Wprowadzenie (7)Część I Photoshop dla miłośników fotografii krajobrazowej i przyrodniczej (19)
Rozdzial 1. Kilka słów o posługiwaniu się Photoshopem (21)
- Photoshop i fotografia przyrodnicza (23)
- Najważniejsze są zdjęcia (24)
- Więcej z Ansela Adamsa niż z Billa Gatesa czy Steve'a Jobsa (25)
- Zarys procesu edycji obrazu (26)
Rozdział 2. Jak postąpiłby Ansel? (29)
- Spuścizna Ansela Adamsa (30)
- Sztuka przeciwko Nauce (31)
- Prace Ansela Adamsa jako modelowy przykład sztuki (32)
- Jakimi narzędziami posługiwał się Adams? (33)
- Czy praca w ciemni może równać się fotografowaniu w plenerze? (34)
- Obrazy pełne ekspresji (35)
- Wariacje na temat (36)
- Interpretacje (37)
- Pytania i odpowiedzi (40)
Rozdział 3. Najważniejszy jest początek (41)
- Poprawne zdjęcie od samego początku (42)
- Poprawna ekspozycja - wyzwanie dla fotografa (44)
- Co w rzeczywistości dzieje się z niedoświetlonymi fotografiami? (45)
- Niedoświetlenie osłabia wymowę cyfrowych fotografii (46)
- Szum i pasmowanie (46)
- Prześwietlenia również należy unikać (47)
- Rozwiązywanie problemów z ekspozycją (48)
- Rozważania dotyczące kliszy filmowej (51)
- Ostrość (51)
- Bądź przewidujący (53)
- Wizualizacja i kompozycja (53)
- Cyfrowe poprawki (54)
- Pytania i odpowiedzi (57)
Rozdział 4. Kompozycja sceny: najważniejsze informacje (59)
- Polecenia Open (Otwórz) i Save As (Zapisz jako) (60)
- TIFF (62)
- PSD (62)
- JPEG (62)
- Obracanie (62)
- Kadrowanie (64)
- Prostowanie horyzontu (67)
- Obracanie przy użyciu narzędzia Crop (Kadrowanie) (67)
- Obracanie przy użyciu polecenia Arbitrary (Swobodnie) (69)
- Ogólna korekcja zdjęcia (72)
- Konfiguracja punktu czerni i bieli (72)
- Polecenie Levels (Poziomy) i Threshold (Próg) (73)
- Korekcja półcieni (78)
- Problemy z kolorem (81)
- Szybka i wygodna korekcja koloru (82)
- Nasycenie koloru (84)
- Korekcja zakresów barw, które zostały błędnie zarejestrowane (85)
- Pytania i odpowiedzi (89)
Rozdział 5. Krótki kurs formatu Camera Raw (91)
- Porównanie formatów RAW i JPEG (93)
- Format RAW i zdrowy rozsądek (94)
- Kadrowanie i obracanie (95)
- Opcje procesu przetwarzania pliku (95)
- Space (Odstęp) (95)
- Depth (Głębia) (96)
- Size (Rozmiar); docelowy rozmiar zdjęcia (96)
- Resolution (Rozdzielczość); docelowy rozmiar zdjęcia (97)
- Ustawienia automatyczne (97)
- Korekcje tonalne (98)
- Korekcja koloru (103)
- Korekcja kolorystyki zdjęć w formacie RAW (105)
- Korekcja szczegółów obrazu (108)
- Korekcja mankamentów obiektywu (110)
- Zapisuj zdjęcie podczas pracy (111)
- Optymalizacja modułu Camera Raw pod kątem określonego aparatu (112)
- Pytania i odpowiedzi (114)
Część II Warstwy i inne funkcje programu (115)
Rozdział 6. Wszystko o warstwach dokumentu (117)
- Dlaczego nie zaznaczenia? (118)
- Najważniejsze właściwości warstw (118)
- Warstwy na fotografiach... Ansela Adamsa? (121)
- Wszystko pod kontrolą (121)
- Kilka słów o warstwach na podstawie warstw korekcyjnych (123)
- Tworzenie pierwszej warstwy korekcyjnej (124)
- Warstwy korekcyjne stają się jeszcze wygodniejsze dzięki istnieniu masek (129)
- Zaznaczenia i maski warstw (135)
- Powielanie warstw (139)
- Powielanie warstwy (140)
- Edycja powielonej warstwy (141)
- Zarządzanie warstwami (143)
- Pytania i odpowiedzi (145)
Rozdział 7. Korekcja półcieni (147)
- Wielki powrót warstw Curves (Krzywe) (148)
- Kolejne narzędzie do korekcji półcieni (153)
- Korekcja wybranych zakresów tonalnych przy użyciu polecenia Shadow/Highlight (Cień/Światło) (158)
- Akcentowanie znaczenia nieba w kompozycji (162)
- Rozjaśnianie cieni (165)
- Pytania i odpowiedzi (168)
Rozdział 8. Kosmetyka kolorów (169)
- Czym jest kolor? (170)
- Retusz przebarwień (172)
- Ocieplanie kolorystyki zdjęcia (174)
- Kontrast pomiędzy ciepłymi i chłodnymi kolorami (177)
- Unikaj zauroczenia nasyceniem barw (182)
- Korekcja koloru przy użyciu warstwy korekcyjnej Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (184)
- Pytania i odpowiedzi (188)
Rozdział 9. Dlaczego drobne poprawki są ważne, czyli diabeł tkwi w szczegółach (189)
- Rozjaśnianie i przyciemnianie (191)
