Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Fotografia artystyczna. Od inspiracji...

24-01-2012, 4:54
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 71.30 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2001227954
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 15-01-2012 11:27:33
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu
Alain Briot

Fotografia artystyczna. Od inspiracji do obrazu
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-2764-6
  • liczba stron: 368
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Helion
  • Wymiary: 200 x 230 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-01
  • Opis

    Znajdź swój własny styl fotografowania - opanuj sztukę zachwycania obrazem!

    • Jak tworzyć magiczne kompozycje w kolorze?
    • Jak malować światłem niepowtarzalne kadry?
    • Jak komponować ujęcia w czerni i bieli?
    Zdjęcie tylko wówczas może mieć wartość artystyczną, jeśli można w nim dostrzec rękę twórcy.
    Alain Briot

    Posiadanie dobrej lustrzanki i wiedza o tym, jak robić perfekcyjne zdjęcia, to za mało, by z amatora fotografii wyłonił się prawdziwy artysta. Jak w każdej dziedzinie, także i tu spotkamy zarówno kreatywnych, oryginalnych twórców, jak i dobrych rzemieślników, których prace wprawdzie nie wzbudzają jakichkolwiek zastrzeżeń, ale także i żadnych emocji. Fotografia to w końcu coś więcej niż tylko sztywna lista żelaznych reguł i utartych prawideł, których należy się trzymać - to sztuka przemawiania i poruszania językiem obrazu. Można zatem opanować do perfekcji zasady kompozycji, ekspozycji czy oświetlenia, ale w mistrzowskich ujęciach chodzi głównie o to, jak fotograf posługuje się kolorem, światłem czy kontrastem. To sposób, w jaki skomponowane są konkretne zdjęcia, sprawia, że albo zapadają w pamięć odbiorców i uchodzą za artystyczne, albo wydają się po prostu nudne i banalne...

    To nie będzie kolejna książka o tym, jak robić dobre technicznie zdjęcia. To przede wszystkim podręcznik, który wprowadzi świeże spojrzenie, zaczerpnięte z różnych dziedzin sztuk wizualnych, oraz zaprosi Cię do świata nowych, fascynujących sposobów tworzenia niepowtarzalnych fotografii. Alain Briot uświadomi Ci, jak wiele czynników związanych z kompozycją obrazu, tradycyjnie pomijanych w fotografii, może mieć wpływ na magię danego ujęcia. Nauczysz się inaczej postrzegać kolor oraz wzajemne zależności pomiędzy jego trzema składowymi - nasyceniem, barwą i jasnością.

    Przeczytasz na temat doboru światła, wyboru między wielobarwnością a czernią i bielą oraz kształtowania niuansów skali szarości. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, w jaki sposób praca nad kompozycją pozwala ukształtować własny, niepowtarzalny styl. Znajdziesz tu także wiele informacji ułatwiających zapanowanie nad wszystkimi elementami obrazu, które decydują o jego artyzmie. Wreszcie, nauczysz się używać sporego zestawu narzędzi ułatwiających tworzenie lepszych zdjęć i korzystać z praktycznych rozwiązań typowych problemów z fotografiami.

    Dzięki tej książce:
    • poznasz różnice dzielące kompozycje zdjęć dokumentalnych i artystycznych
    • nauczysz się widzieć świat jak aparat fotograficzny
    • poznasz nowe, fascynujące reguły kompozycji
    • dowiesz się, na czym polega malowanie światłem
    • odkryjesz, gdzie znajdować idealne światło
    • zobaczysz, jak fotografować w świetle naturalnym
    • dowiesz się, w jaki sposób zmienić jakość światła
    • nauczysz się tworzyć kompozycje w kolorze
    • poznasz trzy składowe koloru i ich wpływ na kompozycję
    • uzupełnisz informacje o systemie i drzewie kolorów Munsella
    • nauczysz się sterować kolorami w Photoshopie
    • dowiesz się, jak sterować ogólnym i miejscowym nasyceniem barw
    • opanujesz narzędzia ułatwiające pracę z kolorami
    • poznasz zasady tworzenia kompozycji w czerni i bieli
    • przyswoisz najważniejsze składniki dobrej kompozycji
    • wyruszysz w poszukiwaniu inspiracji
    • poćwiczysz i rozwiniesz swoją kreatywność
    • zobaczysz, jak doskonalić i zaznaczać swój indywidualny styl
    • poprzez zdjęcia nawiążesz kontakt z odbiorcami
    • odkryjesz, jak skutecznie sprzedawać i promować swoje prace
    • nauczysz się naprawiać rozmaite przypadłości nieudanych zdjęć

    Podejdź kreatywnie do fotografii -
    niech Twoje zdjęcia nabiorą prawdziwego artyzmu!

