Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FORMY KOMUNIKACJI Tekst Kody Media Synestezja NOW

19-03-2015, 3:32
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 29.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 5100154225
Miejscowość Bydgoszcz
Wyświetleń: 1   
Koniec: 19-03-2015 03:40:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 


szablony allegro, porady allegro, allegro, sklepy internetowe

 




KONTAKT

e-księgarnia i antykwariat

Paralala

tel 606 [zasłonięte] 520

(056)[zasłonięte]648 40

[zasłonięte]@poczta.onet.pl




PŁATNOŚCI

P O C Z T A
I
PRZEDPŁATA NA KONTO:


*1 książka - priorytet 8,50 zł
*2 książki - priorytet 9zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II
PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka
- ekonomiczna - 12,50 zł
- priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


K U R I E R (DPD)

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 14 zł
*3 - 10 książek - 18 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 18,00 zł
* 3- 10 książek 22,00 zł *



DANE DO WPŁATY


47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 6[zasłonięte]092 93

tytułem: nick i nr aukcji




KATEGORIE
kliknij i wybierz:

 
 

Czy zmierzch kultury pisma?
 O synestezji i analfabetyzmie funkcjonalnym


ALDONA SKUDRZYK
220 s.,
Format 170 x 240 mm
2005 r

Recenzja książki 

O zmianach w kulturze i języku wiele już napisano, przyjmując najrozmaitsze perspektywy tego opisu. W prezentowanej książce autorka zajmuje się zagadnieniem piśmienności rozumianej jako sposób myślenia i porządkowania rzeczywistości oraz wskazuje na tendencje mogące "zagrozić" trwałości piśmiennego stylu myślenia.
Jednym z częściej przywoływanych i dyskutowanych zjawisk zmieniającej się dynamicznie współczesnej kultury jest stopień alfabetyzacji Polaków. Alarmujące wyniki socjologicznych badań nad kompetencją polskiej młodzieży w zakresie rozumienia tekstów skłoniły autorkę do podjęcia badań językoznawczych. Poziom rozumienia tekstów może być według niej świadectwem braku przyswojenia reguł piśmiennego myślenia. Czytelnik znajdzie więc w opracowaniu nie tylko diagnozy co do przyczyn nierozumienia tekstu, ale także co do przyczyn nieumiejętności budowania współczesnych tekstów pisanych. W tym aspekcie służyć może także tym, którzy zajmując się edukacją, dostrzegają mentalną i kulturową wyrwę międzypokoleniową. Odrębność stylu myślenia - piśmiennego i przedpiśmiennego - może być jej ważnym powodem.
Przemiany w obrębie pisanej odmiany języka zmierzają w stronę ponownego zbliżenia z odmianą ustną z jednej strony, z drugiej zaś w kierunku zdominowania komunikacji przez obraz. Powstaje dziś już wiele tekstów pisanych (uczniowskich, studenckich - nieartystycznych, niestylizowanych), których sensu nie sposób odebrać jedynie na drodze rozumienia słowa, ponieważ ich autorzy w znacznym stopniu podlegają opisanym przemianom kultury komunikowania się. Zjawisko określone zostało mianem nowej piśmienności. W jego opisaniu i wskazaniu istotnych cech podstawową rolę ma w tym ujęciu pojęcie synestezji. Opisana jako istotny czynnik sensotwórczy i tekstotwórczy dzisiejszych wypowiedzi pisanych, nie zaś jako wynik zabiegów stylistycznych, jest cechą postrzegania i konceptualizacji rzeczywistości jako wypadkowa obu najsilniejszych dziś kulturowo impulsów: dominującej oralności i ekspansywnej wizualności kultury.



Spis treści

Wstęp............................        7
Wypowiedź pisana wobec zmian w kulturze i komunikacji.......      17
Kultura przełomów komunikacyjnych-wybrane aspekty.........      17
Językowo-kulturowy kontekst komunikacji współczesnej.........      24
Polszczyzna w dobie medialnej...................      37
Dynamika odmian językowych..................      39
Dynamika systemu językowego.................      45
Podsumowanie........................      47
Analfabetyzm funkcjonalny z perspektywy socjolingwistycznej......      51
„Analfabetyzmy" współczesne...................      51
Analfabetyzm funkcjonalny i jego uwarunkowania............      58
Alfabetyzacja a poziom interakcyjności tekstów edukacyjnych.......      66
Podsumowanie........................      74
Pisanie jako mówienie-w poszukiwaniu nowej reguły tekstowości.    .   .      75
Wypowiedź mówiona a wypowiedź pisana...............      75
Komunikacja mówiona —„kołyska języka"...............      80
Język dziecka -język przedpiśmienny (?)...............      85
Komunikacja pisana - sytuacyjność a tekst..............      93
Komunikacja pisana — wizualnośća tekst...............    108
Kod werbalny i kod wizualny..................     111
Kiedy słowo staje się obrazem..................    117
Podsumowanie........................    119
Synestezja jako zasada tekstotwórcza wypowiedzi pisanych.......    121
Nowa piśmienność w epoce nowej oralności..............    137
Piśmienność młodego pokolenia użytkowników polszczyzny........    139
Przeobrażenia materii pisma...................    147
Opinia społeczna wobec przemian w obrębie pisma i piśmienności......    150
Zakończenie.........................    155
Aneks...........................    157
Bibliografia.........................    191
Indeks rzeczowy........................    209
Indeks osobowy........................    211
Summary..........................    216
...........................    218

 

wykonanie: szablony allegro,porady allegro, allegro, sklepy internetowe

 

[DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]0[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]