INSTRUKCJA FORD TRANSIT
Autor Praca zbiorowa, Wacław Sobolewski ISBN 83-[zasłonięte]-1300-0 Liczba stron 164 Oprawa miękka Format A4 Rok wydania 2/2006 Język polski
FORD TRANSIT DIESEL (wydanie 2) Samochody produkowane od 1986 do 2000 roku Książka serwisowa i instrukcja obsługi samochodu Ford Transit
Fachowy poradnik dla posiadaczy i użytkowników samochodów Ford Transit, produkowanych od listopada 1985 roku, w wersjach furgon (Van, Kombi, Kombi Van) i mikrobus, w wersji skrzyniowej oraz podwozia z kabiną do indywidualnej zabudowy. Samochody wyposażone w mechaniczne skrzynki przekładniowe oraz w czterocylindrowe silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,5 dm3: niedoładowane o mocy 52 kW (70 KM) typu 4AB, 4CA, 4BC, 4CC, 4FA, 4FB, 4FC; niedoładowane o mocy 56 kW (76 KM) typu 4HB i o mocy 59 kW (80 KM) typu 4DA; turbodoładowane o mocy 63 kW (85KM) typu 4GA, 4GB, 4GC oraz o mocy 74 kW (100 KM) typu 4EA i 4EB.
Szczegółowe dane techniczne i regulacyjne, zasady obsługi technicznej i niezbędne materiały eksploatacyjne. Opis demontażu, naprawy i montażu poszczególnych części, mechanizmów i zespołów oraz schematy instalacji elektrycznej.
Spis treści:
1. FORD TRANSIT. SILNIK 1.1. Charakterystyka techniczna 7 1.2. Obsługa i naprawa 15 1.2.1. Identyfikacja silnika 15 1.2.2. Wymontowanie i zamontowanie silnika 15 1.2.3. Głowica 16 1.2.4. Kadłub 20 1.2.5. Układ tłokowo-korbowy 21 1.2.6. Układ rozrządu 26 1.2.7. Układ smarowania 32 1.2.8. Układ chłodzenia 35 1.2.9. Układ wtrysku paliwa 36
2. FORD TRANSIT. SPRZĘGŁO 2.1. Charakterystyka techniczna 40 2.2. Obsługa i naprawa 40
3. FORD TRANSIT. SKRZYNKA BIEGÓW 3.1. Skrzynki biegów typu M 26 oraz G 43 3.1.1. Charakterystyka techniczna 43 3.1.2. Obsługa i naprawa 43 3.2. Multiplikator 48 3.2.1. Charakterystyka techniczna 48 3.2.2. Obsługa i naprawa 51 3.3. Skrzynki biegów typu M 27 oraz N 55 3.3.1. Charakterystyka techniczna 55 3.3.2. Obsługa i naprawa 56
nformacje poszerzone (nie tylko do samochodów marki Ford) na temat skrzynki biegów, wałów, półosi napędowych i sprzęgła znajdziesz tutaj
4. FORD TRANSIT. TYLNY MOST 4.1. Tylny most typu H 34 61 4.1.1. Charakterystyka techniczna 61 4.1.2. Obsługa i naprawa 62 4.2. Tylny most typu G 51A oraz G 53 67 4.2.1. Charakterystyka techniczna 67 4.2.2. Obsługa i naprawa 68
5. FORD TRANSIT. ZAWIESZENIE PRZEDNIE NIEZALEŻNE 5.1. Charakterystyka techniczna 72 5.2. Obsługa i naprawa 73
6. FORD TRANSIT. SZTYWNA OŚ PRZEDNIA 6.1. Charakterystyka techniczna 77 6.2. Obsługa i naprawa 77
7. FORD TRANSIT. RESOROWANIE 7.1. Sprężyny przedniego zawieszenia niezależnego 81 7.2. Resory sztywnej osi przedniej 81 7.3. Resory osi tylnej 81
8. FORD TRANSIT. UKŁAD KIEROWNICZY 8.1. Układ kierowniczy z przekładnią zębatkową 83 8.1.1. Charakterystyka techniczna 83 8.1.2. Obsługa i naprawa 84 8.2. Układ kierowniczy z przekładnią kulkowo-śrubową 85 8.2.1. Charakterystyka techniczna 85 8.2.2. Obsługa i naprawa 86
9. FORD TRANSIT. UKŁAD HAMULCOWY 9.1. Charakterystyka techniczna 89 9.2. Obsługa i naprawa 90 9.2.1. Hamulce przednie 90 9.2.2. Hamulce tylne 93 9.2.3. Hamulec awaryjny 94 9.2.4. Układ uruchamiania hamulców 95
10. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE FORDA TRANSITA 10.1. Charakterystyka techniczna 101 10.2. Obsługa i naprawa 101
11. FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE W MODELACH 1[zasłonięte]987-19 11.1. Silnik 106 11.1.1. Charakterystyka techniczna 106 11.1.2. Obsługa i naprawa 107 11.2. Skrzynka biegów typu MT 75 111 11.2.1. Charakterystyka techniczna 111 11.2.2. Obsługa i naprawa 111
12. FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE W MODELACH 1[zasłonięte]992-19 12.1. Opis modeli 120 12.2. Silnik 120 12.2.1. Charakterystyka techniczna 120 12.2.2. Obsługa i naprawa 129 12.3. Tylny most 129 12.3.1. Charakterystyka techniczna 129 12.3.2. Obsługa i naprawa 130 12.4. Zawieszenie przednie 133 12.4.1. Charakterystyka techniczna 133 12.4.2. Obsługa i naprawa 134 12.5. Układ kierowniczy 135 12.5.1. Charakterystyka techniczna 135 12.5.2. Obsługa i naprawa 135 12.6. Układ hamulcowy 137 12.6.1. Charakterystyka techniczna 137 12.6.2. Obsługa i naprawa 138
13. FORD TRANSIT. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1995 13.1. Opis modeli 141 13.2. Silnik 141 13.2.1. Charakterystyka techniczna 141 13.2.2. Obsługa i naprawa 144
DANE OGÓLNE 154
W latach 1985 do 1991 w wersjach wyposażonych w silnik wysokoprężny stosowano silnik niedoładowany (tzw. wolnossący) w dwóch odmianach (bez recyrkulacji spalin - typu 4AB oraz z recyrkulacją spalin typu 4CA) o mocy 70 KM. W samochodach Ford Transit modeli 1[zasłonięte]986-19 stosowano dwa rodzaje zawieszenia przedniego. Zawieszenie niezależne (typu Mac Person) miały wersje o krótkim rozstawie osi, natomiast zawieszenie zależne (sztywną oś przednią z resorami podłużnymi) - modele Transit o długim rozstawie osi oraz podwozia z kabiną Ford A 0407. W zawieszeniu tylnym zastosowano sztywną oś z podłużnymi resorami pojedynczymi, podwójnymi lub potrójnymi w zależności od rozstawu osi i ładowności…
Książka napraw i obsługi na temat samochodu Ford Transit, produkowanego od listopada 1985 roku - polecamy
|