FlightPower 2500mAh 4s1p Evo25 V-Power PROMOCJA!!
!! PROMOCJA !!
FlightPower 2500mAh 4s1p Evo25 V-Power
Pojemność znamionowa [mAh]: 2500
Napięcie znamionowe [V]: 14,8
Maks. napięcie naładowania [V]: 16,8
Min. napięcie rozładowania [V]: 12,0
Obciążenie prądowe ciągłe [A]: 62,5 (25C)
Obciążenie prądowe szczytowe [A]: 87,5 (35C)
Obciążenie prądowe impulsowe [A]: 125 (50C)
Wymiary (dłu x sze x wys) [mm]: 127 x 39 x 28
Masa [g]: 268
Pakiety FlightPower EVO 25 V-Power są produkowane w Malezji, z akumulatorów najwyższej światowej klasy 20C-50C, wytwarzanych przez Enerland Co. Ltd. z Korei. Otrzymywane w procesie produkcyjnym pakiety FlightPower są zoptymalizowane do zastosowań w zdalnym sterowaniu modeli, poprzez niezwykle dokładne dopasowanie akumulatorów w pakiecie pod względem napięcia i rezystancji wewnętrznej, bardzo niską rezystancję połączeń i 100% kontrolę jakości na każdym etapie wytwarzania.
Każdy pakiet jest wyposażony w znormalizowaną wtyczkę wyrównywacza napięcia akumulatorów (ang. balancer), tak, aby można było użyć posiadanego już Thunder Power lub FlightPower V-Balance.
Dane techniczne
Pakiety FlightPower EVO 25 V-Power są produkowane w Malezji, z akumulatorów najwyższej światowej klasy 20C-50C, wytwarzanych przez Enerland Co. Ltd. z Korei. Otrzymywane w procesie produkcyjnym pakiety FlightPower są zoptymalizowane do zastosowań w zdalnym sterowaniu modeli, poprzez niezwykle dokładne dopasowanie akumulatorów w pakiecie pod względem napięcia i rezystancji wewnętrznej, bardzo niską rezystancję połączeń i 100% kontrolę jakości na każdym etapie wytwarzania.
Każdy pakiet jest wyposażony w znormalizowaną wtyczkę wyrównywacza napięcia akumulatorów (ang. balancer), tak, aby można było użyć posiadanego już Thunder Power lub FlightPower V-Balance.
Wykres rozładowania dla akumulatorów produkowanych przez Enerland. Prezentowane krzywe, opracowane na podstawie testów laboratoryjnych przy użyciu przemysłowego testera akumulatorów Arbin Instruments, określają napięcie [V] na akumulatorze (1s1p) w funkcji wykorzystanej pojemności [mAh] w zależności od obciążenia prądowego (5C, 10C, 20C, 25C, 30C). Proces wytwarzania został zaprojektowany z myślą o użytkownikach RC w celu zagwarantowania, że pakiety tworzone z wielu akumulatorów są zdolne do osiągnięcia wielokrotności napięcia tutaj przedstawionego. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest dokładne dopasowanie parametrów akumulatorów w pakiecie podczas produkcji i niska rezystancja połączeń wewnętrznych. W efekcie prowadzonych prac badawczych otrzymano produkt dający niezwykle wysokie napięcie po naładowaniu. Oznacza to, że możliwe jest uzyskanie większej mocy przy maksymalnym pobieranym prądzie (np. przy całkowicie otwartej przepustnicy), przy stosunkowo małym spadku napięcia. Zostało to potwierdzone w testach z użyciem silników szczotkowych (znacznie obciążających prądowo) oraz liczne, niezależne testy w locie wykonywane przez światowej sławy pilotów i testy w laboratoriach dużych dystrybutorów. Wszystkie one potwierdzają, że produkty serii EVO 20 są klasą same dla siebie. Podobnie jak i w innych akumulatorach LiPo (renomowanych firm), do pakietów serii EVO 20 stosowany jest wyznacznik będący liczbą maksymalnych, ciągłych poborów prądu "20C", zanim pakiet zostanie nadmiernie zużyty. Zależnie od marki, definicja nadmiernego zużycia może być niejasna i mieć skalę od zmniejszonej liczby cykli do natychmiastowego zniszczenia. W przypadku FlightPower EVO 20, ocenianych jest 50 cykli ładowania i rozładowania, używając silnika "20C" i jednostki napędowej EDF jako obciążenia oraz standardowego systemu ładowania "1C". Należy uznać te testy za zadowalające, ponieważ w rzeczywistości obciążenia są bardziej łagodne a osiągane parametry są lepsze.
