Autor: Praca zbiorowa
tł. Wacław Sobolewski
format A4, str. 478, rys. 484
Bogato ilustrowany, fachowy poradnik o obsłudze i naprawie samochodów Ford Fiesta modeli 1[zasłonięte]989-19, produkowanych od marca 1989 do października 1996 roku, w wersjach osobowych (kombilimuzyny 3- i 5-drzwiowe) oraz dostawczych, wyposażonych w silniki benzynowe ośmiozaworowe HCS o pojemności 1,1 dm3 (typu GUE i G6A) i 1,3 dm3 (typu JBC i J6B), CVH o pojemności 1,4 dm3 (typu FUF, F6E) i 1,6 dm3 (typu LUH, LJC i LHA) i PTE o pojemności 1,4 dm3 (typu F4A) oraz benzynowe szesnastozaworowe DOHC rodziny ZETA (ZETEC) o pojemności 1,6 dm3 (typu L1G) i 1,8 dm3 (typu RQC), a także wyposażonych w silniki wysokoprężne niedoładowane OHC o pojemności 1,8 dm3 (typu RTC) i turbodoładowane OHC 1,8 dm3 (typu RFE), z mechanicznymi cztero- i pięciobiegowymi oraz automatycznymi skrzynkami przekładniowymi.
W książkach typu sam naprawiam można znaleźć takie dane techniczne jak :
budowa zasada działania silnika,olej silnika,moc silnika,budowa pompy,instalacja elektryczna,zużycie paliwa,wymontowanie alternatora,wymontowanie silnika,instrukcja montażu dantch elementów silnika. Książka zawiera:
Spis treści:
WIADOMOŚCI WSTĘPNE
Opis modeli
Identyfikacja samochodu
Eksploatacja samochodu
1. SI LNIK BENZYNOWY 1.1 dm3
1.1. Charakterystyka techniczna
1.2. Obsługa i naprawa
1.2.1. Regulacje silnika
1.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika
1.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zespołu napędowego
1.2.4. Rozkładanie, naprawa i składanie silnika
1.2.5. Układ smarowania
1.2.6. Układ chłodzenia
2. SILNIKI BENZYNOWE OŚMIOZAWOROWE 1.4 dm3 i 1.6 dm3
2.1. Charakterystyka techniczna
2.2. Obsługa i naprawa
2.2.1. Regulacje i sterowanie silnika
2.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika
2.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zespołu napędowego
2.2.4. Rozkładanie, naprawa i składanie silnika
2.2.5. Układ smarowania
2.2.6. Układ chłodzenia
3. SILNIK WYSOKOPRĘŻNY 1.8 dm3
3.1. Charakterystyka techniczna
3.2. Obsługa i naprawa
3.2.1. Regulacje silnika
3.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika
3.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zespołu napędowego
3.2.4. Rozkładanie, naprawa i składanie silnika
3.2.5. Układ smarowania
3.2.6. Układ chłodzenia
4. SPRZĘGŁO
4.1. Charakterystyka techniczna
4.2. Obsługa i naprawa
4.2.1. Wymiana tarczy sprzęgła lub zespołu oprawy
4.2.2. Wymiana łożyska wyciskowego
4.2.3. Wymontowanie i zamontowanie linki sprzęgła
5. MECHANICZNA SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA CZTEROBIEGOWA
5.1. Charakterystyka techniczna
5.2. Obsługa i naprawa
5.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki przekładniowej
5.2.2. Naprawa skrzynki przekładniowej
5.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów
6. MECHANICZNA SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA PIĘCIOBIEGOWA
6.1 . Charakterystyka techniczna
6.2. Obsługa i naprawa
6.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki przekładniowej
6.2.2. Naprawa skrzynki przekładniowej
