Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FOREIGN LANGUAGE LEARNING / Bielska + Arabski NOWE

15-02-2014, 0:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.50 zł     
Użytkownik a-l-rowse
numer aukcji: 3948138835
Miejscowość Legnica
Wyświetleń: 6   
Koniec: 15-02-2014 00:51:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 2.00 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Kondycja: bez śladów używania
Język: angielski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

O MNIE                                                 SPRZEDAJĘ                                                      MOJE KOMENTARZE  

 

Proszę o zapoznanie się ze stroną O MNIE (zmiany).

Promocyjna wysyłka przy zakupie na kwotę min. 150zł.

 


Iwona Bielska
BETWEEN PSYCHOLOGY AND FOREIGN LANGUAGE LEARNING
Katowice, p. 225 + 3nlb.

oraz

ON FOREIGN LANGUAGE ACQUISITION AND EFFECTIVE LEARNING
Editor Janusz Arabski
Katowice 2007, p. 352


Stan: bdb. KSIĄŻKI NOWE.



Iwona Bielska, BETWEEN PSYCHOLOGY AND FOREIGN LANGUAGE LEARNING


Charakterystyka Wydawcy:

"Between Psychology and Foreign Language Learning" ("Pomiędzy psychologią a nauką języka obcego") to interdyscyplinarna praca podejmująca temat roli różnic indywidualnych w procesie uczenia się języka obcego. Zawarty w części teoretycznej pracy bogaty przegląd literatury przedmiotu stanowi cenne połączenie analizy teoretycznej i analizy badań empirycznych różnych pól badawczych. Szczegółowo omówione zostały tu badania nad rolą wybranych cech osobowości i stylów poznawczych oraz tzw. typu psychologicznego w procesie przyswajania języka obcego. Osobny rozdział poświęcono problematyce strategii uczenia się, ze szczególnym uwzględnieniem badań koncentrujących się na identyfikacji związków pomiędzy cechami indywidualnymi ucznia a doborem strategii uczenia się, jak również na zależnościach pomiędzy użyciem strategii uczenia się a wynikami osiąganymi w nauce języka obcego. Część empiryczna pracy zawiera opis badań ilościowych, mających na celu zbadanie zależności pomiędzy typem psychologicznym, użyciem strategii uczenia się i wynikami osiąganymi w nauce języka angielskiego przez uczniów polskich szkół średnich. Praca skierowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyką różnic indywidualnych w uczeniu się i nauczaniu języków obcych, w tym pracowników naukowych, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli języków obcych.

SPIS ROZDZIAŁÓW:

1. The role of selected personality traits in Second Language Acquisition – p. 13
2. The role of selected cognitive styles in Second Language Acquisition – p. 44
3. The Theory of Psychological Type and its application to SLA – p. 72
4. Language Learning Strategies in Second Language Acquisition – p. 93
5. On the relationship between psychological type, language learning strategies and foreign language outcomes – the study – p. 131
6. Discussion of the study results – p. 170
Conclusion – p. 202
Bibliography – p. 205
Streszczenie – p. 227
Zusammenfassung – p. 227



ON FOREIGN LANGUAGE ACQUISITION AND EFFECTIVE LEARNING


Charakterystyka Wydawcy:

