Ford Capri 2,8i Ghia 1982r
Samochód w moich rękach od 2008r. Historia pojazdu w moim mieście sięga natomiast 1994r kiedy to został on sprowadzony z Niemiec. Jestem jego czwartym właścicielem w Polsce.
Samochód w świetnym stanie technicznym jak i wizualnym, jeżdżony zawsze tylko sezonowo, okazjonalnie, nigdy w zimie a nawet w deszczu.. Jeden z poprzednich właścicieli i moich znajomych wykonał profesjonalny remont silnika podczas którego zostały wymienione:
-panewki główne i korbowe
-panewki wałka rozrządu
-wałek rozrządu
-pierścienie tłokowe (progów nie stwierdzono)
-Głowice, na w dużo lepszym stanie
-wszystkie uszczelnienia silnika
Przebieg od tamtej pory wynosi około 8 tys. km
Zakres prac wykonanych przeze mnie to:
-nowa pompa wody
-regeneracja alternatora (nowy stojan od F. Scorpio, zespół prostowniczy, regulator, łożyska).
-wymiana rozdzielacza paliwa oraz regulatora termiczno czasowego
-wymiana chłodnicy wody, sprowadzona w świetnym stanie z UK
-wymiana sprzęgła wiskotycznego na sprawne
-zainstalowanie dodatkowej chłodnicy oleju z termostatem firmy „Mocal”
-malowanie silnika oraz komory silnikowej
-nowe świece zapłonowe NGK
-nowe paski klinowe
-silnik zalany świeżym olejem półsyntetycznym Motul, pracuje równo i cicho
-nowe kompletne sprzęgło
-wymiana skrzyni biegów na N9 o przełożeniach typowych dla 2,8i
-wymiana mostu napędowego z 3,22 na 3,09
-wymiana łożysk półosi mostu napędowego
-nowe łożyska przednich piast
-nowe, wentylowane tarcze oraz „duże” bębny hamulcowe hamulcowe
-zaciski hamulcowe po regeneracji
-nowe klocki oraz szczęki hamulcowe
-zregenerowane przednie kolumny Mcphersona (bilstein)
-nowe sportowe tylne amortyzatory „Koni”
-nowe elastyczne przewody hamulcowe w oplocie stalowym firmy „Hel”
-nowe wahacze przednie firmy „Mog”
-nowe gumy drążków reakcyjnych
-anty dive kit na przedniej osi oraz „rear axle location kit „
-nowe końcówki kierownicze
-nowe belki zderzaków
-wymienione odboje zderzaków
-nowe polerowane felgi „Minilite” 13x7” ET -7
-opony Fulda Y 2000+ w bardzo dobrym stanie
-nowy układ wydechowy
-zregenerowane odbłyśniki reflektorów przednich
-nowe, welurowe poszycia siedzeń oraz boczków drzwi „Recaro”
-system nagłośnieniowy „Alpine” (radio w stylu retro, wzmacniacz cztero kanałowy, zmieniarka na 6 CD, subwoofer aktywny JBL, całość subtelnie schowana, zabezpieczona solidnym kondęsatorem.
-w aucie pozbyłem się całej- mam nadzieje rdzy oraz solidnie je zakonserwowałem
Auto posiada sandardowy zestaw Ghia- spryskiwacze reflektorów, uchylne tylne szyby i elektrycznie sterowane lusterko prawe.
Do auta dodaję kompletny zestaw tuningowy firmy Turbotechnics do zregenerowania. O ile mi wiadomo jest to jedyny taki zestaw w naszym kraju dedykowany do 2,8i więcej tutaj:
www.turbotechnics.com/news/capri.htm
O samym aucie na stronie miłośników forda capri:
http://www.capri.pl/car/4317
Nie muszę chyba pisać jakie samochód daje wrażenia z jazdy. Więcej tel 604[zasłonięte] 440 pon-pt 8-17
Dodano 2[zasłonięte] 014-08 08:24 Dla obserwatorów: cena nie ulegnie zmianie. Pozdrawiam.