Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem

22-12-2014, 11:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 25 zł     
Użytkownik iskierkaaaaa
numer aukcji: 4901445811
Miejscowość STRZYZOW
Wyświetleń: 12   
Koniec: 22-12-2014 10:38:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem Ewa Pisula, Dorota Danielewicz (red. nauk.) Książka stanowi kontynuację zbioru Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia opublikowanego w 2003 roku w Wydawnictwie Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Praca składa się z czterech części. Pierwszą z nich poświęcono omówieniu efektów terapii dzieci z autyzmem. Czasy, w których sądzono, że osoby z tym zaburzeniem nie odnoszą żadnych korzyści z działań terapeutycznych, na szczęście dawno już minęły. Część druga zawiera prace, które łączy wspólne podejście do terapii, którym jest podejście behawioralne. Artykuły te dotyczą komunikacji oraz tzw. trudnych zachowań. Można w nich znaleźć informacje o metodach i technikach stosowanych przez terapeutów behawioralnych. W trzecim rozdziale Czytelnik może zapoznać się z różnymi metodami pracy z osobami z autyzmem w różnym wieku i o różnych potrzebach (m.in. „czas podłogowy” w pracy z dzieckiem z autyzmem, biblioterapia, dogoterapia, hipoterapia). W ostatnim rozdziale podjęto problematykę wspierania dorosłych osób z autyzmem. Książka adresowana jest do studentów psychologii i pedagogiki, a także osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem. Praca będzie przydatna również dla rodziców osób autystycznych. Spis treści Wstęp CZĘŚĆ I EFEKTY TERAPII OSÓB Z AUTYZMEM Efektywność działań terapeutycznych podejmowanych wobec dzieci z autyzmem Analiza porównawcza zmian w rozwoju psychoruchowym i funkcjonowaniu społecznym dzieci z autyzmem w przebiegu rocznego procesu terapeutycznego Efekty terapii dziecka z autyzmem – studium przypadku CZĘŚĆ II ZASTOSOWANIE METOD BEHAWIORALNYCH W PRACY Z OSOBAMI Z AUTYZMEM Nauczanie dzieci z autyzmem zachowań werbalnych – dwa uzupełniające się podejścia Rozwijanie umiejętności niezbędnych w nabywaniu mowy Zachowania trudne u osób z zaburzeniami rozwojowymi: behawioralny model diagnozy, terapii i profilaktyki CZĘŚĆ III UZUPEŁNIAJĄCE I ALTERNATYWNE METODY TERAPII „Czas podłogowy” w pracy z dzieckiem z autyzmem Metoda Opcji: filozofia, terapia, sposób na życie – refleksje wolontariusza Miejsce biblioterapii w procesie rewalidacyjnym dziecka z autyzmem Dogoterapia w terapii autyzmu Wykorzystanie hipoterapii w terapii dzieci z autyzmem Kontrowersje wokół ułatwionej komunikacji CZĘŚĆ IV WSPIERANIE ROZWOJU OSÓB DOROSŁYCH Z AUTYZMEM Doświadczenia Dziennego Centrum Aktywności dla Dorosłych Osób z Autyzmem w Gdyni przy Stowarzyszeniu Pomocy Osobom Autystycznym w Gdańsku Formuła warsztatu terapii zajęciowej