Posiadam na sprzedaż gramofon Fonica G-601fs, będący pierwotnie częścią zestawu WG-610fs "Fonomaster", obecnie znajdujący się w oryginalnej plincie z eksportowego G-600B z 1977 z klasycznymi, piankowymi nóżkami. Gramofon posiada ponadto nieoryginalną, jednak pełnowartościową pokrywę, pierwotnie użytkowaną z gramofonem Elac Miracord 10H. Pokrywa może się podobać lub nie, dokładam ją jako swoisty ersatz, jeśli komuś się spodoba, na pewno łatwo doprowadzi ją do błysku.
Gramofon jest po kompleksowym serwisie, napęd chodzi bardzo czysto, talerz rozpędza się bez problemu na wszystkich obrotach, krajowy silnik "Mikroma" wymaga jednak kilku minut rozgrzania w celu osiągnięcia stabilnych obrotów. Na szczęście nie jest to tak długi czas, jak w przypadku poprzednika, G-600, wyposażonego w Tonsilowski "SAZ-05". Pasek jest OK, tak samo gumowa rolka. Wszystkie panewki mają skasowane luzy i zaaplikowane nowe lubrykanty. Lusterko od podglądu stroboskopu jest wymienione na nowe, ponieważ oryginalne nagminnie odpadają.
Ramię jest niemal na pewno produkcją krajową. Wszystkie luzy są skasowane, przegub we wszystkie strony pracuje z należytą precyzją. Anti-skating działa, po skalibrowaniu, jak należy. Winda opuszcza ramię powoli. Złącze główki z ramieniem funkcjonuje jak należy. Główka oryginalne okablowana, w niej nieoryginalna, lecz pełnowartościowa wkładka Shure M75MB z używaną igłą N75G. Obowiązek wymiany igły na nową pokładam w ramiona kupującego.
Okablowanie ramienia jest oryginalne, nienaruszone. Gramofon wyposażam w oryginalny Unitrowski kabel DIN-DIN, jednak na życzenie kupującego, mogę na Jego koszt zakupić parę dobrych wtyków RCA i bardzo ładnie zalutować zamiast jednej wtyczki DIN. Jestem w tej materii otwarty na propozycje.
Zachęcam do zadawania pytań, do umawiania się na oględziny, również do odbioru osobistego. Każda forma przesyłki to zawsze duże ryzyko uszkodzenia delikatnej konstrukcji gramofonu, nawet najsolidniejszego. Niemniej postaram się bardzo dobrze zabezpieczyć gramofon do wysyłki, przez co rozumie się demontaż paska, usztywnienie silnika, demontaż talerza, demontaż główki i odizolowanie wszystkich elementów od współdziałania na siebie.