FLASH MX 2004
ćwiczenia praktyczne
aut. Daniel Bargieł
wyd. HELION
Kariera programu Macromedia Flash jest fenomenem, nawet w tak szybko rozwijającej się branży, jaką jest branża oprogramowania. Flash od prostego narzędzia do animacji stał się wydajnym środowiskiem projektowym, umożliwiającym tworzenie skomplikowanych aplikacji, gier, serwisów WWW i prezentacji multimedialnych. Popularność Flasha nadal rośnie, czego najlepszym potwierdzeniem jest pojawianie się jego kolejnych, coraz bardziej rozbudowanych wersji.
Tworzenie aplikacji we Flashu wymaga nie tylko zdolności plastycznych, ale również wiedzy o programowaniu w języku ActionScript, o XML-u i bazach danych oraz języku HTML. Książka Flash MX 2004. Ćwiczenia praktyczne jest wprowadzeniem w świat Flasha i związanych z nim zagadnień. W krótkich, ilustrowanych ćwiczeniach przedstawia:
Interfejs użytkownika programu i zasady zarządzania projektami we Flashu
Sposoby korzystania z narzędzi rysunkowych i edycyjnych
Tworzenie obiektów tekstowych
Zastosowanie symboli
Sposoby importowania obiektów stworzonych w innych aplikacjach
Podstawowe zasady tworzenia animacji we Flashu
Tworzenie mechanizmów interakcji z użytkownikiem
Budowanie serwisów WWW w technologii Flasha i publikowanie gotowych dokumentów
stan bdb