Opis:
Witaj na drodze do sukcesu! Ta książka dostarczy ci niezbędnych informacji na temat umiejętnego dopasowania oferowanych przez ciebie usług do potrzeb rynku, na którym zamierzasz je sprzedawać. Dowiesz się także, w jaki sposób prezentować się i docierać do klientów posiadających odpowiednie środki finansowe i chętnych do skorzystania z twojej oferty. Ponadto publikacja wyposaży cię w wiedzę dotyczącą prowadzenia różnorodnych działań marketingowych, które pozwolą ci się wyróżnić na tle konkurencji. Przede wszystkim jednak nauczysz się podejmować poważne decyzje finansowe, związane z minimalizowaniem ponoszonych kosztów i pomnażaniem zysków.
W książce zostały omówione następujące zagadnienia: • Historia fotografii komercyjnej i jej wpływ na pracę współczesnych fotografów. • Licencje na użytkowanie zdjęć, prawa autorskie – wszystko, co powinieneś o nich wiedzieć, by odpowiednio wyceniać swoje usługi. • Techniki sprzedaży, metody ustalania cen i podstawowe, gwarantujące powodzenie twojej firmy zasady kontaktów z klientami. • Aspekty prawne prowadzenia działalności w branży fotograficznej – począwszy od umów, poprzez zgody na publikację wizerunku, aż po kwestie dotyczące ubezpieczeń i podatków. • Definiowanie własnych mocnych stron i obszaru zainteresowań z punktu widzenia pracy fotografa – określenie dziedziny specjalizacji oraz dostosowanie do niej sprzętu i umiejętności, które umożliwią odniesienie sukcesu. • Sprzedaż fotografii za pośrednictwem banków zdjęć i ich wpływ na prowadzoną przez ciebie działalność. • Wskazówki dotyczące tworzenia skutecznego programu działań marketingowych, gdyż zazwyczaj to marketing stanowi słabą stronę funkcjonowania artystów. • Przygotowanie dobrego portfolio oraz sporządzanie przejrzystych, odpowiednio skalkulowanych wycen i ofert, które umożliwią zdobywanie zleceń. • Etyka zawodowa i standardy obowiązujące w branży fotografii komercyjnej. • Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej – od wybrania nazwy firmy po ustalenie ostatecznej formy aktywności zawodowej. • Strategie finansowe zapewniające sukces ekonomiczny firmy.
|