Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu

08-03-2012, 1:18
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 79 zł     
Użytkownik wka_morzyk
numer aukcji: 2106496427
Miejscowość Wałbrzych
Wyświetleń: 7   
Koniec: 08-03-2012 15:24:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Szablon 10


Wszelkich brakujących informacji na Naszej aukcji udzielą Państwu

KATARZYNA
tel. 603 [zasłonięte] 668
GG[zasłonięte]74500



MAŁGORZATA
tel .501 [zasłonięte] 253
GG 11[zasłonięte]210

wka_[zasłonięte]@interia.pl

godziny pracy księgarni

wtorek - czwartek 11:oo - 15:oo piątek 11:oo - 17:oo
sobota i niedziela 9:oo - 17:oo

Zasady aukcji

Wałbrzyska Księgarnia Akademicka M.K.Morzyk
ul. Wrocławska 10
58-309 Wałbrzych
31 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]095[zasłonięte] 0098 6083
(P K O Bank Polski S.A.)

Dostawa

Przesyłki wysyłane są zazwyczaj na następny dzień po zaksięgowaniu wpłaty. W sporadycznych przypadkach w ciągu 4 dni roboczych. KOSZTY PRZESYŁKI NALICZANE WEDŁUG WAGI I CENNIKA POCZTY POLSKIEJ. Do kosztów przesyłki doliczono koszt opakowania. ( Koperta bąbelkowa) Przy zakupie więcej niż 1 przedmiotu należy skontaktować się w celu uzgodnienia kosztów przesyłki lub poczekać aż My się skontaktujemy. Ceny kosztów przesyłki na aukcjach są naliczane do wysyłki 1 książki PRZY WYSYŁCE ZAGRANICZNEJ OBOWIĄZUJĄ INNE KOSZTY WYSYŁKI NIŻ PODANE NA AUKCJI.
Do każdej książki wystawiamy paragon lub na życzenie fakturę Vat . UWAGA NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM .
Menu End
Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu
Autor: Alain Briot
HELION
Stron: 368
Format: 200x230 mm

Oprawa: miękka
Książka w kolorze
CIĘŻAR: 1,12 Kg + opakowanie
------------------------------------------------------------
Znajdź swój własny styl fotografowania - opanuj sztukę zachwycania obrazem!
Jak tworzyć magiczne kompozycje w kolorze?
Jak malować światłem niepowtarzalne kadry?
Jak komponować ujęcia w czerni i bieli?
Zdjęcie tylko wówczas może mieć wartość artystyczną, jeśli można w nim dostrzec rękę twórcy.
Alain Briot

Posiadanie dobrej lustrzanki i wiedza o tym, jak robić perfekcyjne zdjęcia, to za mało, by z amatora fotografii wyłonił się prawdziwy artysta. Jak w każdej dziedzinie, także i tu spotkamy zarówno kreatywnych, oryginalnych twórców, jak i dobrych rzemieślników, których prace wprawdzie nie wzbudzają jakichkolwiek zastrzeżeń, ale także i żadnych emocji. Fotografia to w końcu coś więcej niż tylko sztywna lista żelaznych reguł i utartych prawideł, których należy się trzymać - to sztuka przemawiania i poruszania językiem obrazu. Można zatem opanować do perfekcji zasady kompozycji, ekspozycji czy oświetlenia, ale w mistrzowskich ujęciach chodzi głównie o to, jak fotograf posługuje się kolorem, światłem czy kontrastem. To sposób, w jaki skomponowane są konkretne zdjęcia, sprawia, że albo zapadają w pamięć odbiorców i uchodzą za artystyczne, albo wydają się po prostu nudne i banalne...

To nie będzie kolejna książka o tym, jak robić dobre technicznie zdjęcia. To przede wszystkim podręcznik, który wprowadzi świeże spojrzenie, zaczerpnięte z różnych dziedzin sztuk wizualnych, oraz zaprosi Cię do świata nowych, fascynujących sposobów tworzenia niepowtarzalnych fotografii. Alain Briot uświadomi Ci, jak wiele czynników związanych z kompozycją obrazu, tradycyjnie pomijanych w fotografii, może mieć wpływ na magię danego ujęcia. Nauczysz się inaczej postrzegać kolor oraz wzajemne zależności pomiędzy jego trzema składowymi - nasyceniem, barwą i jasnością.

Przeczytasz na temat doboru światła, wyboru między wielobarwnością a czernią i bielą oraz kształtowania niuansów skali szarości. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, w jaki sposób praca nad kompozycją pozwala ukształtować własny, niepowtarzalny styl. Znajdziesz tu także wiele informacji ułatwiających zapanowanie nad wszystkimi elementami obrazu, które decydują o jego artyzmie. Wreszcie, nauczysz się używać sporego zestawu narzędzi ułatwiających tworzenie lepszych zdjęć i korzystać z praktycznych rozwiązań typowych problemów z fotografiami.

Dzięki tej książce:
poznasz różnice dzielące kompozycje zdjęć dokumentalnych i artystycznych
nauczysz się widzieć świat jak aparat fotograficzny
poznasz nowe, fascynujące reguły kompozycji
dowiesz się, na czym polega malowanie światłem
odkryjesz, gdzie znajdować idealne światło
zobaczysz, jak fotografować w świetle naturalnym
dowiesz się, w jaki sposób zmienić jakość światła
nauczysz się tworzyć kompozycje w kolorze
poznasz trzy składowe koloru i ich wpływ na kompozycję
uzupełnisz informacje o systemie i drzewie kolorów Munsella
nauczysz się sterować kolorami w Photoshopie
dowiesz się, jak sterować ogólnym i miejscowym nasyceniem barw
opanujesz narzędzia ułatwiające pracę z kolorami
poznasz zasady tworzenia kompozycji w czerni i bieli
przyswoisz najważniejsze składniki dobrej kompozycji
wyruszysz w poszukiwaniu inspiracji
poćwiczysz i rozwiniesz swoją kreatywność
zobaczysz, jak doskonalić i zaznaczać swój indywidualny styl
poprzez zdjęcia nawiążesz kontakt z odbiorcami
odkryjesz, jak skutecznie sprzedawać i promować swoje prace
nauczysz się naprawiać rozmaite przypadłości nieudanych zdjęć

Podejdź kreatywnie do fotografii -
niech Twoje zdjęcia nabiorą prawdziwego artyzmu!
SPIS TREŚCI
Przedmowa (12)

Wstęp (14)

1. O kompozycji (16)
Sztuka, fakty i fotografia krajobrazowa (17)
Różnice dzielące kompozycję zdjęć dokumentalnych i artystycznych (19)
Fotografia ma się znakomicie! (20)

Część A: Aparat fotograficzny a wzrok człowieka, czyli o różnicach w postrzeganiu świata

2. Nauczyć się widzieć jak... aparat (26)
O aparatach fotograficznych i sztuce (27)
Dobry aparat to dobre fotografie (27)
Sprawa filtrów (27)
Modyfikacje materiału zarejestrowanego przez aparat (28)
Różnice w jakości wydruku (29)
Odbitka, głupcze! (32)
Powinienem był wiedzieć... (32)
Artysta i jego narzędzia (33)
To tylko kwestia czasu (35)

3. Obiektywem i okiem (36)
Różnice pomiędzy fotografią a rzeczywistością (37)
Dwa rodzaje różnic (37)
Aparat widzi tam, gdzie wzrok nie sięga? (37)
Dusza fotografii (46)
Podsumowanie (50)

Część B: Nowe reguły kompozycji

4. Malowanie światłem (54)
Najważniejsze składniki (55)
Światło i kompozycja (56)
W poszukiwaniu idealnego światła (57)
Określanie pór wschodu i zachodu słońca (61)
Fotografowanie w naturalnym świetle (77)
Zmiana jakości światła (85)
Doskonalenie umiejętności - warsztaty (114)
Podsumowanie (115)

5. Kompozycje w kolorze (116)
Widzenie barw (117)
Trzy składowe koloru (118)
System kolorów Munsella (118)
Sterowanie kolorami w Photoshopie (122)
Balans kolorów (123)
Paleta barw (125)
Nasycenie (130)
Narzędzia ułatwiające pracę z kolorami (133)
Notatki w terenie (140)
Kompozycje w kolorze - przykłady (142)
Doskonalenie umiejętności - warsztaty (152)
Podsumowanie (153)

6. Kompozycje w czerni i bieli (154)
Wstęp (155)
Czerń i biel to... kolory o jednej zmiennej (155)
Widzieć świat, nie widząc barw (155)
Fotografia czarno-biała a sztuka (156)
Fotografia czarno-biała a odstępstwo od rzeczywistości (157)
Kolor przeciw czerni i bieli (160)
Widzieć w czerni i bieli (164)
Przykłady czarno-białych kompozycji (169)
Doskonalenie umiejętności - warsztaty (178)
Podsumowanie (179)

7. Najważniejsze składniki dobrej kompozycji (180)
Wstęp (181)
Najważniejsze aspekty dobrej kompozycji (181)
Przykład 1. Nakładające się obiekty: Monument Valley (186)
Przykład 2. Metafory wizualne: Pomnik w Manzanar (188)
Przykład 3. Linie wiodące: Wydmy piaskowe o wschodzie słońca (190)
Przykład 4. Dwa plany: Brown's Hole, Dinosaur National Monument (192)
Przykład 5. Dwa plany: Pionowo i poziomo (193)
Przykład 6. Kadrowanie i relacje między obiektami: Chmury nad krainą Nawahów (196)
Przykład 7. Kadrowanie i krawędzie: Kanion w Escalante (199)

Część C: Proces twórczy

8. W poszukiwaniu inspiracji (204)
Wstęp (205)
Indywidualny styl (205)
Przykład 1. Miejsce jako źródło inspiracji (207)
Muzy (207)
Styl życia (209)
Przykład 2. Odosobnienie jako źródło inspiracji (210)
Nowy sprzęt, nowe gadżety i programy - nowe możliwości (211)
Przykład 3. Nastrój jako źródło inspiracji (212)
Zostań ekspertem (212)
Inspiracje płynące z wnętrza i z zewnątrz (214)
Inspiracja to pytanie "dlaczego?", a nie "jak?" (215)
Przykład 4. Wielokrotne wyprawy do ulubionych miejsc w poszukiwaniu inspiracji (215)
Wspomnienia tego, co widziałem i czego doświadczyłem (216)
Doskonalenie umiejętności: jak zaprosić muzy w odwiedziny i pobudzić kreatywność (219)
Podsumowanie (220)

9. Ćwiczenia w kreatywności (222)
Wstęp (223)
Różnice pomiędzy inspiracją a kreatywnością (223)
Nie zniechęcaj kreatywności (224)
Każdy człowiek ma artystyczny potencjał (225)
Uwolnić kreatywność (226)
Lęk przed porażką (226)
Wyprawa poza bezpieczną strefę (228)
Pokonywanie twórczych lęków (229)
Lęk przed krytyką (230)
Wszystko już było (232)
Nikt nie interesuje się moją pracą (233)
Doskonalenie umiejętności (235)
Podsumowanie (239)

10. Rozwijanie wizji artystycznej (240)
Wstęp (241)
Czym jest wizja artystyczna? (241)
Urzeczywistnianie wizji (242)
Krytyczne myślenie (242)
Powroty (244)
Twoja osobowość (247)
Niech wizja stanie się ciałem (248)
Do dzieła (250)
Nigdy nie trać wizji z oczu (251)
Doskonalenie umiejętności (252)
Podsumowanie (255)

11. Doskonalenie indywidualnego stylu (256)
Wstęp (257)
Czym jest styl? (257)
W poszukiwaniu własnego spojrzenia (259)
Do stylu przez pracę (261)
Osobisty filtr stylistyczny (261)
Zaznaczanie indywidualnego stylu w każdej pracy (262)
Konsekwencja w stylu (262)
Projekty, cele i terminy (264)
Wzloty i upadki (265)
Wyzwolić się z reguł (266)
Zmiana reguł (267)
Bądź śmiały i pewny siebie (269)
Dusza nie jest na sprzedaż (270)
Nie popadaj w obsesję na punkcie tworzenia arcydzieł (270)
Wyjdź poza bezpieczną strefę (272)
Nie staraj się zadowolić wszystkich (273)
Sceptycyzm, którego należy się spodziewać (274)
Doskonalenie umiejętności (278)
Podsumowanie (280)

Część D: Ty i Twoja publiczność

12. Po prostu przytakuj (284)
Wstęp (285)
Szczypta historii (285)
Sztuka potakiwania (286)
Dramat (287)
Technikę musi być widać (289)
Publiczność (290)
Na koniec (290)

13. O klientach i bestsellerach (292)
Wstęp (293)
Kim jest Twoja publiczność? (293)
Publiczność jako koncepcja (296)
Na sprzedaż (297)
Artysta oczekuje na reakcję i pragnie nawiązać dialog z publicznością (298)
O bestsellerach i sztuce (298)
Jak stworzyć bestseller? (299)
Nawiązywanie dyskusji z publicznością (302)
Jak dotrzeć do publiczności? (302)
Doskonalenie umiejętności (304)
Podsumowanie (304)

14. O numerowaniu sztuki (306)
Wstęp (307)
O przetwarzaniu obrazu i sztuce (307)
Krótka historia numerowania odbitek (308)
O ilości i jakości (310)
Problem... (311)
...i konflikt (313)
Kłopoty z wystawami (314)
Limitować czy nie limitować...? (315)
Podsumowanie (316)

Część E: Relacje pomiędzy technicznymi i artystycznymi aspektami fotografii

15. Planowanie w fotografii: kwestie techniczne i artystyczne (320)
Wstęp (321)
Kilka uwag o listach (321)
Lista (322)

16. Przypadłości zdjęć (326)
Wstęp (327)
Odważne kadrowanie zdjęć (327)
Problemy z krawędziami (329)
Nadmierne nasycenie - problemy globalne (331)
Nadmierne nasycenie - problemy lokalne (331)
Niepożądane domieszki barw na całym zdjęciu (334)
Niepożądane domieszki barw w niektórych fragmentach zdjęcia (335)
Zdjęcia o zbyt małej rozpiętości tonalnej (338)
Zdjęcia o zaburzonej neutralności barw (339)
Przycięte skraje pasma tonalnego (341)
Zdjęcia cechujące się zbyt dużym kontrastem (342)
Zdjęcia cechujące się zbyt małym kontrastem (344)
Zdjęcia cechujące się zbyt dużym miejscowym kontrastem (345)
Zbyt mała docelowa przestrzeń barw (347)
Tonacja obrazu (349)
Niebo i ziemia (350)
Wyzwanie (351)
Doskonalenie umiejętności (352)
Podsumowanie (352)

17. Wspomnienie o rzeczach, które widziałem (354)
Wstęp (355)
Rzeczywistość? (355)
Pięć zmysłów (356)
Podsumowanie (358)

18. Podsumowanie (360)
Sztuka i technika (361)
Czas na tworzenie i czas na krytykę (361)
Wizja i kompozycja (362)
Twoja przygoda z fotografią (364)
Warsztaty z Briotem (364)
Nowy początek (365)

O autorze (366)