Fotografia ślubna jest rozwiniętym przemystem, w którym coraz trudniej o oryginalność. Powodzenie w tej dziedzinie zależy od odnalezienia własnego, rozpoznawalnego stylu. Sukces zaś odnoszą utalentowani przedsiębiorczy fotografowie. Autor ttumaczy czytelnikom, że najważniejsze w tego typu fotografii jest twórcze podejście, dzięki któremu do każdego zlecenia podchodzimy w sposób indywidualny. Na stronach tej publikacji radzi, w jaki sposób pracować, by osiągnąć zadowalające obie strony efekty.
Marcin Grabowlecki, Fotopolis.pl
Wprowadzenie
Jak zostać wziętym fotografem ślubnym?
1. ROZWIJAJ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE
2. ZWRACAJ UWAGĘ NA WYJĄTKOWE MOMENTY
3. UWIECZNIAJ NAJWAŻNIEJSZE CHWILE
4. PRACUJ DYSKRETNIE
5. ZSYNCHRONIZUJ ZEGARY W APARATACH
6. ZAPAKUJ TRZY TORBY ZE SPRZĘTEM (PORADA MARCUSA BELLA)
7. ZABIERAJ ZAPASOWY SPRZĘT
8. WYCZYŚĆ MATRYCĘ APARATU
9. SKOMPLETUJ ODPOWIEDNI ZESTAW OBIEKTYWÓW
10. DOBIERAJ WŁAŚCIWE PARAMETRY EKSPOZYCJI
11. USTAWIAJ ODPOWIEDNI CZAS OTWARCIA MIGAWKI
12. DOBIERAJ WŁAŚCIWĄ WARTOŚĆ PRZYSŁONY
13. PRACUJ W OPTYMALNEJ PRZESTRZENI KOLORÓW
14. OSZCZĘDZAJ CZAS, ODPOWIEDNIO USTAWIAJĄC BALANS BIELI
15. ZWRACAJ UWAGĘ NA USTAWIENIA CZUŁOŚCI MATRYCY
16. FORMATY PLIKÓW: SZYBKOŚĆ KONTRA PRECYZJA
17. RÓŻNE METODY KOMPRESJI ZDJĘĆ
18. „CHIMPING": NIE GAP SIĘ NA WYŚWIETLACZ JAK SROKA W GNAT
19. ZDJĘCIA POZOWANE - KILKA PODSTAWOWYCH ZASAD
20. PORTRETY-TRZY RODZAJE KADRÓW
21. JESZCZE LEPSZE POPIERSIA
22. TRZY SPOSOBY NA KORZYSTNE USTAWIENIE TWARZY
23. OBSERWUJ WYRAZ TWARZY I OCZY
24. ZWRACAJ UWAGĘ NA POZYCJĘ RAMION I RĄK
25. PRZENIEŚ CIĘŻAR CIAŁA NA NOGĘ POZOSTAJĄCĄ Z TYŁU
26. KONTROLUJ WYSOKOŚĆ USTAWIENIA APARATU
27. POZOWANE ZDJĘCIA PAR
28. PORTRETOWANIE TRZECH OSÓB
29. DODAWANIE CZWARTEJ I PIĄTEJ OSOBY
30. FOTOGRAFOWANIE DUŻYCH GRUP LUDZI
31. SPOSÓB NA SZYBKI PORTRET GRUPOWY
32. KONTROLUJ GŁĘBIĘ OSTROŚCI
33. DOSKONAŁE ŚWIATŁO GŁÓWNE I WYPEŁNIAJĄCE
34. ZWRACAJ UWAGĘ NA KOLOR WŁOSÓW
35. OŚWIETLAJ TŁO
36. DODAJ ŚWIATŁO KONTUROWE
37. OŚWIETLAJ Z PRZODU LUB Z BOKU
38. JAK DOBRZE USTAWIĆ OŚWIETLENIE - PORADY MAURICIA DONELLEGO
39. STOSUJ KLASYCZNE UKŁADY ŚWIATEŁ I CIENI
40. UNIKAJ REFLEKSÓW I PODWÓJNYCH BLIKÓW W ŹRENICACH
41. PANUJ NAD KONTRASTEM OŚWIETLENIA
