Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Formy pierwszej i drugiej osoby czasowników...

21-02-2014, 18:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23.99 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 3910056964
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 4   
Koniec: 21-02-2014 18:27:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Formy pierwszej i drugiej osoby czasowników w dyskursie szkolnym. Studium pragmalingwistyczne

Robert Słabczyński

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8338-936-6
  • liczba stron: 272
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2013
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:


    Wprowadzenie
    CZĘŚĆ TEORETYCZNA
    1. Kategoria osoby
    1.1. Kategoria gramatyczna osoby
    1.2. Osoba jako kategoria deiktyczna
    1.3. Osoba jako kategoria anaforyczna
    1.4. Osoba jako kategoria inkluzywna lub ekskluzywna
    2. Formy nieosobowe czasownika
    3. Kategoria osoby a inne kategorie werbalne
    3.1. Kategoria osoby a tryb
    3.2. Kategoria osoby a czas
    3.3. Kategoria osoby a aspekt
    3.4. Diateza i kategoria strony
    4. Komunikacja językowa w sytuacji szkolnej
    5. Semantyka a pragmatyka
    6. Akty mowy
    6.1. Akt mowy i jego składniki
    6.2. Klasyfikacja aktów mowy
    6.2.1. Szkolne akty mowy
    CZĘŚĆ EMPIRYCZNA
    I. CHARAKTERYSTYKA MATERIAŁU BADAWCZEGO
    II. OSOBOWE FORMY TRYBU ORZEKAJĄCEGO
    1. Formy pierwszej osoby liczby pojedynczej
    1.1. Akty etykiety szkolnej
    1.1.1. Funkcje nauczycielskiego proszę, proszę bardzo
    1.1.2. Funkcje nauczycielskiego dziękuję
    1.1.3. Funkcje nauczycielskiego przepraszam
    1.1.4. Funkcje nauczycielskiego żegnam
    1.2. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej (pytania i odpowiedzi)
    1.2.1. Pytania
    1.2.2. Odpowiedzi
    1.3. Akty sterujące (tematyczne i tekstowe)
    1.3.1. Formy konstruowania aktów tekstowych
    1.3.2. Akty sterujące uwagą i działaniem uczniów
    1.4. Komentarze metajęzykowe (Austinowskie expositiva)
    1.4.1. Czasowniki mówienia
    1.4.2. Akty twierdzenia
    1.5. Składniki ramy modalnej
    1.5.1. Konstrukcje z czasownikiem chcę + bezokolicznik
    1.5.2. Konstrukcje z czasownikiem powinienem + bezokolicznik
    1.5.3. Konstrukcje z czasownikiem muszę + bezokolicznik
    1.5.4. Konstrukcje z czasownikiem mam + bezokolicznik
    1.5.5. Konstrukcje z czasownikiem mogę + bezokolicznik
    1.5.6. Konstrukcje z czasownikiem proponuję
    1.6. Czasowniki mentalne
    1.6.1. Czasowniki oznaczające procesy czysto mentalne
    1.6.2. Werbalne projekcje emocji i uczuć
    1.6.3. Czasowniki perceptywne
    1.7. Komisywy
    2. Formy pierwszej osoby liczby mnogiej
    2.1. Osoba jako kategoria inkluzywna lub ekskluzywna
    2.2. Formy pierwszej osoby liczby mnogiej w znaczeniu inkluzywnym
    2.2.3. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej (pytania i odpowiedzi)
    2.2.4. Komentarze metajęzykowe (Austinowskie expositiva)
    2.2.5. Formy MY inkluzywnego wśród czasowników mentalnych
    2.2.6. Akty sterujące rożnymi formami myślenia i działania
    2.2.7. Złożone formy orzeczenia modalnego
    2.2.8. Akty etykiety językowej
    2.3. Formy pierwszej osoby liczby mnogiej w użyciach transpozycyjnych
    2.3.1. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej (pytania i odpowiedzi)
    2.3.2. Akty sterujące uwagą i działaniem uczniów
    2.3.3. Komentarze metajęzykowe (Austinowskie expositiva)
    2.4. Formy pierwszej osoby liczby mnogiej czasu przeszłego
    2.4.1. Asercje
    2.4.2. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej - pytania
    2.4.3. Akty sterujące
    2.5. Formy pierwszej osoby liczby mnogiej czasu przyszłego
    2.5.1. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej (pytania i odpowiedzi)
    2.5.2. Asercje
    2.5.3. Akty sterujące różnymi formami działania i myślenia uczniów
    2.5.4. Akty ewaluatywne
    2.5.5. Formy analityczne czasu przyszłego ( będziemy + bezokolicznik)
    2.5.6. Komisywy
    3. Formy drugiej osoby liczby pojedynczej trybu orzekającego
    3.1. Formy drugiej osoby liczby pojedynczej czasu teraźniejszego
    3.1.1. Asertywy
    3.1.2. Akty ewaluatywne
    3.1.3. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej (pytania i odpowiedzi)
    3.1.4. Akty sterujące
    3.2. Formy drugiej osoby liczby pojedynczej czasu przeszłego
    3.2.1. Asertywy
    3.2.2. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej - pytania
    3.2.3. Akty sterujące
    3.2.4. Akty ewaluatywne
    3.3. Formy czasu teraźniejszego czasowników dokonanych (w znaczeniu czasu przyszłego)
    3.3.1. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej - pytania
    3.3.2. Akty sterujące
    3.3.3. Asercje
    4. Formy drugiej osoby liczby mnogiej
    4.1. Formy drugiej osoby liczby mnogiej czasu teraźniejszego
    4.1.1. Asertywy
    4.1.2. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej
    4.1.3. Akty sterujące
    4.1.4. Akty ewaluatywne
    4.2. Formy drugiej osoby liczby mnogiej czasu przeszłego
    4.2.1. Asertywy
    4.2.2. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej - pytania
    4.2.3. Akty ewaluatywne
    4.3. Formy drugiej osoby liczby mnogiej czasu przyszłego
    4.3.1. Asercje
    4.3.2. Akty konstruowania wypowiedzi dialogowej - pytania
    4.3.3. Akty sterujące
    4.3.4. Analityczne formy czasu przyszłego
    III. OSOBOWE FORMY TRYBU ROZKAZUJĄCEGO
    1. Funkcje rozkaźnika czasowników niedokonanych
    1.1. Formy drugiej osoby liczby pojedynczej
    1.1.1. Dyrektywy pozytywne w formie drugiej osoby liczby pojedynczej
    1.1.2. Dyrektywy pozytywne w formie drugiej osoby liczby mnogiej
    1.2. Dyrektywy negatywne (zakazy)
    1.2.1. Dyrektywy negatywne w formie drugiej osoby liczby pojedynczej
    1.2.2. Dyrektywy negatywne w formie drugiej osoby liczby mnogiej
    1.3. Funkcje rozkaźników dokonanych
    1.3.1. Dokonane formy drugiej osoby liczby pojedynczej
    1.3.2. Dokonane formy drugiej osoby liczby mnogiej
    2. Formy pierwszej osoby liczby mnogiej
    2.1. Dokonane formy pierwszej osoby liczby mnogiej
    2.1.1. Formy inkluzywne
    2.1.2. Formy transpozycyjne
    2.2. Niedokonane formy pierwszej osoby liczby mnogiej
    2.2.1. Dyrektywy negatywne - użycia transpozycyjne
    Podsumowanie
    Tabele
    Bibliografia
    Rozwiązanie skrótów

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.