Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FORBIDDEN MUSIC Michael Haas

26-09-2014, 1:53
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 185.85 zł     
Użytkownik bookstreet
numer aukcji: 4551945013
Miejscowość Kalisz
Zostało sztuk: 10    Wyświetleń: 3   
Koniec: 26-09-2014, 1:54

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

978[zasłonięte][zasłonięte]93920, 978[zasłonięte][zasłonięte]76756, 978[zasłonięte][zasłonięte]01543, 978[zasłonięte][zasłonięte]44299, 978[zasłonięte][zasłonięte]01653, 978-[zasłonięte][zasłonięte]93920, 978-[zasłonięte][zasłonięte]76756, 978-[zasłonięte][zasłonięte]01543, 978-[zasłonięte][zasłonięte]44299, 978-[zasłonięte][zasłonięte]01653
TEL: 607-[zasłonięte]-671
GG: [zasłonięte]16851
EMAIL: [zasłonięte]@bookstreet.pl

Kupując kilka książek za wysyłkę płacisz tylko raz! 

Do realizacji zamówienia przystępujemy po otrzymaniu zapłaty za towar lub wybraniu opcji przesyłki za pobraniem. Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych, nie ma możliwości szybszej realizacji.
Wystawiamy faktury VAT.

Forbidden Music: The Jewish Composers Banned by the Nazis

PRODUCT DETAILS:
Author: Michael Haas
Language: English
Publisher: Yale University Press
Publication Date: 2 April 2013
Dimensions: 3.5 x 16.4 x 23.6 cm
Format: Hardcover
Pages: 336
Condition: NEW
Product_ID: ACAA154305

When National Socialism arrived in Germany in 1933, Jews were dominating music more than virtually any other sector, making it the most important cultural front in the Nazi fight for German identity. The party's policy on music brought about a cultural holocaust, with far-reaching consequences for the history and development of music during the twentieth century. The conventioanl view is that the Third Reich's rejection of atonality was an act of anti-semitism. Yet although Jewish musicians and composers were responsible for countless original ideas applied to both the popular and serious music of the day, as well as becoming the experimenters who would represent the starting point of the century's most daring avant-garde, they were also by 1933 almost uniquely the principal conveyors of Germany's historic traditions and the ideals of German culture. The isolation, exile and persecution of Austro-German Jewish musicians by the Nazis became an act of musical self-mutilation. Michael Haas looks at the actual contribution of Jewish composers in Germany and Austria before 1933, at their increasingly precarious position between then and 1939, at the forced emigration of composers and performers before and during the war, and at the emaciated post-war musical life of Germany and Austria, while many of the exiled composers and musicians flourished in Britian, the United States, and elsewhere.

Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych.


THE STORY OF THE JEWS: FINDING THE WORDS Schama

DAVID STARKEY'S MUSIC AND MONARCHY Dr Starkey

LETTERS FROM A LIFE, VOL. 6 Reed, Cooke

MUSORGSKY AND HIS CIRCLE

MUSIC IN THE CASTLE OF HEAVEN John Gardiner

THE LEONARD BERNSTEIN LETTERS Nigel Simeone