Jednym z nowych trybów kariery jest World Tour, czyli zawody rozgrywane w różnych częściach świata. Prezentacja kolejnych wyścigów ma miejsce na dużej mapie naszego globu, na której kamera wskazuje konkretny tor.
Po raz pierwszy w serii niektóre z wyścigów odbywać się będą o różnych porach dnia. Zmiana silnika graficznego i modelu oświetlenia umożliwiła przedstawienie zarówno świtu, jak i zmierzchu na każdym z torów. Pomimo tego obraz zachowuje odpowiednio duży kontrast, a lakier samochodów w końcu przypomina to, co możemy zaobserwować w realnym świecie.
Znacznemu rozszerzeniu uległy funkcje społecznościowe. Poza tymi, które znamy już z poprzednich części, teraz każdy z graczy może założyć własny klub samochodowy. Co ciekawe, wszystkie auta pozostające dotychczas w osobistych garażach członków zrzeszonych w takim klubie są dostępne dla pozostałych klubowiczów. Możliwość wypożyczenia wozu do trybu dla pojedynczego gracza sprawia, że staje się on znacznie bardziej nieliniowy.
Jedną z najważniejszych nowości w serii jest moduł o nazwie Autovista. Autorzy wybrali grupę wyjątkowych samochodów, które zostały wymodelowane nad wyraz pieczołowicie. Dotyczy to zarówno samej bryły pojazdu, jak i jego wnętrza, komory silnika, a także wszystkich pozostałych detali. Dzięki temu gracz ma możliwość zajrzenia w każdy zakamarek auta, może usiąść za kierownicą, uruchomić silnik i zobaczyć jak działają zegary rozmieszczone na desce rozdzielczej pojazdu. Dzięki wyjątkowo szczegółowej grafice i nowemu modelowi oświetlenia, wytwarza się złudzenie, że oto niemal obcujemy z prawdziwym samochodem wyścigowym. Niebagatelną rolę pełni w tym Kinect.
Przygotowano także nową wersję systemu matchmaking służącego do wyszukiwania konkurentów w trybie online. Działa on precyzyjniej, co powoduje, że w trakcie danego wyścigu ścigają się ze sobą kierowcy o bardzo zbliżonych umiejętnościach.