O firmie Sprzedażą książek zajmujemy się już od wielu lat. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, rozpoczynamy sprzedaż w serwisie aukcyjnym Allegro! Nasza księgarnia proponuje Państwu książki techniczne z każdej branży oraz nowości wydawnicze z każdej dziedziny w dobrych cenach!! Do każdej książki wystawiamy paragon, a na życzenie faktury VAT. Podstawą reklamacji jest paragon lub faktura zakupu.
Płatności Przyjmujemy wpłaty przelewem na konto
Przesyłka Realizujemy przesyłki w dniu zaksięgowania wpłaty na naszym koncie. Wysyłamy za granicę.
Kontakt
Napisz do nas email
Skype
Gadu-Gadu
|
Ford Escort i Orion od modeli 1991,
wyd. 5
Wydawnictwa Komunikacji i Łączności ISBN: 83-[zasłonięte]-1439-2 ISBN 2: 978-83-[zasłonięte]-1439-8 format: A4
Samochody produkowane od sierpnia 1990 do 2000 roku w wersjach limuzyny 3-, 4- i 5-drzwiowej, 5-drzwiowego kombi, 3-drzwiowego kabrioletu, furgonu (Van), wyposażone w silniki: benzynowe ośmiozaworowe OHV rodziny HCS o pojemności 1,3 dm3 (typu JBD, JBE, J6A),
benzynowe ośmiozaworowe OHC rodziny CVH o pojemności 1,4 dm3 (typu FUH, F6F, F6G, F4B), 1,6 dm3 (typu LUK, LUJ, LJE, LJF),
benzynowe szesnastozaworowe DOHC rodziny ZETA (ZETEC) o pojemności 1,6 dm3 (typu L1E) i 1,8 dm3 (typu RDA, RQB, RKC)
oraz wysokoprężne ośmiozaworowe niedoładowane OHC o pojemności 1,8 dm3 (typu RTE, RTF) i ośmiozaworowe turbodoładowane z chłodzeniem powietrza doładowanego OHC o pojemności 1,8 dm3 (typu RFD, RFK), z mechanicznymi cztero- i pięciobiegowymi oraz automatycznymi bezstopniowymi (CTX) skrzynkami przekładniowymi.
SPIS TREŚCI WIADOMOŚCI WSTĘPNE 9 Opis modeli 9 Identyfikacja samochodu 9 Eksploatacja samochodu 10 1. SILNIKI BENZYNOWE OŚMIOZAWOROWE 1,4 dm3 i 1,6 dm3 35 1.1. Charakterystyka techniczna 35 1.2. Obsługa i naprawa 44 1.2.1. Regulacje i sterowanie silnika 44 1.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika 62 1.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zespołu napędowego 68 1.2.4. Rozkładanie, naprawa i składanie silnika 70 1.2.5. Układ smarowania 75 1.2.6. Układ chłodzenia 77 2. SILNIKI BENZYNOWE SZESNASTOZAWOROWE 1,6 dm3 i 1,8 dm3 80 2.1. Charakterystyka techniczna 80 2.2. Obsługa i naprawa 85 2.2.1. Regulacje i sterowanie silnika 85 2.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika 97 2.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zespołu napędowego 102 2.2.4. Naprawa silnika 104 2.2.5. Układ smarowania 108 2.2.6. Układ chłodzenia 109 3. SILNIK WYSOKOPRĘŻNY 1,8 dm3 112 3.1. Charakterystyka techniczna 112 3.2. Obsługa i naprawa 116 3.2.1. Regulacje silnika 116 3.2.2. Naprawy nie wymagające wymontowania silnika 123 3.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zespołu napędowego 128 3.2.4. Rozkładanie silnika 128 3.2.5. Naprawa i składanie silnika 129 3.2.6. Układ smarowania 133 3.2.7. Układ chłodzenia 133 4. SPRZĘGŁO 136 4.1. Charakterystyka techniczna 136 4.2. Obsługa i naprawa 136 4.2.1. Wymiana tarczy sprzęgła lub zespołu oprawy 136 4.2.2. Wymiana łożyska wyciskowego 139 4.2.3. Wymontowanie i zamontowanie linki sprzęgła 139 5. SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA PIĘCIOBIEGOWA 140 5.1. Charakterystyka techniczna 140 5.2. Obsługa i naprawa 141 5.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki przekładniowej 141 5.2.2. Naprawa skrzynki przekładniowej 143 5.2.3. Wymontowanie i zamontowanie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów 150 6. SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA MTX 75 152 6.1. Charakterystyka techniczna 152 6.2. Obsługa i naprawa 153 6.