Ford Sierra
oszczędzasz
20%
Cena dla Ciebie 50,40 zł
oszczędzasz
12,60 zł
Bogato ilustrowany, fachowy poradnik dotyczący obsługi i naprawy samochodów Ford Sierra pierwszej generacji (Sierra '83) oraz drugiej generacji (Sierra '87), produkowanych od czerwca 1982 do lutego 1993roku, wyposażonych w silniki: benzynowe czterocylindrowe ośmiozaworowe OHC o pojemności 1,3 dm3 (typu JCT), 1,6 dm3 (typu LCT, LCS, LSD, LSE), 1,8 dm3 (typu REB) oraz 2,0 dm3 (typu NET, NRB), ośmiozaworowe CVH o pojemności 1,8 dm3 (typu R2A), szesnastozaworowe DOHC o pojemności 2,0 dm3 (typu N8A, N9A, N9C), wysokoprężne czterocylindrowe niedoładowane OHC o pojemności 2,3 dm3 (typu YTT, YTR), turbodoładowane OHC o pojemności 1,8 dm3 (typu RFA, RFB, RFL), z mechanicznymi czterobiegowymi (typu A, B i C) i pięciobiegowymi (typu N i MT 75) oraz automatycznymi trzybiegowymi (typu Ford C3) oraz czterobiegowymi (typu Ford A 4 LD), z nadwoziami berlina 5-drzwiowa, sedan 4-drzwiowy, coupe 3-drzwiowe oraz kombi 5-drzwiowe.
Spis treści
Część I (silniki benzynowe)
WIADOMOŚCI WSTĘPNE
Opis modeli
Identyfikacja samochodu
Eksploatacja samochodu
1. SILNIK
1.1. Charakterystyka techniczna
1.2. Obsługa i naprawa
1.2.1. Regulacje silnika
1.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika
1.2.3. Wymontowanie i zamontowanie silnika
1.2.4. Naprawa silnika
2. SPRZĘGŁO
2.1. Charakterystyka techniczna
2.2. Obsługa i naprawa
3. MECHANICZNA CZTEROBIEGOWA SKRZYNKA BIEGÓW
3.1. Charakterystyka techniczna
3.2. Obsługa i naprawa
3.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki biegów
3.2.2. Rozkładanie i składanie skrzynki biegów
3.2.3. Rozkładanie i składanie zespołu kół zębatych skrzynki
biegów typu A oraz B
3.2.4. Rozkładanie i składanie zespołu kół zębatych skrzynki
biegów typu C
4. MECHANICZNA PIĘCIOBIEGOWA SKRZYNKA BIEGÓW TYPU N
4.1. Charakterystyka techniczna
4.2. Obsługa i naprawa
4.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki biegów
4.2.2. Rozkładanie i składanie skrzynki biegów
4.2.3. Rozkładanie i składanie zespołu kół zębatych
5. AUTOMATYCZNA SKRZYNKA BIEGÓW FORD C 3
5.1. Charakterystyka techniczna
5.2. Obsługa i naprawa
6. WAŁ NAPĘDOWY I TYLNY MOST
6.1. Charakterystyka techniczna
6.2. Obsługa i naprawa
6.2.1. Wał napędowy
6.2.2. Tylny most
6.2.3. Półosie
7. UKŁAD KIEROWNICZY BEZ WSPOMAGANIA
7.1. Charakterystyka techniczna
7.2. Obsługa i naprawa
8. UKŁAD KIEROWNICZY ZE WSPOMAGANIEM
8.1. Charakterystyka techniczna
8.2. Obsługa i naprawa
9. ZAWIESZENIE PRZEDNIE
9.1. Charakterystyka techniczna
9.2. Obsługa i naprawa
9.2.1. Naprawa zawieszenia przedniego
9.2.2. Ustawienie kół przednich
9.2.3. Piasty kół przednich
10. ZAWIESZENIE TYLNE
10.1. Charakterystyka techniczna
10.2. Obsługa i naprawa
10.2.1. Naprawa zawieszenia tylnego
10.2.2. Piasty kół tylnych
11. UKŁAD HAMULCOWY
11.1. Charakterystyka techniczna
11.2. Obsługa i naprawa
11.2.1. Hamulce przednie
11.2.2. Hamulce tylne
11.2.3. Układ uruchamiający
12. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
12.1. Charakterystyka techniczna
12.2. Obsługa i naprawa
12.2.1. Alternator
12.2.2. Rozrusznik
12.2.3. Wycieraczka szyby przedniej, zestaw wskaźników i reflektory
12.2.4. Układ ogrzewania i przewietrzania wnętrza
12.2.5. Schemat instalacji elektrycznej
13. DANE OGÓLNE
14. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 4 DO MODELI6
14.1. Opis ogólny
14.2. Silnik
14.3. Sprzęgło
14.4. Mechaniczna czterobiegowa skrzynka biegów
14.5. Mechaniczna pięciobiegowa skrzynka biegów typu N
14.6. Automatyczna skrzynka biegów Ford A 4 LD
14.6.1. Charakterystyka techniczna
14.6.2. Obsługa i naprawa
14.6.3. Zmiany w konstrukcji skrzynki automatycznej
14.7. Wał napędowy i tylny most
14.8. Układ kierowniczy ze wspomaganiem
14.9. Zawieszenie przednie
14.10. Zawieszenie tylne
14.11. Układ hamulcowy
14.12. Wyposażenie elektryczne
14.13. Dane ogólne
15. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI7 DO MODELI9
15.1. Opis ogólny
15.2. Silnik OH C
15.3. Silnik CVH 1,8 dm3
15.3.1. Charakterystyka techniczna
15.3.2. Obsługa i naprawa
15.4. Silnik DOHC
15.4.1. Charakterystyka techniczna
15.4.2. Obsługa i naprawa
15.5. Sprzęgło
15.6. Mechaniczna pięciobiegowa skrzynka biegów typu N
15.7. Mechaniczna pięciobiegowa skrzynka biegów typu MT
15.7.1. Charakterystyka techniczna
15.7.2. Obsługa i naprawa
15.8. Automatyczna skrzynka biegów
15.9. Zawieszenie przednie
15.10. Układ hamulcowy
15.10.1.Charakterystykatechniczna
15.10.2.0bsługa i naprawa
15.11. Wyposażenie elektryczne
15.12. Dane ogólne
16. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 0 DO LUTEGO
16.1. Opis ogólny
16.2. Silnik DOHC
16.3. Sprzęgło
16.4. Wał napędowy i tylny most
16.5. Układ kierowniczy ze wspomaganiem
16.6. Wyposażenie elektryczne
16.7. Dane ogólne
Część II (silniki wysokoprężne)WIADOMOŚCI WSTĘPNE
Opis modeli
Identyfikacja samochodu
Eksploatacja samochodu
1. SILNIK
1.1. Charakterystyka techniczna
1.2. Obsługa i naprawa
1.2.1. Regulacje silnika
1.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika
1.2.3. Wymontowanie i zamontowanie silnika
1.2.4. Rozkładanie, naprawa i składanie silnika
1.2.5. Układ smarowania
1.2.6. Układ chłodzenia
2. SPRZĘGŁO
2.1. Charakterystyka techniczna
2.2. Obsługa i naprawa
3. MECHANICZNA PIĘCIOBIEGOWA SKRZYNKA BIEGÓW TYPU N
3.1. Charakterystyka techniczna
3.2. Obsługa i naprawa
3.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki biegów
3.2.2. Rozkładanie i składanie skrzynki biegów
3.2.3. Rozkładanie i składanie zespołu kół zębatych
4. WAŁ NAPĘDOWY I TYLNY MOST
4.1. Charakterystyka techniczna
4.2. Obsługa i naprawa
4.2.1. Wał napędowy
4.2.2. Tylny most
4.2.3. Półosie
5. UKŁAD KIEROWNICZY
5.1. Charakterystyka techniczna
5.2. Obsługa i naprawa
6. ZAWIESZENIE PRZEDNIE
6.1. Charakterystyka techniczna
6.2. Obsługa i naprawa
6.2.1. Naprawa zawieszenia przedniego
6.2.2. Ustawienie kół przednich
6.2.3. Piasty kół przednich
7. ZAWIESZENIE TYLNE
7.1. Charakterystyka techniczna
7.2. Obsługa i naprawa
7.2.1. Naprawa zawieszenia tylnego
7.2.2. Piasty kół tylnych
8. UKŁAD HAMULCOWY
8.1. Charakterystyka techniczna
8.2. Obsługa i naprawa
8.2.1. Hamulce przednie
8.2.2. Hamulce tylne
8.2.3. Układ uruchamiający
8.2.4. Układ przeciwblokujący
9. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
9.1. Charakterystyka techniczna
9.2. Obsługa i naprawa
9.2.1 . Alternator
9.2.2. Rozrusznik
9.2.3. Wycieraczka szyby przedniej, zestaw wskaźników
i reflektory
9.2.4. Układ ogrzewania i przewietrzania wnętrza
9.2.5. Schemat instalacji elektrycznej
10. DANE OGÓLNE
11. PODSTAWOWE PRZYRZĄDY SPECJALNE
12. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 8 DO LUTEGO 3
12.1. Opis ogólny
12.2. Silnik 2,3 dm3
12.3. Silnik 1,8 dm3
12.3.1. Charakterystyka techniczna
12.3.2. Obsługa i naprawa
12.4. Sprzęgło
12.5. Mechaniczna skrzynka biegów typu MT
12.5.1. Charakterystyka techniczna
12.5.2. Obsługa i naprawa
12.6. Wał napędowy i tylny most
12.7. Układ kierowniczy
12.8. Zawieszenie przednie
12.9. Układ hamulcowy
12.10. Wyposażenie elektryczne
12.11. Dane ogólne
SKOROWIDZ RZECZOWY