Ford Explorer XLT
rocznik 2003
przebieg 154 434 mil (w ciągłej eksploatacji)
pochodzenie: IL, USA
silnik 4.0 L V6 201 KM
instalacja gazowa
VIN 1FMZU73K13ZB54360
bezwypadkowy
7 miejsc (trzy rzędy siedzeń)
Opony całoroczne Goodrich All Terain (2011)
automatyczna skrzynia biegów
ABS + automatyczne dołączanie 4x4 w czasie poślizgu
4x4 (4WD) w pełni sprawny układ napędowy z reduktorem załączanym elektronicznie
czujnik parkowania
2x airbag
Szyberdach elektryczny
Klimatyzacja
elektryczne szyby (wszystkie)
elektryczne lusterka
klapa tylna dzielona (otwierana także sama szyba)
radio CD z modułem MP3/Iphone
przednie i tylne światła przeciwmgłowe
hak holowniczy
światła dzienne Philips
stan bardzo dobry
generalne czyszczenie wnętrza z praniem i odkażaniem kwiecień 2014
ubezpieczenie: 03/2015
przegląd: 07/2014
Samochód jest w ciągłej eksploatacji. Kupiłem go w 2010 r. od pośrednika, który sprowadził go do Polski.
W czasie eksploatacji doinwestowany łącznie na 20.000 zł. Posiadam raport Car Fax potwierdzający historię samochodu w USA oraz własną książkę serwisową, która prowadziłem od początku użytkowania. Na większość napraw i ulepszeń posiadam rachunki lub inne potwierdzenia.
Samochód na bieżąco serwisowany, ostatnio (luty-kwiecień 2014) wymieniona znaczna ilość elementów zawieszenia, sprawdzona zbieżność (odchylenia na poziomie jedynie kilku sekund), klocki hamulcowe przód i tył.
Samochód nie miał żadnych stłuczek ani wypadków.
Malowana była maska, ponieważ założony na niej deflektor kamieni spowodował zbieranie się wody u brzegu i odpadanie lakieru. Posiadam zdjęcia.
Samochód nie posiada żadnych ukrytych wad. Jest na bieżąco używany i bardzo troskliwie konserwowany. Cała historia usterek jaka mu się zdarzyła jest opisana wraz z datą, kosztem i miejscem naprawy. Od 2010 do 2013 roku prowadziłem ewidencję przebiegu (tankowań), potem już nie była dla mnie konieczna, więc zaniechałem.
Auto nie jeździło w terenie wyczynowo, ale też były mu stawiane różne wyzwania w bieżącej eksploatacji (trudne podjazdy, krawężniki itp.).
Wymieniany olej w skrzyni biegów.
Z samochodem przekazuję cały segregator dokumentów, jaki mam. Mam oryginalne materiały od dealera w USA.
Oczywiście samochód posiada wady i dlatego krótki ich zbiór poniżej:
według serwisu, w którym od dłuższego czasu serwisuję samochód, katalizator jest już słabej jakości co powoduje czasami zapalenie kontrolki CHECK ENGINE;
w toku eksploatacji zużył się alternator, został wymieniony na alternator z policyjnej wersji Explorera, która czasami podaje błąd do komputera – działanie jest prawidłowe, chodzi o niezgodność w komunikacji;
drobne defekty lakieru
rozpoczynający się luz w przekładni kierowniczej
przy jednym z precyzyjnych parkowań w mieście maszt znaku drogowego najechał na podest w samochodzie (nie odwrotnie ;-) powodując wgłębienie,
tylne tuleje wkrótce do wymiany
Samochód jest do obejrzenia w każdej chwili w Krakowie, jeśli chodzi o inne miejsca w Polsce, to podróżuję całkiem często zazwyczaj do Warszawy, Katowic i Poznania, czasami Gdańska, trzeba się tylko wcześniej omówić.
Telefon kontaktowy: 502-[zasłonięte] -430