    Spis treści:
    Przedmowa (12)
    Wstęp (14)
    1. O kompozycji (16)
    • Sztuka, fakty i fotografia krajobrazowa (17)
    • Różnice dzielące kompozycję zdjęć dokumentalnych i artystycznych (19)
    • Fotografia ma się znakomicie! (20)

    Część A: Aparat fotograficzny a wzrok człowieka, czyli o różnicach w postrzeganiu świata
    2. Nauczyć się widzieć jak... aparat (26)
    • O aparatach fotograficznych i sztuce (27)
    • Dobry aparat to dobre fotografie (27)
    • Sprawa filtrów (27)
    • Modyfikacje materiału zarejestrowanego przez aparat (28)
    • Różnice w jakości wydruku (29)
    • Odbitka, głupcze! (32)
    • Powinienem był wiedzieć... (32)
    • Artysta i jego narzędzia (33)
    • To tylko kwestia czasu (35)

    3. Obiektywem i okiem (36)
    • Różnice pomiędzy fotografią a rzeczywistością (37)
    • Dwa rodzaje różnic (37)
    • Aparat widzi tam, gdzie wzrok nie sięga? (37)
    • Dusza fotografii (46)
    • Podsumowanie (50)

    Część B: Nowe reguły kompozycji
    4. Malowanie światłem (54)
    • Najważniejsze składniki (55)
    • Światło i kompozycja (56)
    • W poszukiwaniu idealnego światła (57)
    • Określanie pór wschodu i zachodu słońca (61)
    • Fotografowanie w naturalnym świetle (77)
    • Zmiana jakości światła (85)
    • Doskonalenie umiejętności - warsztaty (114)
    • Podsumowanie (115)

    5. Kompozycje w kolorze (116)
    • Widzenie barw (117)
    • Trzy składowe koloru (118)
    • System kolorów Munsella (118)
    • Sterowanie kolorami w Photoshopie (122)
    • Balans kolorów (123)
    • Paleta barw (125)
    • Nasycenie (130)
    • Narzędzia ułatwiające pracę z kolorami (133)
    • Notatki w terenie (140)
    • Kompozycje w kolorze - przykłady (142)
    • Doskonalenie umiejętności - warsztaty (152)
    • Podsumowanie (153)

    6. Kompozycje w czerni i bieli (154)
    • Wstęp (155)
    • Czerń i biel to... kolory o jednej zmiennej (155)
    • Widzieć świat, nie widząc barw (155)
    • Fotografia czarno-biała a sztuka (156)
    • Fotografia czarno-biała a odstępstwo od rzeczywistości (157)
    • Kolor przeciw czerni i bieli (160)
    • Widzieć w czerni i bieli (164)
    • Przykłady czarno-białych kompozycji (169)
    • Doskonalenie umiejętności - warsztaty (178)
    • Podsumowanie (179)

    7. Najważniejsze składniki dobrej kompozycji (180)
    • Wstęp (181)
    • Najważniejsze aspekty dobrej kompozycji (181)
    • Przykład 1. Nakładające się obiekty: Monument Valley (186)
    • Przykład 2. Metafory wizualne: Pomnik w Manzanar (188)
    • Przykład 3. Linie wiodące: Wydmy piaskowe o wschodzie słońca (190)
    • Przykład 4. Dwa plany: Brown's Hole, Dinosaur National Monument (192)
    • Przykład 5. Dwa plany: Pionowo i poziomo (193)
    • Przykład 6. Kadrowanie i relacje między obiektami: Chmury nad krainą Nawahów (196)
    • Przykład 7. Kadrowanie i krawędzie: Kanion w Escalante (199)

    Część C: Proces twórczy
    8. W poszukiwaniu inspiracji (204)
    • Wstęp (205)
    • Indywidualny styl (205)
    • Przykład 1. Miejsce jako źródło inspiracji (207)
    • Muzy (207)
    • Styl życia (209)
    • Przykład 2. Odosobnienie jako źródło inspiracji (210)
    • Nowy sprzęt, nowe gadżety i programy - nowe możliwości (211)
    • Przykład 3. Nastrój jako źródło inspiracji (212)
    • Zostań ekspertem (212)
    • Inspiracje płynące z wnętrza i z zewnątrz (214)
    • Inspiracja to pytanie "dlaczego?", a nie "jak?" (215)
    • Przykład 4. Wielokrotne wyprawy do ulubionych miejsc w poszukiwaniu inspiracji (215)
    • Wspomnienia tego, co widziałem i czego doświadczyłem (216)
    • Doskonalenie umiejętności: jak zaprosić muzy w odwiedziny i pobudzić kreatywność (219)
    • Podsumowanie (220)

    9. Ćwiczenia w kreatywności (222)
    • Wstęp (223)
    • Różnice pomiędzy inspiracją a kreatywnością (223)
    • Nie zniechęcaj kreatywności (224)
    • Każdy człowiek ma artystyczny potencjał (225)
    • Uwolnić kreatywność (226)
    • Lęk przed porażką (226)
    • Wyprawa poza bezpieczną strefę (228)
    • Pokonywanie twórczych lęków (229)
    • Lęk przed krytyką (230)
    • Wszystko już było (232)
    • Nikt nie interesuje się moją pracą (233)
    • Doskonalenie umiejętności (235)
    • Podsumowanie (239)

