Witam, nadszedł czas rozstania z moim Fordem Explorerem w wyjątkowej wersji sport trac.
Auto mam 2 lata jest bardzo rzadkie.
Explorer Sport Trac to auto które w latach 2[zasłonięte]002-20 było hitem sprzedażowym w USA. Łączyło ze sobą właściwości auta ciężarowego z wygodnym SUV'em. Posiada bardzo bogate wyposarzenie i proporcje zapewniające komfortową podróż w 5 osób paka ma wymiar 150 czer. 132 dł. co sprawia że na tylnym rzędzie siedzi się bardzo wygodnie nawet osobom wysokim.
Wyposarzenie: klimatyzacja, 2 strefy ogrzewania pasażerowie mają swoje pokrętła, mocowanie fotelika. tempomat, komputer, kompas, skórzana tapicerka, napęd 4x4 ABS i dużo miejsc na kubki do coca-coli.
Silnik to 4.0 SOHC 214 koni mechanicznych z maksymalnym momentem obrotowym przy 2800 obr/min
Samochód zbiera się jak osobówka nawet na kołach 285x55 r18 z pod świateł będziesz pierwszy za Tobą dym, długo długo nic a potem inni, w zimie nie do zatrzymania.
Ładowność 650 kg hak 2.5 tony
Instalacja LPG została przeze mnie całkowicie zmieniona po starej został tylko reduktor BRC, reszta to sterownik ZenitProOBD, wtryski hana
Spalanie gazu to 18-20L co sprawia że koszt 100 km nie przekracza 50 pln brutto
Samochód ten został zbudowany na bazie Explorera II-generacji zamieszczonego na zdjęciu 5-tym, rożni się od niego konstrukcją kolektora dolotowego co dało mu dodatkowo 10hp więcej w stosunku do II-ki, większość części pochodzi z EX II generacji które są generalnie tanie.
Z auta zostały usunięte przednie katalizatory, zmienione został zaciski hamulcowe na te od poprzedniego modelu, gdyż nowsze były nieudane i zastosowane w nich ebonitowe tłoczki miały tendencje do zapiekania się i zabijania tarcz hamulcowych.
Całe zawieszenie i układ kierowniczy to Explorer II 4.0 sohc.
Jeśli chodzi o części wszystko co kupiłem przez ostatnie 2 lata jest dostępne na Polskim rynku.
Zajmuję się handlem częściami do tych aut więc często zakładam sobie ciekawsze kąski.
Co jest zrobione: nowy sterownik napędu 4x4, wymieniona chłodnica na bardziej wydajną z EXII, termostat z obudową z EXII, Instalacja LPG 2-letnia zbiornik w kole też nowy, założone podesty. Z zewnątrz kangur, i tylna klapa z ryflowanego aluminiom zrobiona na zamówienie w Płocku sam taki pakiet to ok 9 tyś. założona jest skrzynia automatyczna z datą produkcji 2005 r. pracuje płynnie nie szarpie olej z filtrami w skrzyni wymieniem co 10 tyś km...
W lutym tego roku zabrałem się za silnik koszt ok 6 tyś.
-wymiana kompletnego rozrządu
-wymiana uszczelek pod głowicami + planowanie
- nowe śruby na głowicach
- nowe wszystkie uszczelki : na kolektorach, na wale, górna dolna olejowa
- świece przewody filtry
Jakiś czas temu niestety uszkodził się ślizg przedniej kasety na rozrządzie, sądzę że jest to wina wadliwego łańcucha "a taki piękny był amerykansky...." łańcuch terkocze raz głośniej raz ciszej auto jeździ silnik pracuje ogólnie latam w koło domu i się tym nie przejmuje.
Koszt naprawy wg uznania i zasobności portfela można wymienić silnik można wymienić ślizg i łańcuch można jeździć dopóki się nie rozleci koszt kompletnego gołego silnika to ok 1800 pln oczywiście z II-ki wstępnie sprowadziłem sobie taki silnik, ale też kupiłem innego Explorera III generacji również uszkodzonego i nad nim się teraz skupię. Jak skończę wszystkie naprawy przed terminem to może nawet zrobie silnik jak się nie sprzeda.
Po za tym auto wymaga drobnych poprawek lakierniczych nie ma rdzy raczej ślady po "miszczach parkowania."
Skóra na fotelach pęknięta w 2 miejscach.
Opony raczej do wymiany.
Samochód ma wbity VAT jako ciężarowy więc odlicza się paliwo i części.
Zakup będzie kosztem więc od ceny brutto odliczasz 23% VAT i 19% podatku.
Samochód nie jeździł w terenie, nie był topiony w jeziorze, nie spad w Wielki Kanion do takich zabaw mam innego Explorera a z reszty wyrosłem.
Pozdrawiam,
Łukasz + 691 [zasłonięte] 967