Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FOTOGRAFIA technika technologia CYPRIAN ___ SPIS

22-02-2014, 18:04
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 13.99 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 3970816166
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 4   
Koniec: 22-02-2014 18:12:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

FOTOGRAFIA

TECHNIKA I TECHNOLOGIA

 

Tadeusz Cyprian

Wydawnictwo: WNT, 1955
Oprawa: twarda
Stron: 528
Stan: bardzo dobry (-), przytarte brzegi oprawy

W książce podano opisy aparatów fotograficznych, wyposażenia i sprzętu pomocniczego, omówiono technikę zdjęć i technologię procesów fotochemicznych łącznie z fotografią barwną oraz zapoznano czytelnika z podstawami optyki fotograficznej.
Praca jest przeznaczona przede wszystkim dla fotografów amatorów; mogą z niej również korzystać uczniowie szkół fotograficznych i fotografowie zawodowi
 
 
SPIS TREŚCI:
 
I. Rozwój techniki i sztuki fotograficznej
1. Technika fotograficzna
2. Sztuka fotograficzna
3. Fotografia w Polsce
4. Najważniejsze daty z historii fotografii
 
II. Wstępne wiadomości o aparacie fotograficznym i fotografowaniu
1. Obraz fotograficzny
2. Aparat fotograficzny
3. Migawka
4. Zdjęcie
5. Wywoływanie
6. Utrwalanie
7. Kopiowanie
8. Powiększanie
9. Wykańczanie odbitek
 
III. Podstawowe wiadomości z optyki
1. Światło
2. Ciemnia optyczna z ołworkiem
3. Załamanie światła
4. Załamanie i rozszczepienie światła przez pryzmat
5. Pryzmat prostokątny
6. Pryzmat pentagonalny (pięciokątny)
7. Falowa natura światła
8. Soczewki
9. Położenie i wielkość obrazu utworzonego przez soczewkę
10. Soczewki grube i układy soczewek
11. Pomiar ogniskowej soczewki i układu soczewek
12. Błejdy obrazów utwoflzonych przez układy optyczne
a. Aberacja chromatyczna (barwna)
b. Aberacja sferyczna
c. Koma
d. Astygmatyzm
e. Krzywizna pola
f. Dystorsja
 
IV. Obiektywy fotograficzne
1. Przeznaczenie obiektywów i ich korekcja
2. Ogniskowa obiektywu
3. Pole i kąt obrazu
4. Przysłona, otwór względny i jasność obiektywu
5. Otwór względny i jasność obiektywu przy zdjęciach przedmiotów bliskich
6. Głębia ostrości
7. Zdolność rozdzielcza obiektywu
8. Rozjaśnianie obiektywów powłokami przeciwodblaskowymi
9. Obiektywy miękkorysujące
10. Oprawa obiektywu
11. Przysłony automatyczne
12. Konserwacja obiektywów
13. Rodzaje obiektywów
14. Teleobiektywy
15. Obiektywy szerokokątne
16. Obiektywy składane
17. Obiektywy o zmiennej ogniskowej
 
V.  Aparaty fotograficzne
1. Podział aparatów
2. Przegląd różnorodnych typów aparatów fotograficznych
a. Niestandaryzowane aparaty małoobrazkowe
b. Aparaty małoobrazkowe 24 X 36 mm na film perforowany 35 mm
3. Główne tendencje w budowie aparatów małoobrazkowych
4. Automatyzacja
5. Zasadnicze typy aparatów małoobrazkowych
a. Aparaty ze skalą odległości, bez matówki i dalmierza
b. Aparaty ze sprzężonym dalmierzem
c. Aparaty lustrzane z pryzmatem pentagonalnym
d. Urządzenia małoobrazkowe w aparatach większych formatów
e. Uwagi o szczegółach konstrukcyjnych aparatów małoobrazkowych
f. Ocena obecnych tendencji w budowie aparatów małoobrazkowych
6. Aparaty na film zwijany 4 X 6,5 cm
7. Aparaty na film zwijany o szerokości 6 cm
a. Aparaty skrzynkowe, tzw. "boksy"
b. Aparaty składane 6X9cm.
c. Aparaty 6X9 cm z dalmierzem
d. Aparaty lustrzane jednoobiektywowe na film zwijany 6X9 cm
e. Aparaty lustrzane dwuobiektywowe 6X6 cm
8. Aparaty na płyty i film cięty
a. Aparaty amatorskie składane na płyty
b. Aparaty lustrzane na płyty
c. Aparaty na płyty do celów specjalnych
d. Aparaty stereoskopowe
9. Aparaty dające pozytyw
10. Wybór aparatu
11. Kupno używanego aparatu
12. Aparaty fotograficzne na polskim rynku