Cykle życia. Krzywe spadku napięcia i pojemności w zależności od przebytej liczby cykli ładowania / rozładowania. Wykres pokazuje krzywe po pierwszym ładowaniu, po 30 i 50 cyklach, przy stałym prądzie rozładowania 20C. Jest to szacowana granica użytkowania, po której przekroczeniu akumulator wykazuje 80% pojemności znamionowej.
Wskazówki:
Ładowanie 1C / średnie rozładowanie 20C - oczekiwana liczba cykli: 50. Dotyczy to tylko najbardziej ekstremalnych projektów EDF i musi być traktowane jako normalne koszty takich zastosowań.
Ładowanie 1C / średnie rozładowanie 10C - oczekiwana liczba cykli: 200. Określa to granicę normalnego użycia RC i największa liczba użytkowników powinna uważać 200 cykli jako oczekiwane minimum, oczywiście pakiet może dalej normalnie kontynuować pracę poza tą wartością.
Wykres temperatury. Wykres pokazuje temperaturę osiąganą przez akumulator przy stałym prądzie rozładowania 20C i temperaturze otoczenia 23°C. Są to warunki normalnej pracy. Dla normalnych zastosowań i dla dobrych cykli życia zaleca się, aby temperatura była ograniczana maksymalnie do 50°C w końcowej fazie lotu.
Osiąga się to poprzez wybór odpowiedniej kombinacji silnika i śmigła tak, by uzyskać mniejszy pobór prądu niż granica normalnej pracy. Zgodnie z definicją, rozładowanie 1C zużyje całą pojemność pakietu w ciągu godziny. Zatem, rozładowanie 20C zużyje całą pojemność pakietu w 1/20 godziny, czyli w 3 minuty (praktycznie w 2,5 minuty). Ponieważ zawsze pożądane jest użycie pakietu akumulatorów o pojemności gwarantującej lot modelu dłuższy niż 2,5 minuty, normalnie do 6 minut dla absolutnie ekstremalnych zastosowań (średnio 10C z wysokimi pikami i dołkami jak w przykładzie poniżej) i bardzo często do 10 minut lub więcej, jeśli nie uczestniczymy w zawodach. Z tego powodu, seria akumulatorów EVO 20 jest znakomita by później osiągnąć w locie wspaniałe, bardzo ekscytujące efekty. Inną znakomitą cechą jest to, że każdy z akumulatorów w pakiecie pozostaje dopasowany do pozostałych z tolerancją +/- 0.001V, po wielu kolejnych lotach. Jest to efektem odpowiedniego doboru akumulatorów podczas produkcji.
Rzeczywisty test. Wykres pokazuje (dzięki uprzejmości Christain Samuel - z zespołu Mikado) krzywą rozładowania pakietu EVO 20 3300mAh 10s1p w śmigłowcu Mikado Logo 14 V-Bar podczas ekstremalnego lotu 3D. Pakiet utrzymuje średnio 3,61V na akumulator (napięcie wyjściowe w [V] na akumulator w konfiguracji 10s) przy obciążeniu średnim 10C, z licznymi poborami 20C (66A) i pikami dochodzącymi do 30C, równoważonymi licznymi wyłączeniami przepustnicy. Szczytowe zapotrzebowanie mocy w locie testowym wynosi 3019W (przewyższa to najlepsze alternatywne marki w takich samych próbach testowych o ok.10% przy mniejszej masie pakietu o 14%). W czasie lotu, z akumulatora uzyskano 3419mAh przy znamionowej pojemności 3300mAh a akumulator osiągnął temperaturę 40°C, wskazującą na małe termiczne obciążenie. Potwierdza to wysoką jakość produktu dla tego typu zastosowań. W testach żywotności, takich jak ten, akumulatory FlightPower EVO 20 osiągają najwyższe napięcia przy ładowaniu i największą dostępną pojemność wśród akumulatorów RC. Przykład pokazuje ekstremalne wykorzystanie dużego akumulatora, dostarczającego moc przekraczającą zdolność jej wykorzystania przez pilotów RC.