Flower, Sun and Rain to gra przygodowa będąca konwersją produkcji wydanej w 2001 roku na konsolę PlayStation 2 (wyłącznie na terytorium Japonii). Wersja na platformę koncernu Sony była jedną z pierwszych produkcji Sudy 51, japońskiego projektanta gier znanego z wprowadzenia na rynek takich tytułów, jak seria No More Heroes, czy też niezwykle oryginalne Killer 7.
Fabuła gry skonstruowana jest wyjątkowo niekonwencjonalnie – przypomina bowiem serial telewizyjny. Wcielamy się tu w postać detektywa Sumio Mondo, przybywającego do resortu Lospass w celu zrealizowania zaległego urlopu. Tuż po przylocie otrzymuje jednak tajemniczą informację, z której wynika, że niebawem dojdzie do eksplozji bomby zamontowanej w jednym z odlatujących samolotów. Mondo odruchowo wyrusza na lotnisko, aby zapobiec tragedii, lecz uniemożliwiają mu to spotykani po drodze ludzie, nieustannie proszący o pomoc w najróżniejszych sprawach. Detektyw oczywiście nie przybywa na czas – samolot wylatuje w powietrze, a lecący nim ludzie giną.
Następnego dnia Mondo budzi się w swoim hotelowym łóżku i stwierdza, że eksplozja nie miała miejsca. Stało się tak z prostej przyczyny – bohater historii powrócił bowiem na początek poprzedniego dnia. Fabuła zakręciła więc koło. Detektyw wyrusza ponownie w wiadomym celu, lecz ponownie w jego osiągnięciu przeszkadzają mu napotykani po drodze ludzie. Zadaniem gracza jest rozwikłanie tajemnicy pętli czasowej oraz finalne zapobiegnięcie eksplozji samolotu. Nie jest to oczywiście misja łatwa – wymaga od posiada Nintendo DS sprytu i rozgryzienia zakręconych łamigłówek zaproponowanych przez Sudę 51.
Gracz wcielający się w postać głównego bohatera poznaje kolejne części zagadki poprzez pomaganie innym ludziom i prowadzenie z nimi abstrakcyjnych rozmów. W realizacji planu nieodzowne jest także częste korzystanie z niecodziennego instrumentu o imieniu „Catherine”, dzięki któremu nie tylko złamiemy kody, ale również odnajdujemy oraz badamy przedmioty poszukiwane przez ludzi.
Wersję na konsolę Nintendo DS rozbudowano o ciekawą funkcję „Lost and Found”. Polega ona na tym, że w trakcie każdego kolejnego odcinka składającego się na całą fabułę otrzymujemy możliwość prowadzeni poszukiwań ukrytych kapsuł. Złamanie chroniących ich kodów wiąże się z odblokowaniem specjalnych przedmiotów, które nierzadko mogą nam pomóc w zdobyciu jakiejś cennej informacji. Akcja gry ukazana została za pośrednictwem grafiki łączącej w sobie trójwymiarowe postacie z prerenderowanymi tłami.