VI. Wyposażenie aparatu
1. Migawka
a. Nowoczesne typy migawek
b. Wężyk spustowy
2. Celownik
a. Celownik ramkowy
b. Celownik lustrzany
c. Celownik optyczny (Newtona)
d. Celownik lunetowy
e. Celownik uniwersalny
f. Celownik - dalmierz
g. Celownik pryzmatyczny
3. Dalmierz
a. Dalmierz z ruchomym zwierciadłem
b. Dalmierz z obracającymi się klinami
c. Dalmierz z ruchomym klinem
d. Dalmierz dwupolowy
e. Lupa nastawcza
f. Dalmierz w celowniku
4. Kasety
a. Kasetki filmowe do aparatów małoobrazkowych
b. Kasety na film zwijany
c. Adaptery płytowe do aparatów fotograficznych na film zwijany
d. Kasety na płyty oraz filmy płaskie
e. Ogólne uwagi o kasetach

VII. Sprzęt pomocniczy
1. Filtry fotograficzne
a. Filtry korekcyjne
b. Filtry kompensacyjne
c. Zastosowanie filtrów
d. Filtry polaryzacyjne
2. Osłony przeciwsłoneczne
3. Tablice czasu naświetlania i światłomierze
a. Tablice czasu naświetlania
b. Światłomierze optyczne
c. Światłomierze fotoelektryczne
4. Lampy błyskowe i elektronowe
a. Lampy błyskowe
b. Lampy elektronowe
c. Synchronizacja lampy z migawką
5. Statywy
6. Futerały

VIII. Materiał negatywowy
1. Obraz utajony
2. Swiatłoczułość materiałów negatywowych
3. Metody oznaczania czułości materiałów negatywowych
4. Gradacja (stopniowanie zaczernienia)
5. Gamma
6. Barwoczułość materiału negatywowego
7. Zdolność rozdzielcza emulsji
8. Odblask
9. Solaryzacja
10. Tolerancja w naświetlaniu
11. Trwałość materiałów negatywowych
12. Podział filmów

IX. Zasady kompozycji obrazu
1. Motyw i format
2. Układ elementów motywu
3. Jedność i prostota motywu
4. Ujęcie plastyczne i dekoracyjne
5. Motyw rysunkowy i malarski
6. Reportaż artystyczny
7. Nowe drogi twórczości artystycznej
8. Barwa

X. Technika zdjęcia
1. Nastawianie na ostro
2. Naświetlanie
3. Uwagi o technice zdjęcia
4. Biedy przed zdjęciem
5. Błędy w czasie zdjęcia

XI. Zdjęcia przy sztucznym świetle
1. Zdjęcia przy świetle elektrycznym
a. Obliczanie czasu naświetlania przy użyciu zwykłych żarówek elektrycznych
b. Tablica czasu naświetlania przy świetle elektrycznym
c. Czas naświetlania przy użyciu lamp Nitraphot
2. Zdjęcia przy innych źródłach światła
3. Zdjęcia przy świetle błyskowym
a. Magnezja
b. Lampy błyskowe i elektronowe
4. Portret przy sztucznym świetle
a. Metoda pracy
b. Tło zdjęcia
c. Reflektory
5. Zdjęcia na ulicy
6. Zdjęcia w teatrze
7. Światłomierz fotoelektryczny
8. Wybór filmu