42. UNIKAJ PRZEPALEŃ
43. BĄDŹ OTWARTY I ELASTYCZNY
44. ZNAJDŹ I WYKORZYSTAJ CIEŃ
45. FOTOGRAFOWANIE W BEZPOŚREDNIM SŁOŃCU
46. OBSERWUJ ŚWIATŁO W POMIESZCZENIACH
47. WYKORZYSTUJ NATURALNE ŚWIATŁO DZIENNE W POMIESZCZENIACH
48. BLENDY JAKO ŹRÓDŁO OŚWIETLENIA WYPEŁNIAJĄCEGO
49. WYCIŚNIJ JAK NAJWIĘCEJ Z LAMPY BŁYSKOWEJ
50. ZWRACAJ UWAGĘ NA MINIMALNY CZAS SYNCHRONIZACJI BŁYSKU
51. RÓŻNE RODZAJE ŚWIATŁA BŁYSKOWEGO
52. DOSKONAŁY BŁYSK WYPEŁNIAJĄCY
53. FLESZ JAKO OŚWIETLENIE GŁÓWNE
54. WYKORZYSTUJ ODBITE ŚWIATŁO FLESZA
55. KORZYSTAJ ZE ZDALNYCH WYZWALACZY BŁYSKU
56. JAK DZIAŁA WYZWALACZ BŁYSKU NIKON SPEEDLIGHT COMMANDER
57. PODCZAS WESELA KORZYSTAJ Z SYSTEMU LAMP STUDYJNYCH
58. UŻYWAJ PARASOLEK
59. KORZYSTAJ Z PRZENOŚNYCH LAMP WIDEO
60. POZNAJ WCZEŚNIEJ PARĘ MŁODĄ
61. POZNAJ SZCZEGÓŁOWY PROGRAM DNIA ŚLUBU
62. WYKORZYSTAJ SESJĘ NARZECZEŃSKĄ DO ZBUDOWANIA BLIŻSZEJ RELACJI
63. ZRÓB PANNIE MŁODEJ SESJĘ PRÓBNĄ
64. NAUCZ SIĘ NA PAMIĘĆ OFICJALNEGO PLANU WYDARZEŃ
65. POZNAJ IMIONA WSZYSTKICH WAŻNYCH GOŚCI
66. KORZYSTAJ I POMOCY ASYSTENTA
67. BĄDŹ ELEGANCKI
68. W DOMU PANNY MŁODEJ
69. FOTOGRAFOWANIE ELEMENTÓW STROJU PANNY MŁODEJ
70. SPÓŹNIONA PANNA MŁODA
71. FOTOGRAFOWANIE PANA MŁODEGO
72. FOTOGRAFOWANIE CEREMONII
73. WYJŚCIE Z KOŚCIOŁA
74. OFICJALNY PORTRET W KILKA MINUT
75. POKAŻ RADOŚĆ WESELA
76. POZA PANNY MŁODEJ
77. FOTOGRAFUJĄC PARĘ MŁODĄ
78. ZRÓB ZDJĘCIE OBRĄCZEK
79. POCAŁUNEK PAŃSTWA MŁODYCH
80. SFOTOGRAFUJ DOM WESELNY
81. FOTOGRAFOWANIE PRZYJĘCIA WESELNEGO
82. PIERWSZY TANIEC
83. RZUCANIE BUKIETU
84. W PODRÓŻY NA ŚLUBY I WESELA
85. DBAJ O KARTY PAMIĘCI I WYKONUJ KOPIE ZAPASOWE
86. FOTOGRAFOWANIE ŚLUBÓW-PORADY DANA DOKE'A
87. JAK KORZYSTAĆ Z ŁĄCZNOŚCI WI-FI - PORADY MIKE'A COLÓNA
88. KORZYSTAJ Z METADANYCH
89. KALIBRACJA I ZARZĄDZANIE KOLOREM
90. NIE UZALEŻNIAJ SIĘ OD PHOTOSHOPA
91. RETUSZ ZDJĘCIA ZA POMOCĄ WARSTW
92. NAUCZ SIĘ KORZYSTAĆ Z MASEK
93. USUWANIE PLAM l SKAZ ZE ZDJĘCIA
94. KORYGOWANIE ZMARSZCZEK I USUWANIE BUKÓW
95. DODAWANIE EFEKTÓW ZMIĘKCZAJĄCYCH OBRAZ
96. PODKREŚL WYRAZ OCZU
97. FILTR SKRAPLANIE - DROBNE KOREKTY WYGLĄDU TWARZY
98. STOSUJ TONOWANIE I ZMNIEJSZAJ NASYCENIE KOLORÓW
99. NIE PRZESADZAJ Z WYOSTRZANIEM
100. KORZYSTAJ Z INFORMACJI O WARTOŚCIACH KOLORÓW
ZAKOŃCZENIE
Fotografowie
Indeks