6.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów
7. AUTOMATYCZNA SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA
7.1. Charakterystyka techniczna
7.2. Obsługa i naprawa
8. PÓŁOSIE NAPĘDOWE
8.1 . Charakterystyka techniczna
8.2. Obsługa i naprawa
9. UKŁAD KIEROWNICZY
9.1 . Charakterystyka techniczna
9.2. Obsługa i naprawa
9.2.1. Wymontowanie i zamontowanie przekładni kierowniczej
9.2.2. Naprawa przekładni kierowniczej
9.2.3. Wymontowanie i zamontowanie kolumny kierownicy
10. ZAWIESZENIE PRZEDNIE
10.1 . Charakterystyka techniczna
10.2. Obsługa i naprawa
10.2.1. Elementy zawieszenia przedniego
10.2.2. Ustawienie kół przednich
10.2.3. Piasty kół przednich
11. ZAWIESZENIE TYLNE
11.1. Charakterystyka techniczna
11.2. Obsługa i naprawa
11.2.1. Elementy zawieszenia tylnego
11.2.2. Piasty kół tylnych
12. UKŁAD HAMULCOWY
12.1 . Charakterystyka techniczna
12.2. Obsługa i naprawa
12.2.1.Hamulce przednie
12.2.2. Hamulce tylne
12.2.3. Układ uruchamiania hamulców
12.2.4. Układ przeciwblokujący
13. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
13.1. Charakterystyka techniczna
13.2. Obsługa i naprawa
13.2.1. Alternator
13.2.2. Rozrusznik
13.2.3. Wycieraczka szyby przedniej, zestaw wskaźników i reflektory
13.2.4. Tablica rozdzielcza oraz układ ogrzewania i przewietrzania
13.2.5. Schematy instalacji elektrycznej
14. DANE OGÓLNE
15. PODSTAWOWE NARZĘDZIA SPECJALNE
16. SAMOCHODY FORD FIESTA XR2i oraz FIESTA TURBO
16.1. Opis ogólny
16.2. Silnik benzynowy ośmiozaworowy 1,6 dm3
16.2.1. Charakterystyka techniczna
16.2.2. Obsługa i naprawa
16.3. Skrzynka przekładniowa
16.4. Zawieszenie przednie
16.5. Zawieszenie tylne
16.6. Układ hamulcowy
16.7. Dane ogólne
17. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1990 DO MODELI 1993
17.1. Opis ogólny
17.2. Silniki benzynowe 1,1 dm3 i 1,3 dm3
17.3. Silniki benzynowe ośmiozaworowe 1,4 dm3 i 1,6 dm3
17.4. Turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,8 dm3
17.4.1. Charakterystyka techniczna
17.4.2.0bsługainaprawa
17.5. Silnik benzynowy szesnastozaworowy 1,8 dm3
17.5.1. Charakterystyka techniczna
17.5.2.Obsługa i naprawa
17.6. Sprzęgło
17.7. Mechaniczne skrzynki przekładniowe czterobiegowa i pięciobiegowa
17.8. Mechaniczna skrzynka przekładniowa MTX 75
17.8.1. Charakterystyka techniczna
17.8.2. Obsługa i naprawa
17.9. Półosie napędowe
17.10. Układ kierowniczy
17.11. Zawieszenie przednie
17.12. Zawieszenie tylne
17.13. Układ hamulcowy
17.14. Wyposażenie elektryczne
17.15. Dane ogólne
18. ZMIANY KONSTRUKCYJNE OD MODELI 1993 DO MODELI 1996
18.1. Opis ogólny
18.2. Silniki benzynowe 1,1 dm3 i 1,3 dm3
18.3. Silniki benzynowe ośmiozaworowe 1,4 dm3 i 1,6 dm3
18.3.1. Zmiany w starszych wersjach silnik6w
18.3.2. Silnik benzynowy ośmiozaworowy 1,4 PTE
18.4. Silnik wysokoprężny 1,8 dm3
18.5. Silniki benzynowe szesnastozaworowe 1,6 dm3 i 1,8 dm3
18.6. Sprzęgło
18.7. Mechaniczne skrzynki przekładniowe czterobiegowa i pięciobiegowa
18.8. Półosie napędowe
18.9. Układ kierowniczy
18.10. Zawieszenie przednie
18.11. Wyposażenie elektryczne
18.12. Dane ogó1ne