FORD FOCUS MK1 ( wersja na niemiecki rynek ) Rocznik: 1999 - pierwsza rejestracja w 2000r Sprowadzony do Polski w lipcu 2008 z Niemiec od 1 właściciela. Jestem pierwszym i jedynym użytkownikiem w Polsce. Rodzaj paliwa: benzyna Silnik:1.6 16V (105 koni) Spalanie na trasie: 6 L, w mieście:8-9 L Przebieg: 265000 – w ‘98 miał na liczniku 196000- średnio rocznie robiłem 11000 Wersja 5 drzwiowaPrzegląd: 17.05.15 - ubezpieczenie: OC i AC -03.07.14 Kolor: niebieski metalic Z oryginalną niemiecką książką serwisową są dokumenty na : założony dodatkowy autoalarm oraz wymianę amortyzatorów tylnych Wersja ta posiada: - 4 poduszki ( kierowca, pasażer i dwie boczne w fotelach) - auto ma zamontowany hak - sterowanie radiem i CD przy kierownicy ( niestety CD nie obsługuje MP3) - podgrzewane przednie fotele ( fotel kierowcy do naprawy- działało ale przestało/pasażera grzeje) - spryskiwacze reflektorów ( nie działa odkąd kupiłem samochód) - elektryczne przednie szyby - dzielone tylne siedzenia - regulacja kierownicy oraz fotela kierowcy - BRAK KLIMATYZACJI - w samochodzie nigdy nie palono papierosów - Bardzo Dobrze Dodatkowo Zakonserwowane Podwozie ( tak powiedział mechanik podczas przeglądu samochodu gdy go kupowałem) - eksploatowane tylko przez 1 kierowcę ( czasami żonka na zakupy jeździ) - samochód nie potrzebuje wkładu finansowego- wsiadasz i jeździsz - przegląd techniczny przechodzi bez problemów ( nie trzeba dawać łapówek) - nie trzeba wymieniać rozrządu ( wymieniałem go przy 210000, a rozrząd jest na 140000, wiec można hulać bezpiecznie jeszcze ponad 80000 ( 6 lat spokojnego użytkowania). -Płyn do chłodnicy wymieniałem po zakupie , a on jest na 10 lat – zostało jeszcze 4 -Resztę płynów wymieniałem 2 lata temu podczas naprawy sterownika zapłonu – teraz wystarczy tylko dolewać jak jest poniżej minimum ( raz na 2 lata) Co było naprawiane, wymieniane: - klocki hamulcowe -2 lata temu-starczą jeszcze na 2 - nowa linka od ręcznego wymieniona w zeszłym roku ( stąd wiem że tylne tarcze są do powolnej wymiany - w zeszłym roku wymieniłem przednie żarówki i 1 tylną, więc pociągną jeszcze lata - cała nowy wydech – 2 lata temu ( koszt 500zł ) - generator zapłonu – 3 lata temu (koszt 300zł ) + nowe świece i przewody - teraz można śmigać następne 200000 - nowy akumulator bezobsługowy (3 lata temu) – nie ma mrozu by nie odpalił - regeneracja alternatora + nowa pompa do spryskiwaczy – 2 lata temu - przednie prawe koło –luz i przegub – wiadomo polskie drogi i wysokie krawężniki - w kabinie wymieniono przełącznik nawiewów (200zł ) –w zeszłym roku - naprawiono przełącznik wycieraczek Samochód zawsze naprawiany u jednego zaprzyjaźnionego mechanika ( mogę dać namiary). Naprawia ten samochód od 6 lat i zawsze mówił co byłoby dobrze wymienić i to robiliśmy. Do wymiany najwyżej są filtry kabinowe, bo tylko je raz wymieniłem 4 lata temu. ( wymienia się samemu bez problemów ,wystarczy tylko kupić filtr -50zł ). - samochód ma również wymieniony prawy reflektor ( podczas zakupu 6 lat temu nie zauważyłem tego) wygląda jakby był za mgiełką, jednak przeglądy techniczne przechodzi bez zastrzeżeń. Samochód trzeba obejrzeć – bo ma 1 wgniecenie na prawym przodzie, jakieś ryski i zadrapania –ale to normalne Samochód wizualnie wygląda dobrze, jeśli chodzi o silnik – to może ma swoje przepracowane i trzeba mu oleju dolewać ale chodzi idealnie. Zawsze wszystko było naprawiane na bieżąco i nic nie zostawiałem na później. Nadaje się IDEALNIE jako 1 samochód - zawiezie do pracy,szkoły oraz na wakacje . Do samochodu dokładam 2 kpl kół ( NIE OPON – tylko KÓŁ z OPONAMI): zimowe i letnie ( można sobie samemu zmienić i nie trzeba jeździć na wymianę do serwisów ). Opony w stanie dobrym – zimowe kupiłem z samochodem ,natomiast letnie kupiłem nówki + używane felgi stalowe – opony powinny starczyć jeszcze ze spokojem na 3 lata Samochód do obejrzenia w Poznaniu na Dębcu. ( przy przejeździe kolejowym)TEL: 601 [zasłonięte] 196