych...................Rozdział XVII. Specjalne dziedziny fotografii................1. Fotomikrografia ..........................2. Makrofotografia ..........................3. Fotografia małoobrazkowa.....................a. Wszechstronność fotografii małoobrazkowej...........b. Metody pracy w fotografii małoobrazkowej...........4. Fotografia w służbie medycyny..................5. Fotografia przy zastosowaniu promieni podczerwonych......6. Fotografia przy zastosowaniu promieni nadfiołkowych......7. Mikrofilm ............................8. Fotografia reprodukcyjna.....................9. Fotokopiowanie .........................10. Fotomontaż ...........................11. Fotografia w drukarstwie ....................12. Fotografia w przemyśle .....................13. Fotografia lotnicza i aerofotogrametria..............14. Fotografowanie pod wodą....................15. Stereoskopia...........................16. Fotografia prasowa i sportowa..................17. Fotografia śledcza........................18. Kinematografia .........................Rozdział XVIII. Najważniejsze odczynniki fotograficzne..........Wykaz piśmiennictwa...........................Skorowidz rzeczowy ...........................____________________________________________________________________________________________________Spis treści■Fotografować barwnie czy w tonacji czarno-białej? . Uczymy się techniki wykonywania zdjęć barwnychŚwiatłoczuła błona barwna.........Wybór aparatu fotograficznego........Prawidłowe naświetlenie . . . . . . .Funkcja przysłony i migawki........Światłomierz........... .Pomiary oświetlenia przez obiektyw ......Zdjęcia próbne............Zautomatyzowany aparat fotograficzny......Kiedy należy korygować wskazania światłomierza .Kontrasty barwy i światła.........Dominanta barwy............Filtry stosowane w fotografii barwnej.....Usuwanie istniejącej dominanty barwy.....Temperatura barwowa..........Jakich zdjęć nie należy wykonywać na barwnej błonie? .Najważniejsze wyposażenie aparatu......Komfort fotografowania.........Wymienna optyka...........Jasność obiektywu...........Soczewki nasadkowe i pierścienie pośrednie . . .Zdjęcie barwne — proste lecz dobre........Każde zdjęcie należy przemyśleć.......Krótko o barwach...........Barwy dopełniające...........Barwy czyste, „złamane", przytłumione i stonowane . Barwy kolorowe — nasycone i niekolorowe — nienasyconeBarwy ciepłe i zimne..........Struktura barwy a barwne oświetlenie......Pamięć jest zawodna...........Kilka słów o reżyserii barw obrazu ......Główny punkt obrazu..........O pstrej fotografii...........Plakatowo to nie znaczy pstro........Harmonia barw............Więcej zdjęć z bliska...........Perspektywa ptasia i żabia.........Zmieniamy barwy obrazu.........Zdjęcia przy każdej pogodzie...........Oświetlenie..............Naturalne portrety............Zdjęcia dziewcząt i kobiet..........Zdjęcia dzieci — najbardziej naturalne......Zdjęcia podchwycone...........Zdjęcia architektury...........Zwierzęta — doskonały temat zdjęć barwnych .Zdjęcia kwiatów.............Zdjęcia drobnych przedmiotów.........Zdjęcia ludzi przy pracy...........Zdjęcia przy nie sprzyjającej pogodzie.......Zdjęcia sportowe.............Trudny temat — zdjęcia krajobrazu.......Zdjęcia motywów nad wodą.........Barwne akty w plenerze...........Zdjęcia na błonie barwnej przy świetle sztucznym.....Błona barwna do zdjęć w świetle sztucznym ...<..Dobór lamp oświetlających..........Fotografujemy w świetle jednej lampy......Pomiar oświetlenia............Sposoby oświetlenia za pomocą jednej lampy.....Więcej światła.............Filtry do zdjęć przy świetle sztucznym.......Technika zdjęć ze światłem błyskowym......Błysk — sztuczne światło dnia.........Liczba świetlna lub liczba przewodnia.......Oświetlenie..............Zdjęcia w świetle błyskowym.........Portrety w świetle sztucznym.........Zdjęcia dzieci w świetle błyskowym.......Zdjęcia wnętrz.............Zdjęcia martwej natury oraz inne zdjęcia z bliskaZdjęcia ulic nocą............Fotografowanie w istniejącym świetle.......Zdjęcia w teatrze i cyrku..........Reprodukcje..............Zdjęcia aktu w atelier...........Stosowanie światła dziennego i błyskowego.....Które z tych świateł jest światłem głównym?Uwagi o stosowaniu lampy błyskowej do zdjęć w świetledziennym ..............Eksperymenty...............Oświetlenie barwne............Mieszanie światła.............Zmiękczanie obrazu............Barwna poświata............High key...............Low key...............Barwa w barwie.............Barwy rozmazane.............Rozdzielanie barw............Zdjęcia spatynowane...........Błona po obróbce chemicznej..........„Ramkowanie" przezroczy.........Wyświetlanie przezroczy..........-Montaż serii przezroczy....... .Kilka słów o rzutniku przezroczy.......Ekran ...............Projekcja przezroczy w ścisłym gronie i na sali wykładowejPrzeglądarki przezroczy...........Czarno-biale obrazy z przezroczy barwnych.....Kopiowanie (duplikatowanie).........Barwny negatyw i kopiowanie barwnych odbitek.....Czy błony barwne można obrabiać samodzielnie? ....Fotografia barwna — fotografią przyszłości.......ABC barwnej fotografii.............Skorowidz rzeczowy.............
_________________________________________________________________________________________