XII. Negatyw
1. Ciemnia, jej urządzenie i wyposażenie
2. Przebieg wywoływania
3. Wywoływacze
a. Substancja wywołująca
b. Substancja konserwująca
c. Substancja przyspieszająca
d. Substancja opóźniająca
e. Woda
4. Sporządzanie wywoływaczy
5. Wywoływacze normalne do płyt i papierów
6. Wywoływacze drobnoziarniste
7. Wywoływacze do filmów cienkowarstwowych
8. Doczulanie filmu po naświetleniu
9. Narkoza płyt i filmów
10. Kąpiel przerywająca
11. Utrwalanie
12. Przebieg utrwalania
13. Płukanie negatywów
14. Suszenie negatywów
15. Wadliwe negatywy
16. Wzmacnianie
17. Osłabianie
18. Retusz negatywowy
19. Przechowywanie negatywów
20. Błędy
a. Błędy w czasie wywoływania
b. Błędy w czasie utrwalania
c. Błędy w czasie płukania
d. Błędy w czasie suszenia
21. Usuwanie plam

XIII. Pozytyw
1. Wybór papieru
2. Sporządzanie odbitek
3. Wykańczanie odbitek
4. Barwienie
5. Błędy w czasie kopiowania
6. Przeźrocza
7. Techniki specjalne

XIV. Powiększanie
1. Powiększalniki i sprzęt do powiększania
2. Światło w powiększalniku
3. Format i granice powiększenia
4. Oświetlenie przy powiększaniu
5. Powiększenie a perspektywa
6. Technika powiększania
7. Ustalanie czasu naświetlania
8. Wywoływanie, utrwalanie i płukanie
9. Specjalne gatunki papierów
10. Poprawianie obrazów przez powiększanie
11. Błędy w czasie powiększania

XV. Wykańczanie zdjęć
1. Prostowanie i retusz odbitek
2. Obcinanie i naklejanie obrazów
3. Lakierowanie obrazów

XVI. Fotografia w barwach naturalnych
1. Metoda dodawania barw (addytywna)
2. Metoda odejmowania barw (subtraktywna)
3. Główne metody produkcji filmów barwnych
a. Metoda z komponentami barwnymi w wywoływaczach
b. Metoda z komponentami barwnymi w emulsji filmu
4. Temperatura barwy
5. Wywoływanie filmów barwnych
a. Wiadomości ogólne
b. Wywoływanie barwnych filmów odwracalnych Agfacolor UT i UK
c. Wywoływanie barwnych filmów negatywowych Agfy
d. Wywoływanie barwnych radzieckich filmów odwracalnych
e. Wywoływanie barwnych radzieckich filmów negatywowych
f. Wywoływanie barwnych polskich filmów negatywowych Fotoncolor
6. Barwne pozytywy na papierze
7. Sporządzanie barwnych powiększeń w pracowni amatora
a. Kąpiele do obróbki barwnych papierów Agfy
b. Kąpiele do obróbki barwnych papierów radzieckich
c. Kąpiel do obróbki barwnego polskiego papieru Fotoncolor
8. Ogólne uwagi o barwnych obrazach
a. Barwa, nasycenie i czystość
b. Zestawienie barw w fotografii kolorowej
c. Trwałość obrazów barwnych

XVII. Specjalne dziedziny fotografii
1. Fotomikrografia
2. Makrofotografia
3. Fotografia małoobrazkowa
a. Wszechstronność fotografii małoobrazkowej
b. Metody pracy w fotografii małoobrazkowej
4. Fotografia w służbie medycyny
5. Fotografia przy zastosowaniu promieni podczerwonych
6. Fotografia przy zastosowaniu promieni nadfiołkowych
7. Mikrofilm
8. Fotografia reprodukcyjna
9. Fotokopiowande
10. Fotomontaż
11. Fotografia w drukarstwie
12. Fotografia w przemyśle
13. Fotografia lotnicza i aerofotogrametria
14. Fotografowanie pod wodą
15. Stereoskopia
16. Fotografia prasowa i sportowa
17. Fotografia śledcza
18. Kinematografia

XVIII. Najważniejsze odczynniki fotograficzne

Wykaz piśmiennictwa

Skorowidz rzeczowy

FOTOGRAFIA technika technologia CYPRIAN ___ SPIS

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt