Bogato ilustrowany, fachowy poradnik dotyczący obsługi i naprawy samochodów Ford Sierra pierwszej generacji (Sierra '83) oraz drugiej generacji (Sierra '87), produkowanych od czerwca 1982 do lutego 1993roku, wyposażonych w silniki: benzynowe czterocylindrowe ośmiozaworowe OHC o pojemności 1,3 dm3 (typu JCT), 1,6 dm3 (typu LCT, LCS, LSD, LSE), 1,8 dm3 (typu REB) oraz 2,0 dm3 (typu NET, NRB), ośmiozaworowe CVH o pojemności 1,8 dm3 (typu R2A), szesnastozaworowe DOHC o pojemności 2,0 dm3 (typu N8A, N9A, N9C), wysokoprężne czterocylindrowe niedoładowane OHC o pojemności 2,3 dm3 (typu YTT, YTR), turbodoładowane OHC o pojemności 1,8 dm3 (typu RFA, RFB, RFL), z mechanicznymi czterobiegowymi (typu A, B i C) i pięciobiegowymi (typu N i MT 75) oraz automatycznymi trzybiegowymi (typu Ford C3) oraz czterobiegowymi (typu Ford A 4 LD), z nadwoziami berlina 5-drzwiowa, sedan 4-drzwiowy, coupe 3-drzwiowe oraz kombi 5-drzwiowe.
Spis treści:
Część I (silniki benzynowe)WIADOMOŚCI WSTĘPNE 9 Opis modeli 9 Identyfikacja samochodu 10 Eksploatacja samochodu 12
1. SILNIK 32 1.1. Charakterystyka techniczna 32 1.2. Obsługa i naprawa 38 1.2.1. Regulacje silnika 38 1.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika 48 1.2.3. Wymontowanie i zamontowanie silnika 52 1.2.4. Naprawa silnika 52
2. SPRZĘGŁO 62 2.1. Charakterystyka techniczna 62 2.2. Obsługa i naprawa 62
3. MECHANICZNA CZTEROBIEGOWA SKRZYNKA BIEGÓW 64 3.1. Charakterystyka techniczna 64 3.2. Obsługa i naprawa 65 3.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki biegów 65 3.2.2. Rozkładanie i składanie skrzynki biegów 66 3.2.3. Rozkładanie i składanie zespołu kół zębatych skrzynki biegów typu A oraz B 68 3.2.4. Rozkładanie i składanie zespołu kół zębatych skrzynki biegów typu C 70
4. MECHANICZNA PIĘCIOBIEGOWA SKRZYNKA BIEGÓW TYPU N 73 4.1. Charakterystyka techniczna 73 4.2. Obsługa i naprawa 74 4.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki biegów 74 4.2.2. Rozkładanie i składanie skrzynki biegów 75 4.2.3. Rozkładanie i składanie zespołu kół zębatych 77
5. AUTOMATYCZNA SKRZYNKA BIEGÓW FORD C 3 79 5.1. Charakterystyka techniczna 79 5.2. Obsługa i naprawa 80
6. WAŁ NAPĘDOWY I TYLNY MOST 88 6.1. Charakterystyka techniczna 88 6.2. Obsługa i naprawa 89 6.2.1. Wał napędowy 89 6.2.2. Tylny most 91 6.2.3. Półosie 94
7. UKŁAD KIEROWNICZY BEZ WSPOMAGANIA 96 7.1. Charakterystyka techniczna 96 7.2. Obsługa i naprawa 96
8. UKŁAD KIEROWNICZY ZE WSPOMAGANIEM 100 8.1. Charakterystyka techniczna 100 8.2. Obsługa i naprawa 100
9. ZAWIESZENIE PRZEDNIE 106 9.1. Charakterystyka techniczna 106 9.2. Obsługa i naprawa 107 9.2.1. Naprawa zawieszenia przedniego 107 9.2.2. Ustawienie kół przednich 109 9.2.3. Piasty kół przednich 109
10. ZAWIESZENIE TYLNE 111 10.1. Charakterystyka techniczna 111 10.2. Obsługa i naprawa 111 10.2.1. Naprawa zawieszenia tylnego 111 10.2.2. Piasty kół tylnych 114
11. UKŁAD HAMULCOWY 115 11.1. Charakterystyka techniczna 115 11.2. Obsługa i naprawa 116 11.2.1. Hamulce przednie 116 11.2.2. Hamulce tylne 118 11.2.3. Układ uruchamiający 120
12. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE 122 12.1. Charakterystyka techniczna 122 12.2. Obsługa i naprawa 124 12.2.1. Alternator 124 12.2.2. Rozrusznik 126 12.2.3. Wycieraczka szyby przedniej, zestaw wskaźników i reflektory 128 12.2.4. Układ ogrzewania i przewietrzania wnętrza 131 12.2.5. Schemat instalacji elektrycznej 133
13. DANE OGÓLNE 134
14. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1984 DO MODELI 1986 139 14.1. Opis ogólny 139 14.2. Silnik 141 14.3. Sprzęgło 150 14.4. Mechaniczna czterobiegowa skrzynka biegów 150 14.5. Mechaniczna pięciobiegowa skrzynka biegów typu N 151 14.6. Automatyczna skrzynka biegów Ford A 4 LD 151 14.6.1. Charakterystyka techniczna 151 14.6.2. Obsługa i naprawa 152 14.6.3. Zmiany w konstrukcji skrzynki automatycznej 155 14.7. Wał napędowy i tylny most 155 14.8. Układ kierowniczy ze wspomaganiem 156 14.9. Zawieszenie przednie 156 14.10. Zawieszenie tylne 157 14.11. Układ hamulcowy 157 14.12. Wyposażenie elektryczne 157 14.13. Dane ogólne 165
15. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1987 DO MODELI 1989 167 15.1. Opis ogólny 167 15.2. Silnik OH C 169 15.3. Silnik CVH 1,8 dm3 170 15.3.1. Charakterystyka techniczna 170 15.3.2. Obsługa i naprawa 174 15.4. Silnik DOHC 179 15.4.1. Charakterystyka techniczna 179 15.4.2. Obsługa i naprawa 184 15.5. Sprzęgło 204 15.6. Mechaniczna pięciobiegowa skrzynka biegów typu N 205 15.7. Mechaniczna pięciobiegowa skrzynka biegów typu MT 75 205 15.7.1. Charakterystyka techniczna 205 15.7.2. Obsługa i naprawa 205 15.8. Automatyczna skrzynka biegów 212 15.9. Zawieszenie przednie 214 15.10. Układ hamulcowy 215 15.10.1.Charakterystykatechniczna 215 15.10.2.0bsługa i naprawa 215 15.11. Wyposażenie elektryczne 223 15.12. Dane ogólne 223
16. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1990 DO LUTEGO 1993 228 16.1. Opis ogólny 228 16.2. Silnik DOHC 229 16.3. Sprzęgło 231 16.4. Wał napędowy i tylny most 231 16.5. Układ kierowniczy ze wspomaganiem 231 16.6. Wyposażenie elektryczne 231 16.7. Dane ogólne 232
Część II (silniki wysokoprężne)WIADOMOŚCI WSTĘPNE 237 Opis modeli 237 Identyfikacja samochodu 237 Eksploatacja samochodu 239
1. SILNIK 258 1.1. Charakterystyka techniczna 258 1.2. Obsługa i naprawa 262 1.2.1. Regulacje silnika 262 1.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika 267 1.2.3. Wymontowanie i zamontowanie silnika 269 1.2.4. Rozkładanie, naprawa i składanie silnika 270 1.2.5. Układ smarowania 275 1.2.6. Układ chłodzenia 276
2. SPRZĘGŁO 278 2.1. Charakterystyka techniczna 278 2.2. Obsługa i naprawa 278
3. MECHANICZNA PIĘCIOBIEGOWA SKRZYNKA BIEGÓW TYPU N 280 3.1. Charakterystyka techniczna 280 3.2. Obsługa i naprawa 281 3.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki biegów 281 3.2.2. Rozkładanie i składanie skrzynki biegów 282 3.2.3. Rozkładanie i składanie zespołu kół zębatych 284
4. WAŁ NAPĘDOWY I TYLNY MOST 287 4.1. Charakterystyka techniczna 287 4.2. Obsługa i naprawa 288 4.2.1. Wał napędowy 288 4.2.2. Tylny most 289 4.2.3. Półosie 293
5. UKŁAD KIEROWNICZY 294 5.1. Charakterystyka techniczna 294 5.2. Obsługa i naprawa 295
6. ZAWIESZENIE PRZEDNIE 299 6.1. Charakterystyka techniczna 299 6.2. Obsługa i naprawa 300 6.2.1. Naprawa zawieszenia przedniego 300 6.2.2. Ustawienie kół przednich 303 6.2.3. Piasty kół przednich 303
7. ZAWIESZENIE TYLNE 305 7.1. Charakterystyka techniczna 305 7.2. Obsługa i naprawa 305 7.2.1. Naprawa zawieszenia tylnego 305 7.2.2. Piasty kół tylnych 308
8. UKŁAD HAMULCOWY 310 8.1. Charakterystyka techniczna 310 8.2. Obsługa i naprawa 311 8.2.1. Hamulce przednie 311 8.2.2. Hamulce tylne 313 8.2.3. Układ uruchamiający 316 8.2.4. Układ przeciwblokujący 317
9. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE 321 9.1. Charakterystyka techniczna 321 9.2. Obsługa i naprawa 323 9.2.1 . Alternator 323 9.2.2. Rozrusznik 325 9.2.3. Wycieraczka szyby przedniej, zestaw wskaźników i reflektory 325 9.2.4. Układ ogrzewania i przewietrzania wnętrza 328 9.2.5. Schemat instalacji elektrycznej 329
10. DANE OGÓLNE 350
11. PODSTAWOWE PRZYRZĄDY SPECJALNE 353
12. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1988 DO LUTEGO 1993 354 12.1. Opis ogólny 354 12.2. Silnik 2,3 dm3 355 12.3. Silnik 1,8 dm3 355 12.3.1. Charakterystyka techniczna 355 12.3.2. Obsługa i naprawa 359 12.4. Sprzęgło 377 12.5. Mechaniczna skrzynka biegów typu MT 75 377 12.5.1. Charakterystyka techniczna 377 12.5.2. Obsługa i naprawa 378 12.6. Wał napędowy i tylny most 386 12.7. Układ kierowniczy 387 12.8. Zawieszenie przednie 387 12.9. Układ hamulcowy 388 12.10. Wyposażenie elektryczne 388 12.11. Dane ogólne 390
SKOROWIDZ RZECZOWY 391
|