    10. Rozwijanie wizji artystycznej (240)
    • Wstęp (241)
    • Czym jest wizja artystyczna? (241)
    • Urzeczywistnianie wizji (242)
    • Krytyczne myślenie (242)
    • Powroty (244)
    • Twoja osobowość (247)
    • Niech wizja stanie się ciałem (248)
    • Do dzieła (250)
    • Nigdy nie trać wizji z oczu (251)
    • Doskonalenie umiejętności (252)
    • Podsumowanie (255)

    11. Doskonalenie indywidualnego stylu (256)
    • Wstęp (257)
    • Czym jest styl? (257)
    • W poszukiwaniu własnego spojrzenia (259)
    • Do stylu przez pracę (261)
    • Osobisty filtr stylistyczny (261)
    • Zaznaczanie indywidualnego stylu w każdej pracy (262)
    • Konsekwencja w stylu (262)
    • Projekty, cele i terminy (264)
    • Wzloty i upadki (265)
    • Wyzwolić się z reguł (266)
    • Zmiana reguł (267)
    • Bądź śmiały i pewny siebie (269)
    • Dusza nie jest na sprzedaż (270)
    • Nie popadaj w obsesję na punkcie tworzenia arcydzieł (270)
    • Wyjdź poza bezpieczną strefę (272)
    • Nie staraj się zadowolić wszystkich (273)
    • Sceptycyzm, którego należy się spodziewać (274)
    • Doskonalenie umiejętności (278)
    • Podsumowanie (280)

    Część D: Ty i Twoja publiczność
    12. Po prostu przytakuj (284)
    • Wstęp (285)
    • Szczypta historii (285)
    • Sztuka potakiwania (286)
    • Dramat (287)
    • Technikę musi być widać (289)
    • Publiczność (290)
    • Na koniec (290)

    13. O klientach i bestsellerach (292)
    • Wstęp (293)
    • Kim jest Twoja publiczność? (293)
    • Publiczność jako koncepcja (296)
    • Na sprzedaż (297)
    • Artysta oczekuje na reakcję i pragnie nawiązać dialog z publicznością (298)
    • O bestsellerach i sztuce (298)
    • Jak stworzyć bestseller? (299)
    • Nawiązywanie dyskusji z publicznością (302)
    • Jak dotrzeć do publiczności? (302)
    • Doskonalenie umiejętności (304)
    • Podsumowanie (304)

    14. O numerowaniu sztuki (306)
    • Wstęp (307)
    • O przetwarzaniu obrazu i sztuce (307)
    • Krótka historia numerowania odbitek (308)
    • O ilości i jakości (310)
    • Problem... (311)
    • ...i konflikt (313)
    • Kłopoty z wystawami (314)
    • Limitować czy nie limitować...? (315)
    • Podsumowanie (316)

    Część E: Relacje pomiędzy technicznymi i artystycznymi aspektami fotografii
    15. Planowanie w fotografii: kwestie techniczne i artystyczne (320)
    • Wstęp (321)
    • Kilka uwag o listach (321)
    • Lista (322)

    16. Przypadłości zdjęć (326)
    • Wstęp (327)
    • Odważne kadrowanie zdjęć (327)
    • Problemy z krawędziami (329)
    • Nadmierne nasycenie - problemy globalne (331)
    • Nadmierne nasycenie - problemy lokalne (331)
    • Niepożądane domieszki barw na całym zdjęciu (334)
    • Niepożądane domieszki barw w niektórych fragmentach zdjęcia (335)
    • Zdjęcia o zbyt małej rozpiętości tonalnej (338)
    • Zdjęcia o zaburzonej neutralności barw (339)
    • Przycięte skraje pasma tonalnego (341)
    • Zdjęcia cechujące się zbyt dużym kontrastem (342)
    • Zdjęcia cechujące się zbyt małym kontrastem (344)
    • Zdjęcia cechujące się zbyt dużym miejscowym kontrastem (345)
    • Zbyt mała docelowa przestrzeń barw (347)
    • Tonacja obrazu (349)
    • Niebo i ziemia (350)
    • Wyzwanie (351)
    • Doskonalenie umiejętności (352)
    • Podsumowanie (352)

    17. Wspomnienie o rzeczach, które widziałem (354)
    • Wstęp (355)
    • Rzeczywistość? (355)
    • Pięć zmysłów (356)
    • Podsumowanie (358)

    18. Podsumowanie (360)
    • Sztuka i technika (361)
    • Czas na tworzenie i czas na krytykę (361)
    • Wizja i kompozycja (362)
    • Twoja przygoda z fotografią (364)
    • Warsztaty z Briotem (364)
    • Nowy początek (365)

    O autorze (366)
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa