Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Formy wyobraźni. Poeci współcześni przed...

28-02-2012, 13:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38.40 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2030964692
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 31-01-2012 13:12:11

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Formy wyobraźni. Poeci współcześni przed obrazami wielkich mistrzów
Anna Pilch

Formy wyobraźni. Poeci współcześni przed obrazami wielkich mistrzów
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-2984-8
  • liczba stron: 284
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Opis

    Książka nie tylko skupia uwagę na relacjach wiersz-obraz, na rodzajach ekfrazy, które takie relacje tworzą; przedmiotem jej wyłącznego zainteresowania są nie tylko wiersze, w które wpisane zostały malarskie arcydzieła. Temat obrazów poetyckich i obrazów malarskich zaistniał na o wiele szerszej przestrzeni. W obszar interpretacji weszły wspólne obrazom zapisanym w formach językowych i formach wizualnych wątki tematologiczne, podobne rodzaje przedstawień, obrazy konstytuowane przez typy wyobraźni artystycznej, obrazy wynikłe z dialogu poety i malarza (np. Miłosza i Cezanne'a, Wata i Lebensteina), artystów o pokrewnych duszach, światopoglądach i koncepcjach
    (Ze Wstępu)

    Spis treści:
    CZĘŚĆ I
    Wprowadzenie, 15
    Rozdział I. ŚWIADOMOŚĆ OBRAZU 33
    1. O świadomości dzieła sztuki. Świadomość widzenia 33
    2. Tekstualizacja 42
    3. O świadomym dialogu Miłosza i Cezanne'a na temat przedstawiania "ja" i "metafory świata" w obrazach poetyckich i malarskich 52
    Rozdział II. WIDZENIE 67
    1. Poglądy Maurice'a Merleau-Ponty'ego na sztukę 67
    2. "Zobaczony" Buduar Matisse'a przez Julię Hartwig w Orangerie 75
    3. Skóra i śmierć Aleksandra Wata jako figura osiowa Jana Lebensteina. Dialog poety i malarza 77
    4. Być emigrantem na emigracji. Przypadek Wata i Lebensteina (spojrzenie na wiersz i obraz z innego punktu widzenia) 89
    5 "Zobaczone" w poetyckich obrazach 93
    Rozdział III. MYŚLENIE 121
    1. O słowach, rzeczach i obrazach Michela Foucaulta (Filozofowie patrzą na obrazy) 121
    2. Poeci rozmyślają o obrazach 126
    Rozdział IV. WYRAŻANIE 139
    1. Retoryka obrazu poetyckiego i malarskiego jako budowanie iluzji 139
    2. Świadomość porządku i świadomość chaosu. 156
    CZĘŚĆ II
    INTEGRACJE METODYCZNE 161
    Sposoby czytania obrazu. Wprowadzenie w problemy dydaktyki161
    Świadomość obrazu w polonistycznej dydaktyce 165
    Problemy integracji literatury i malarstwa w szkole. Nauka czytania obrazu 172
    TEKST MALARSKI 177
    Studiowanie obrazu 177
    Studiowanie obrazu: Jan Van Eyck 177
    Proust i Monet o liliach wodnych 181
    Adam Zagajewski przed obrazami Vermeera. Od obrazu (malarskiego) do tekstu (poetyckiego) 184
    TEKST INTERSEMIOTYCZNY 195
    "Doskonalenie warsztatu interpretatora tekstu.Intersemiotyczne lekcje czytania" 195
    Herbert przed "Martwą naturą z wędzidłem" 196
    Lektura zintegrowana 197
    Obraz jako interpretant (Wypisy z intertekstualności Michaela Riff aterre'a) 199
    TEKST WYOBRAŹNI 210
    "O rozpoznawaniu poetyckiej wyobraźni.Obrazy wyobraźni formalnej i obrazy wyobraźni materialnej 210
    TEKST AKSJOLOGICZNY 217
    O rozpoznawaniu i urzeczywistnianiu wartości w poezji współczesnej. Wartości wpisane w poetyckie obrazy 217
    TEKST POMODERNISTYCZNY 232
    Idea artystycznej etyki w poezji i malarstwie 232
    1. Brzozowski - idea artystycznej etyki 232
    2. Idea etycznego malarstwa 239
    3. Literackie malarstwo: przypadek Malczewskiego i Lebensteina 241
    TEKST ANTYCHAOTYCZNY 245
    Bezład i forma, scalanie i rozpadanie (tekstów i obrazów). O małomówności formy w wierszach Ryszarda Krynickiego i w obrazach Adama Wsiołkowskiego 245
    TEKST W PRZESTRZENI MULTIMEDIALNEJ 253
    Świadomość nowoczesności 253
    BIBLIOGRAFIA 269
    NOTA BIBLIOGRAFICZNA 281
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa