Witamy na aukcji Auto Hobby
FORD TRANSIT FT 150 FURGON
Rok produkcji – 1966
Producent: FORD WERKE AG KÖLN NIEMCY
Układ napędowy
Silnik górnozaworowy z zapłonem iskrowym czterosuwowy widlasty czterocylindrowy V4 w układzie pionowym, ustawiony w osi pojazdu z przodu.
Pojemność skokowa: 1699cm3, moc silnika: 44 KW
Układ zasilania: wolnossący
Układ chłodzenia: cieczą, obieg wymuszony
Skrzynia biegów sterowana manualnie – czterobiegowa
Most tylny: przekładnia główna stożkowa z mechanizmem różnicowym
Układ jezdny
Układ kierowniczy: przekładnia ślimakowa o przełożeniu 16,5:1
Układ hamulcowy bębnowy sterowany hydraulicznie. Hamulce bębnowe na przedniej i tylnej osi. Hamulec awaryjny i postojowy bębnowy działający na koła tylne
Przednie zawieszenie zależne: oś sztywna, resory piórowe, tylne: most napędowy sztywny, resory piórowe Instalacja elektryczna: 12V
Rozmiar ogumienia: 185R14
Wymiary: długość - 5175mm, szerokość -2060mm, wysokość: 2128mm; masa własna: 1600kg
Historia modelu:
Ford Transit był produkowany od 1965 roku. Był dostępny w różnych typach nadwozi, od dostawczego aż po 17-miejscowego osobowego busa. Od początku produkcji sprzedano ponad 5 milionów egzemplarzy. Przez ponad 40 lat był najlepiej sprzedającym się lekkim samochodem dostawczym w Europie.
Pierwszy Ford Transit (w Anglii oznaczony MK I) zjechał z taśmy montażowej fabryki w Langley 9 sierpnia 1965 r. Był on następcą produkowanego od 1953 r. modelu Ford Taunus. Ford Transit był na owe czasy bardzo bagato wyposażony. Zastosowano w nim również wiele nowinek technicznych, takich jak: tablica przyrządów kierowcy z płytką drukowaną, blokada kolumny kierowniczy, boczne drzwi załadunkowe i punkty mocowania pasów bezpieczeństwa. Wkrótce po premierze pojawiły się dalsze innowacje – tym razem były to reflektory halogenowe, opony bezdętkowe oraz lekkie resory jedno- lub dwupiórowe, w miejsce stosowanych dotąd znacznie cięższych konwencjonalnych resorów wielopiórowych. Pierwszy Ford Transit był napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1,7 lub 2,0 litry. Pierwszym silnikiem wysokoprężnym stosowanym w pojazdach od 1968 r. była jednostka Perkins 4/99.
Wszechstronność i niezawodność pojazdów tego modelu znalazła uznanie w policji, pogotowiu ratunkowym, straży pożarnej, drogowej pomocy technicznej.
Prezentowany egzemplarz został wyposażony do roli pojazdu strażackiego przez firmę Heines – Wuppertal Gruiten b. Dusseldorf. Od początku eksploatacji pojazd był użytkowany jako strażacki na lotnisku w Wuppertal.
Pojazd odrestaurowany na przełomie lat 2011/2012 przez obecnego właściciela - Auto Hobby.
Więcej zdjec na: http://www.autohobby.com.pl/aktualnosci
tel. 600[zasłonięte]244