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki przekładniowej 153 6.2.2. Rozkładanie i składanie skrzynki przekładniowej 154 7. PÓŁOSIE NAPĘDOWE 164 7.1. Charakterystyka techniczna 164 7.2. Obsługa i naprawa 164 7.2.1. Wymontowanie i zamontowanie półosi 164 7.2.2. Wymiana osłon przegubów 166 8. UKŁAD KIEROWNICZY 167 8.1. Charakterystyka techniczna 167 8.2. Obsługa i naprawa 168 8.2.1. Wymontowanie i zamontowanie przekładni kierowniczej 168 8.2.2. Naprawa mechanicznej przekładni kierowniczej 169 8.2.3. Naprawa przekładni kierowniczej ze wspomaganiem hydraulicznym 171 8.2.4. Wymontowanie i zamontowanie pompy wspomagania 173 8.2.5. Rozkładanie i składanie pompy wspomagania 173 8.2.6. Odpowietrzanie obwodu hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego 174 8.2.7. Wymontowanie i zamontowanie kolumny kierownicy 174 9. ZAWIESZENIE PRZEDNIE 175 9.1. Charakterystyka techniczna 175 9.2. Obsługa i naprawa 175 9.2.1. Elementy zawieszenia przedniego 176 9.2.2. Ustawienie kół przednich 179 9.2.3. Piasty kół przednich 180 10. ZAWIESZENIE TYLNE 183 10.1. Charakterystyka techniczna 183 10.2. Obsługa i naprawa 184 10.2.1. Elementy zawieszenia tylnego 184 10.2.2. Piasty kół tylnych 188 11. UKŁAD HAMULCOWY 190 11.1. Charakterystyka techniczna 190 11.2. Obsługa i naprawa 192 11.2.1. Hamulce przednie 192 11.2.2. Hamulce tylne bębnowe 193 11.2.3. Hamulce tylne tarczowe 195 11.2.4. Układ uruchamiania hamulców 198 11.2.5. Układ przeciwblokujący 201 12. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE 208 12.1. Charakterystyka techniczna 208 12.2. Obsługa i naprawa 212 12.2.1. Alternator 212 12.2.2. Rozrusznik 213 12.2.3. Reflektory, wycieraczki i zestaw wskaźników 214 12.2.4. Tablica rozdzielcza oraz układ ogrzewania i przewietrzania 218 12.2.5. Schematy instalacji elektrycznej 222 13. NADWOZIE 233 13.1. Charakterystyka techniczna , 233 13.2. Obsługa i naprawa 233 13.2.1. Przednia część nadwozia 233 13.2.2. Drzwi boczne 237 13.2.3. Elementy nadwozia 241 13.2.4. Tylna część nadwozia 242 14. PODSTAWOWE NARZĘDZIA SPECJALNE DO NAPRAWY SAMOCHODU 245 15. DANE OGÓLNE 246 16. ZMIANY KONSTRUKCYJNE SAMOCHODÓW WYPOSAŻONYCH W SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE OD MODELI 1991 249 16.1. Opis ogólny 249 16.2. Silnik wysokoprężny 1,8 dm3 249 16.2.1. Silnik niedoładowany 1,8 D 249 16.2.2. Silnik turbodoładowany 1,8 TD 250 16.3. Sprzęgło 254 16.4. Skrzynka przekładniowa 254 16.5. Zawieszenie przednie 254 16.6. Zawieszenie tylne 254 16.7. Wyposażenie elektryczne 255 16.8. Dane ogólne 255 17. ZMIANY KONSTRUKCYJNE SAMOCHODÓW WYPOSAŻONYCH W SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE OD MODELI 1994 256 17.1. Opis ogólny 256 17.2. Silnik wysokoprężny 1,8dm3 259 17.2.1. Charakterystyka techniczna 259 17.2.2. Obsługa i naprawa 263 17.3. Sprzęgło 272 17.4. Skrzynka przekładniowa pięciobiegowa 273 17.5. Układ kierowniczy 274 17.6. Zawieszenie przednie 274 17.7. Zawieszenie tylne 274 17.8. Układ hamulcowy 274 17.9. Dane ogólne 275 18. ZMIANY KONSTRUKCYJNE SAMOCHODÓW WYPOSAŻONYCH W SILNIKI BENZYNOWE OD MODELI 1993 DO MODELI 1996 277 18.1. Opis ogólny 277 18.2. Silnik benzynowy ośmiozaworowy 1,4 dm3 (F4B) 278 18.2.1. Charakterystyka techniczna 278 18.2.2. Obsługa i naprawa 284 18.3. Silniki benzynowe szesnastozaworowe 1,6 dm3 i 1,8 dm3 288 18.4. Sprzęgło 288 18.5. Skrzynka przekładniowa pięciobiegowa 288 18.6. Automatyczna skrzynka przekładniowa CTX 291 18.6.1. Charakterystyka techniczna 291 18.6.2. Obsługa i naprawa 291 18.7. Półosie napędowe 294 18.8. Układ kierowniczy 294 18.9. Zawieszenie przednie 295 18.10. Zawieszenie tylne 295 18.11. Układ hamulcowy 295 18.12. Wyposażenie elektryczne 296 18.13. Nadwozie 336 DODATEK. SAMOCHODY FORD ESCORT I ORION Z SILNIKIEM BENZYNOWYM 1,3 dm3 337 D. Silnik benzynowy ośmiozaworowy 1,3 dm3 337 D.1.1. Charakterystyka techniczna 337 D.1.2. Obsługa i naprawa 343 D.2. Sprzęgło 375 D.3. Skrzynka przekładniowa 376 D.3.1. Charakterystyka techniczna 76 D.3.2. Obsługa i naprawa 376 D.4. Półosie napędowe 384 D.5. Układ kierowniczy 385 D.6. Zawieszenie przednie 385 D.7. Zawieszenie tylne 386 D.8. Układ hamulcowy 386 D.9. Wyposażenie elektryczne 388 D.10. Nadwozie 390 D.11. Dane ogólne 391 D.12. Zmiany w samochodach Ford Escort z silnikiem 1,3 dm3 392
|