Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FORMY MUZYCZNE II ANALIZY WYBRANYCH UTWORÓW

30-01-2015, 19:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 23.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 5013366299
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 30-01-2015 19:37:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy           11,00 zł

     

     





    Oferta - wyślij e-mail - kliknij


     
    Przewiń do spisu treści

    PRZEDMOWA
    Oddając w ręce czytelników drugi tom podręcznika form muzycznych, pragniemy zaznaczyć, 70 jest on nie tylko kontynuacją pierwszego tomu, ale zarazem i rozwinięciem jego założeń metodycznych z przystosowaniem z jednej strony do bardziej złożonych zagadnień, z drugiej zaś do większego zaawansowania studiujących. Aczkolwiek w przedmowie do pierwszego tomu założenia te zostały sprecyzowane, a studium drugiego tomu bez dokładnego opanowania zagadnień omówionych w pierwszym tomie nie jest celowe, przypominamy te założenia, zaznaczając równocześnie, że wyżej wskazane nowe zagadnienia i wyższy poziom studiujących powodują rozwinięcie metody analizy. Podstawą nowoczesnych założeń studiowania form muzycznych jest stwierdzony przez dwudziestowieczną teorię muzyczną fakt nieprzydatności dla zrozumienia dzieł muzycznych dziewiętnastowiecznej metody opisowo-postulatywnej, jako prowadzącej jedynie do klasyfikacji wyidealizowanych schematów formalnych i zmuszającej do naginania faktów muzycznych do przyjętych z góry norm. Natomiast zapoczątkowana przez E. Kurtha, a następnie rozwijana przez H. Mersmanna dwudziestowieczna metoda wychodzi od faktów muzycznych jako stosunków elementów i realizacji zawartych w tych stosunkach sił formotwórczych. Bezpośrednio wynika stąd potrzeba poglądowości. oparcia się na konkrecie, to znaczy wykonania utworu w całości. Dlatego rozpoczynamy rozpatrywanie nowych problemów od analizy utworów, w których problemy te zostały tak potraktowane, że można je szczegółowo omówić w sposób zwięzły i dokładny — choćby utwory takie były trudniej dostępne. Trudniej dostępne utwory musieliśmy również uwzględnić, gdy były one szczególnie typowe.
       Podobnie jak w pierwszym tomie, tak i tutaj materiał został dobrany na zasadzie stopniowania trudności. Uwzględniamy jednak przy tym zwiększenie sprawności studiujących, którzy opanowali materiał pierwszego tomu. Nauczyli się oni już odróżniać szczegóły bardziej i mniej istotne (jak mogliśmy się przekonać, stosując w praktyce pedagogicznej nasz podręcznik). Toteż jedynie nowe problemy rozpatrujemy szczegółowo, a pozostałe polecamy jako zadania, podając w miarę potrzeby wytyczne.
      Dla dalszego rozwoju tej sprawności studiujących zamiast przytaczanych •— jak w pierwszym tomie — przykładów nutowych posługujemy się tutaj przede wszystkim oznaczeniami słownymi, gdyż po pierwsze, uczniowie muszą i tak być w ciągłym kontakcie z całością analizowanego tekstu (nuty i muzyka), po drugie, ma to ważne znaczenie dydaktyczne, ucząc precyzji sformułowań i rozwijając wyobraźnię muzyczną.
      Podkreślamy raz jeszcze (zob. przedmowa do I tomu), że podręcznik nasz nie może zastąpić nauczyciela. Pragniemy jedynie, by był pomocą zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów. Z założenia dostosowany jest do możliwości zdolniejszych uczniów, jednym zaś z zadań nauczyciela jest ustalenie niezbędnego minimum tego materiału do przerobienia i dopomożenie mniej zdolnym uczniom w opanowaniu go. Opanowanie tego materiału to przede wszystkim sprawne posługiwanie się metodą analizy i zrozumienie logiki struktur muzycznych.
    15 maja 1968 AUt°rZy
     
     
               formy muzycz analizy 00

    formy muzycz analizy 01

    formy muzycz analizy 02

    formy muzycz analizy 03

    formy muzycz analizy 04


    photo upload

       
     
