Zestaw diagnostyczny do samochodów: Ford, Mazda, Jagura, Land / Range Rover, Ford VCM IDS Mazda VCM IDS Jaguar / Land Rover VCM JLR IDS SSD w zestawie wraz z głowicą i przewodami kalkulator kodów PATS IN Code / Out Code
Interfejs VCM Rotunda Ford, Mazda, Jagura, Land/Range Rover IDS -
Urządzenie diagnostyczne do kompleksowej diagnostyki aut grupy Ford Motor Company. Za pomocą tego sprzętu możesz zrobić wszystko to co autoryzowany serwis. Urządzenie pozwala wykonać kompletną diagnostykę wszystkich aut Ford od roku 2000, Mazda od 2004r. oraz Jaguar i Land/Range Rover od roku 2005. W tym także auta produkowane na rynek amerykański jak Lincoln i Mercury.
( Wspólpracuje z wszystkimi wersjami oprogramowania) Diagnostykę wykonuje się za pośrednictwem złącza OBD-II DLC16
Interfejs VCM Rotunda w połączeniu z wchodzącym w skład zestawu kalkulatorem kodów PATS jest profesjonalnym narzędziem diagnostycznym, pozwalającym diagnozować na poziomie serwisowym ASO wszystkie Fordy, Mazdy, Jaguary i Land oraz Range Rover. Jedną z wielu możliwości m.in. takich jak programowanie, kodowanie, adaptacje, kasowanie błędów jest także WYPALANIE Filtrów DPF/FAP i ustawianie ilości dodatków np. EOLYS DPX42, EOLYS 176, EOLYS POWER FLEX, INFINEUM, obsługa systemów TPMS, Start STOP, itp.
Przy pomocy tego interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
-
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
-
adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, )
-
kodować piloty.
W przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest: - odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC) - odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC) - kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL) - możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy - diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki - dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, - prędkość obrotowa silnika (RPM) - obciążenie (Calculated Load Value) - temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature) - status układu paliwowego (Fuel System Status) - prędkość pojazdu (Vehicle Speed) - krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim) - długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim) - podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure) - kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance) - temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature) - przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate) - położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position) - wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims) - ciśnienie paliwa (Fuel Pressure) - sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym. - pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia
Ponadto w przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest odczytanie kodów błędów, wykasowanie oraz ich, diagnoza. Diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice, zawory elektromagnetyczne, czujniki. Korekcja niektórych wartości w pamięci sterownika np. dawki paliwa do rozruchu lub podniesienie obrotów biegu jałowego w przypadku wibracji lub nierównomiernej pracy. Dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez sterownik ECU na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym. Interfejs ma możliwości identyczne jak urządzenie w autoryzowanym serwisie jego możliwości są wiele bardziej rozbudowane niż w przypadku testerów uniwersalnych typu KTS, X431 czy Texa.
Zastosowanie:
Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzieki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
-
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, synchronizacje rozrządu PD, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
-
adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, dawkę wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, sprawdzenie ciśnienie doładowania, sprawności regulacji doładowania VTG, możliwość oceny stanu technicznego turbiny, silnika, pompy wtryskowej na podstawie otrzymanych danych(logi).
-
kodować piloty, kluczyki
Możliwości:
- kodowanie kluczyków - kodowanie komputera BSI - odczytywanie danych bieżących (prędkość obrotowa silnika, przepływomierzy itp. - programowanie wtryskiwaczy - aktywacja radia (np. po wymianie lub naprawie) - odczyt wszystkich przechowywanych kodów błędów z pełnym opisem - kasowanie kodów błędów - Auto-Scan (pełne skanowanie całej elektryki) - testowanie podzespołów (pompy paliwa, centralnego zamka, ABS, czujników, elektrozaworów itp.) - programowanie świateł w tryb skandynawski - sprawdzenie i kodowanie czujników powietrza w kołach - włączenie / wyłączenie składania lusterek - kodowanie immobilajzera - kodowanie poduszek powietrznych - sprawdzenie stopnia zużycia filtra cząstek stałych (FAP) - testowanie panelu sterującego i gałek przy kierownicy - testowanie silników krokowych w nagrzewnicy, czujników, wskaźników na desce rozdzielczej itd. itd.
W skład sprzedawanego zestawu wchodzi: -Interfejs VCM Rotunda - IDS dla Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover wraz z kompletem przewodów. -kalkulator kodów PATS -Pisemna Gwarancja, Faktura VAT Pomoc techniczna przy instalacji i konfiguracji!!! Każdy nasz klient może skorzystać z bezpłatnej pomocy technicznej telefonicznie lub poprzez aplikację TeamViewer gdzie nasi technicy mogą zdalnie zainstalować i skonfigurować oprogramowanie na komputerze klienta. |