- Proste zmiany w kompozycji zdjęcia (196)
- Postrach fotografików: polecenie Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast) (200)
- Zaawansowane zmiany w kompozycji zdjęcia (201)
- Korekcja wybranych fragmentów obrazu (209)
- Zaznaczenia i maski warstw (211)
- Polecenie Color Range (Zakres koloru) (213)
- Powrót do źródeł (218)
- Pytania i odpowiedzi (221)
Rozdział 10. Połączyć wszystko w zgrabną całość: niezawodne rozwiązania (223)
- Krok po kroku (224)
- Oszacowanie wyglądu zdjęcia (224)
- Pierwsze kroki (225)
- Powrót do półcieni (229)
- Nazywanie warstw (232)
- Retusz koloru (232)
- Pokieruj wrażeniami oglądającego (234)
- Ponowne oszacowanie wyglądu zdjęcia (236)
- Pytania i odpowiedzi (240)
Rozdział 11. Porządki (241)
- Usuwanie pyłków i drobnych przekłamań (242)
- Na czym polega klonowanie? (243)
- Przygotowanie do klonowania (243)
- Przebieg klonowania (244)
- Przykład klonowania (246)
- Zaawansowane techniki klonowania (250)
- Posługiwanie się narzędziem Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) (253)
- Pochylone drzewa i inne nieprawidłowości perspektywy (256)
- Prosta korekcja perspektywy (257)
- Korekcja perspektywy w Photoshopie CS2 (258)
- Pozostałe opcje i ustawienia filtra Lens Correction (Korekcja obiektywu) (262)
- Pytania i odpowiedzi (264)
Część III Zaawansowane techniki retuszu zdjęć przyrodniczych (265)
Rozdział 12. Rozszerzanie charakterystyki tonalnej zdjęcia (267)
- Dwoista natura fotografii (268)
- Umowna granica (269)
- Korekcja zakresu tonalnego (270)
- Podwójna ekspozycja: sposób na lepszą fotografię (270)
- Montaż zdjęć w Photoshopie (272)
- Gdy odcieni nie da się łatwo rozdzielić (276)
- Dwukrotne przetwarzanie fotografii Raw (281)
- Fotografie HDR (288)
- Pytania i odpowiedzi (294)
Rozdział 13. Klasyczne fotografie w czerni i bieli (295)
- Jak widzieć świat w czerni i bieli? (297)
- Fotografowanie w czerni i bieli (298)
- Wskazówki dla fotografujących w czerni i bieli (300)
- Filtry w fotografii czarno-białej (300)
- Różnice pomiędzy fotografią czarno-białą a konwersją koloru na skalę szarości (301)
- Techniki konwersji (303)
- Skala szarości czy usunięcie koloru? (304)
- Kanały w skali szarości (305)
- Polecenie Channel Mixer (Mieszanie kanałów) (310)
- Czarno-białe zdjęcia z modułu Camera Raw (313)
- Wielokrotne przekształcenia w ramach jednego zdjęcia (317)
- Barwienie czarno-białych fotografii (321)
- Pytania i odpowiedzi (325)
Rozdział 14. Ostatnie poprawki (327)
- Skalowanie i wyostrzanie - dlaczego na samym końcu? (328)
- Niespodzianki związane ze skalowaniem (329)
- Skalowanie w Photoshopie (329)
- Skalowanie wydruku w oparciu o standardową rozdzielczość obrazu (330)
- Zdjęcia duże i małe (333)
- Powiększanie zdjęć (333)
- Zmniejszanie zdjęć (335)
- Skalowanie na potrzeby poczty elektronicznej (335)
- Narzędzia do wyostrzania obrazu (337)
- Maska wyostrzająca bez maski (338)
- Gotowe przepisy (340)
- Wyostrzanie i wyrazistość obrazu (341)
- Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzanie) (342)
- Wyostrzanie przy użyciu warstw (345)
- Rozmywanie rozpraszających elementów kompozycji (348)
- Pytania i odpowiedzi (351)
Rozdział 15. Jak poprawić jakość drukowanych odbitek? (353)
- Monitor a odbitka (354)
- Wydruki robocze (354)
- Podstawy drukowania (355)
- Szybki wydruk (356)
- Lepsza kontrola nad procesem drukowania (358)
- Oszacowanie odbitki: gdzie? (362)
- Oszacowanie odbitki: jak? (364)
- Korekcja pod kątem wydruku (364)
- Tworzenie eleganckiej ramki (365)
- Drukowanie kilku odbitek na jednym arkuszu papieru (369)
- Pytania i odpowiedzi (373)
Dodatek A Dodatkowe moduły Photoshopa dla fotografików przyrody (375)
- nik Software (376)
- nik Color Efex (376)
- nik Sharpener (377)
- nik Dfine (378)
- Moduły Digital Film Tools (378)
- Kodak ASF (380)
- Digital GEM (380)
- Digital SHO (380)
- Digital ROC (380)
Dodatek B Słowniczek trudniejszych pojęć (383)
Skorowidz (391)
Fotografia cyfrowa. Krajobrazy i natura w Photoshopie CS2 Szybka wysyłka po zaksięgowaniu wpłaty. Przy zakupie powyżej 190zł dostawa kurierem GRATIS |