          Oprawa:  
    miekka
         Format: 
    17x24
                    cm               
              Ilość stron: 
    248
       str. 
        Nakład: 
    2.130
    egz.
     Stan: 

    -bdb lekkie przytarcia i ślady na okładce
                 
                 Tytuł, autor i wydawnictwo 

    FORMY MUZYCZNE
    ANALIZY WYBRANYCH UTWORÓW
    II
     
    PWM 1970 Wyd. I 


         Spis treści: 

    TREŚĆ
    Przedmowa         6
    I. PRELUDIUM I JEGO ŁĄCZENIE SIĘ Z FUGĄ W CYKL          7
    Preludium i fuga c-moll z WtK I J. S. Bacha 7. Preludium i fuga f-moll z WtK II J. S. Bacha 13. Snucie motywiczne 18. Zadania 20.
    II. WARIACJE  POLIFONICZNE        23
    Chaconna d-moll J. Pachelbela 24. Chaconna g-moll H. Purcella 28. Parlite diuerse sopra „Christ, der Du bist der helle Tag" J. S. Bacha 31.
    III.  SUITA        42
    Jeszcze, Marcinie z Tabulaiury organowej Jana z Lublina 43. Cykl suitowy 46. Suita „O młynarce" J. Frobergera 48. Suita francuska E-dur J. S. Bacha 62. Zadania 88.
    TV.   FORMA SONATOWA        90
    Sonata F-dur D. Scarlattiego 94. Sonata f-moll D. Scarlattiego 106. Sonata A-dur D. Scarlattiego 117. Sonata h-moll D. Scarlattiego 125. I część Sonaty cis-moll J. Haydna 129. I część Symfonii g-moll W. A. Mozarta 135. I część Koncertu d-moll W. A. Mozarta 151. Rondo „sonatowe" (IV część Sonaty As-dur op. 26 L. Beethovena) 174.
    V.     CYKLE SONATOWE 179
    Sonata f-moll K. F. E. Bacha 179. Kwartet F-dur op. 59 nr 1 L. Beethovena 204. Zadania 245.
    Dodatek   nutowy (w oddzielnej okładce)
    TREŚĆ
    J. S. Bach: Preludium i fuga c-moll z WłK I (Peters, Leipzig)  3
    J. S. Bach: Preludium i fuga f-moll z WtK II (Peters, Leipzig)  4
    J. Pachelbel: Chaconna d-moll (Peters, Leipzig)  8
    H. Purcelł: Chaconna g-moll (Chester, London).    .  9
    J. S. Bach: Pariite diuerse sopra „Christ, der Du bisł der helle  Tag" (Peters,
    Leipzig) ,    .    .    . U
    Jeszcze, Marcinie z Tabulatury organowej Jana z Lublina (PWM, Kraków)    .    . 14
    J. Froberger: Suita „O młynarce'1 (Peters, Leipzig)  15
    J. S. Bach: Suita francuska E-dur (PWM, Kraków)  17
    D. Scarlatti: Sonata F-dur (PWM, Kraków) , .    . 20
    D. Scarlatti: Sonata f-moll (PWM, Kraków)  21
    D. Scarlatti: Sonata A-dur (PWM, Kraków)  22
    D. Scarlatti: Sonata h-moll (PWM, Kraków) .24
    J. Haydn: Sonata cis-moll, cz. I. (Cotta, Stuttgart und Berlin)  25
    W. A. Mozart: Symfonia g-moll, cz. I (Peters, Leipzig)  26
    W. A. Mozart: Koncert fortepianowy d-moll, cz. I (Peters, Leipzig) ..... 33
    L. Beethoven: Sonata As-dur op. 26, cz. IV (Peters, Leipzig)  45
    K. F. E. Bach: Sonata f-moll (Breitkopf und Hartel, Leipzig)  47
    L. Beethoven: Kwartet Fdur op. 59 nr   1   (Wiener  Philharmonischer Verlag,
    Wien) •         .49

     


         Ilustracje:

     


     

    --


    Przejdź na górę strony





    Strona o mnie

    Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


    Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

    jadsbfjbafhebbhabhabk12x09xA



    [DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]48[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]