Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FONETYKA GRAMATYKA WSPÓLCZESNEGO JEZYKA POLSKIEGO

26-06-2012, 21:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 2403477582
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 7   
Koniec: 16-06-2012 21:41:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha




e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl






47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 8,50 zł
*2 książki - priorytet 9zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka
- ekonomiczna - 12,50 zł
- priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł



OD GŁOSKI DO ZDANIA.
WIADOMOŚCI I ĆWICZENIA Z FONETYKI I GRAMATYKI WSPÓŁCZESNEGO JĘZYKA POLSKIEGO.
CZĘŚĆ I. WIADOMOŚCI


Autorzy
Dyszak Andrzej S., Benenowska Iwona

Liczba stron-138
Format-A5
Rok wydania-2009

Prezentowane opracowanie skierowane jest głównie do studentów filologii polskiej. Część pierwsza stanowi przewodnik po fonetyce i gramatyce polskiej. Od głoski – jako najmniejszego wyodrębnionego w wypowiadanym tekście elementu jego budowy, poprzez wyraz – jako podstawowy znaczący składnik tekstu, do zdania – jako najkrótszej jednostki komunikacyjnej tekstu a jednocześnie jednostki najdłuższej, w obrębie której funkcjonują reguły gramatyczne.



Od głoski do zdania.
WIADOMOŚCI I ĆWICZENIA Z FONETYKI I GRAMATYKI WSPÓŁCZESNEGO JĘZYKA POLSKIEGO.
Część II. Ćwiczenia

Autor: Andrzej S. Dyszak, Iwona Benenowska
Format: B-4, Stron: 146
Okładka: miękka
Data wydania: 2009

Prezentowane opracowanie skierowane jest głównie do studentów filologii polskiej. Część druga przeznaczona jest do indywidualnego, samodzielnego praktycznego wykorzystania i zastosowania teorii z części pierwszej. Zawarte w niej ćwiczenia są propozycją uzupełnienia materiałów z innych podręczników oraz przykładów omawianych na zajęciach i służyć mają urozmaiceniu oraz usprawnieniu ewoluującego procesu dydaktyczneg
o na poziomie akademickim.

Pierwsza część pracy, autorstwa Andrzeja S. Dyszaka, została podzielona na trzy główne rozdziały: O głosce, O wyrazie, O zdaniu. Przy omawianiu zagadnień dotyczących wyrazu kwestie stricte gramatyczne (fleksyjne, słowotwórcze) poprzedzone zostały opisem zagadnień związanych z szeroko rozumianą semantyką leksykalną (znaczeniem wyrazów).

W proponowanym w tej części opisie podsystemów języka polskiego i sposobów jego realizacji uwzględnione zostały równolegle: stan wiedzy z klasycznych już dziś kompendiów gramatyki polskiej (np. autorstwa W. Doroszewskiego) czy poszczególnych jej działów (takich autorów, jak Z. Klemensiewicz, S. Jodłowski, J. Tokarski) oraz nowsze ujęcia wielu zagadnień, zawarte w takich opracowaniach, jak np. Gramatyka współczesnego języka polskiego pod red. S. Urbańczyka (1984). Sięgając do prac różnych językoznawców, nie tylko książkowych, ale i artykułów (ich tytuły odnotowane zostały w przypisach oraz w wykazach prac cytowanych i użytecznych pod każdym z kolejnych rozdziałów), liczne zagadnienia autor niniejszego opracowania omawia zgodnie z ich własnym widzeniem (szczególnie w zakresie fleksji i nauki o zdaniu). Opis ten wszakże nie porusza wszystkich problemów, a omówienie niektórych zagadnień nie jest wyczerpujące (w takich wypadkach zastosowane zostały odsyłacze do innych publikacji).

Tę część pracy kończy indeks terminów gramatycznych, które zostały w niej użyte i omówione oraz wybór tytułów podstawowych podręczników fonetyki, gramatyki i dydaktyki języka polskiego.

Drugą część pracy stanowią ćwiczenia, opracowane przez Iwonę Benenowską. Część ta jest przeznaczona do indywidualnego, samodzielnego praktycznego wykorzystania i zastosowania teorii z części pierwszej. Zawarte w niej ćwiczenia są propozycją uzupełnienia materiałów z innych podręczników oraz przykładów omawianych na zajęciach i służyć mają urozmaiceniu oraz usprawnieniu ewoluującego procesu dydaktycznego na poziomie akademickim. Ćwiczenia mają różny stopień trudności. Kładzie się w nich nacisk na najistotniejsze problemy gramatyki opisowej. Mają one charakter fakultatywny i stanowią formę systematyzacji materiału teoretycznego. Być może niektóre z nich staną się inspiracją do interesujących, merytorycznych dyskusji na zajęciach dydaktycznych. Materiał ćwiczeniowy w obrębie poszczególnych działów (fonetyki, fleksji, słowotwórstwa i składni) jest stosunkowo szeroki, a te same teksty (zwłaszcza w dziale dotyczącym składni) mogą być wykorzystywane do różnych ćwiczeń i służyć praktycznemu utrwalaniu wiadomości ze wszystkich działów. Zaproponowana koncepcja zbioru zadań zakłada, z pragmatycznych względów, tradycyjne (tzn. z perspektywy tzw. gramatyki tradycyjnej) podejście do zagadnień językowych. Chodzi o ugruntowanie najbardziej podstawowych pojęć, rozwiązywanie najczęściej spotykanych problemów. Wydaje się także, że z takim klasycznym ujęciem spotkają się odbiorcy podręcznika – potencjalni nauczyciele w czasie praktyk i / lub pracy w szkole.