W 21 artykułach, zamieszczonych w pracy, poruszono cały wachlarz aktualnych i istotnych problemów związanych z procesem nauczania – uczenia się języka obcego, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i pod kątem dydaktycznego wykorzystania niektórych rezultatów badawczych oraz propozycji autorów – wywodzących się z różnych ośrodków naukowych krajowych i zagranicznych.
A to tematy poruszone w części teoretycznej: analiza pewnego typu błędów językowych, polegających zwłaszcza na mieszaniu ze sobą niektórych elementów („blends”) – w świetle hipotezy konkurujących planów; przyswajanie języka drugiego w warunkach formalnych w kontekście języków mniejszości i rewitalizacji językowej; teoretyczne wprowadzenie do zastosowania aparatu pojęciowego teorii relewancji przy analizie danych wejściowych („input”), w szczególności języka nauczycieli na lekcji języka obcego; badania nad przyswajaniem języka obcego a efektywne nauczanie; koncepcje przyswajania słownictwa – podejście historyczne; kontakt językowy a nauczanie języka obcego.
Przedmiotem części empirycznej są następujące problemy: zdolności językowe ucznia a rozumienie tekstu; angielski w szkole średniej; czynniki wpływające na powodzenie w uczeniu się języka angielskiego jako języka drugiego; refleksyjne uczenie się języka angielskiego; formuły komunikacji naukowej u autorów anglosaskich i Polaków publikujących w języku angielskim; strategie leksykalne w interjęzyku arabsko-włoskim; kompetencja językowa anglistów z dyplomem licencjackim; fosylofobia wśród uczących się języka obcego na poziomie zaawansowanym; iloczas samogłoski w języku angielskim; implikacje dydaktyczne upadku angielskiej wymowy „Received Pronunciation”; kryteria sukcesu w odniesieniu do użycia języka nierodzimego w mowie; struktura prozodyczna w uczeniu się języka angielskiego; rola tłumienia w przetwarzaniu idiomów języka drugiego; angielski jako język poleceń i instrukcji w procesie uczenia; przyswajalność słownictwa przez małe dzieci na kursach języka obcego.



TABLE OF CONTENtS:

Preface ( Janusz Arabski) – p. 9

Part I: THEORETICAL CONSIDERATIONS

1. Hans W. Dechert – The competing plans hypothesis revisited – p. 1
2. Maorice Ó Laoire – Instructed second language acquisition in minority and revitalisation context – p. 30
3. Anna Niżegorodcew – L2 classroom input from relevance theory and SLA theory perspective – p. 45
4. Mirosław Pawlak – Questions from the language classroom revisited: Who does LSA research have to tell us about effective foreign language learning? – p. 57
5. David Singleton – Conceptions of the lexicon: approaches to second language vocabulary teaching: a historical perspective – p. 73
6. Marcin Zabawa – Language contact and foreign language teaching – p. 89

Part II: EMPIRICAL STUDIES

Learners’ aptitude and willingness to study

1. Lilliana Piasecka – Are linguistically apt for learners good comprehenders? – p. 105
2. Ewa Piechurska-Kuciel – Coping with English as a secondary school subject: Results of an empirical research – p. 116
3. Jacek Rysiewicz – A study on the prediction of succes in the learning of English as SL – p. 133
4. Danuta Wiśniewska – Reflective EFL learning: A study on students’ willingness and ability to reflect – p. 157

Learner strategies and competence
1. Zofia Golebiowski – What organising strategies do academic writers use? A Polish-English study – p. 171
2. Yazeed Hammouri – Lexical strategies in Arabic-Italian interlanguage – p. 183
3. Maria Jodłowiec, Ewa Willim – Language competence of English teacher training college graduates – p. 204
4. Marzena Wysocka – To be afraid or not to be afreid of fossilization? On fossilophobia among FL learners – p. 222

Phonological subsystem
1. Arkadiusz Rojczyk – English phonetic vowel shortening and lengthening as perceptually active for the Poles – p. 27
2. Christian Uffmann – Shifting standards: The fall of RP and its implications for teaching pronunciation – p. 250
3. Ewa Waniek-Klimczak – Success in non-native speech productions: A parametric phonetic approach – p. 269
4. Monika Zięba-Plebankiewicz – Prosodic structure in the acquisition of English – p. 292

Lexical subsystem
1. Anna Cieślicka – The role of suppression in L2 idiom processing: Exploring the effect of context – p. 303
2. Marika Kjellén Simes – English as instruction medium – does it have an effect of learners’ vocabulary? – p. 323
3. Joanna Rokita = How much lexis can very young learners acquire in early L2 instruction? – p. 333